OSTRZEŻENIE: NUUUUUUDA!!!!!!! Czytanie grozi zaśnięciem!

Każda bestia i bestyjka ma swą broń, mogą nią być np. potężne kły Amira jak i taki malutki kozik jaki ma Władca Smrodu vel Smrodziej…

atak

Broń i co się z nią wiąże…

Wszystko zaczyna się od broni jaką posiadamy.  Im lepsza broń, tym większe uszkodzenia jesteśmy w stanie zadawać 🙂 Jeśli broń w opisie ma, że zadaje uderzenia za 1 pkt, to nawet jeśli będziemy mieć wszelkie możliwe buffy na sobie, to nadal będziemy bić „jak dziewczyna” (i nie myślę tu o Agnieszce Rylik!). Jeśli chcemy zobaczyć statystyki naszej broni wystarczy wpisać w grze /weapon i już nam się całe info wyświetli.

Musimy mieć jakiś punkt wyjścia, więc załóżmy, że broń palladyna ma następujące statystyki:

109 – 617 damage (uszkodzenia)
6 sekund delay (opóźnienie pomiędzy uderzeniami)

To jest nasz punkt startowy.  Bez kompletnie żadnych buffów, za każdym razem gdy uderzamy, czyli dokładnie czas określony na naszej broni (delay), dokładnie taki damage zadamy przeciwnikowi. No ale w końcu to nie życie realne, to Everquest więc wiadomo, że każdy z nas ma chociażby najmniejsze buffy zwiększające nasze możliwości.

  • Weapon Damage Bonus– na niektórych itemach, jak również abilities wynikających z AA, możemy spotkać właśnie ten buff, który podnosi nam damage zadawany przez naszą broń.
  • Klasowy Multiplier– każda klasa w grze ma swój tzw bonus (multiplier), uwarunkowany właśnie tym jaką klasą gramy. Tenże „mnożnik” wynosi od x 1.0 do 1.5 w zależności również od klasy jaka gramy, i tak w kolejności od najwyższego do najmniejszego:
  1. monk, bruiser/ asasyn, ranger
  2. zerker, guardian/brygand, swashbuckler/ palladyn, shadowknight
  3. bardowie
  4. lekarze
  5. magowie

Wiec jeśli bard ma broń, która robi damage za 10-200 to przy użyciu mnożnika dla danej klasy będzie ona robiła damage w przedziale 12-240. Może to nie brzmi zbyt dobrze, ale pamiętajmy o tym, iż to mnożnik broni, więc im lepsza broń tym większy możliwy damage.

  • Siła jest bardzo ważna przy zadawaniu obrażeń typu melee. Krótko mówiąc – im więcej siły mamy, tym większe uszkodzenia zadajemy. I tak dla przykładu porównamy obrażenia jakie może zadać palladyn przy odpowiedniej ilości siły i przy użyciu już mnożnika klasowego.
  • 138 Siły
    • od 319 do 1806 obrażeń
  • 770 siły
    • 430-2438 obrażeń
  • 875 Siły
    • 452-2562 obrażeń

Dość trudno jest podać dokładny przelicznik siła = dodatkowy damage do broni, jednakże po osiągnięciu 800 wszelkie przeliczniki związane z naszymi statystykami (str, int) powoli się zmniejszają, aż do osiągnięcia maximum, które w tej chwili wynosi chyba 1300 (nie jestem pewna na 100%, niektórzy podają 1250, inni 1400)

  • DPS multiplier – prócz siły oraz powiedzmy „klasowego mnożnika”, istnieje rowniez coś co nazywamy mnożnikiem dps i ten właśnie bonus jest nam doskonale znany, wystarczy spojrzeć na niego w naszym oknie Persona. Możemy mieć maksymalnie 200 dps modifier  i to daje nam 125% dodatkowych obrażeń, co stanowi przelicznik 2.25. A więć korzystając z powyżej przedstawionego przykładu, przy wartości siły 875 wraz z dps mnoznikiem na poziomie 200 broń będzie zadawać obrażenia pomiędzy 1017 a 5765 za każdym zamachem.

Przedstawiłam, a raczej przytoczyłam tu podstawy dotyczące autoataku oraz tego co ma wpływ na wartość obrażeń, ale to nie jedyne możliwości ich zwiększenia. Powiedziałabym, że obecnie istnieje wiele dodatkowych bonusów, które znacznie mogą nam ułatwić obrażenia spowodowane autoatakiem. Ale to nie dziś, bo mi jeszcze tu uśniecie…

Poprzedni artykułMój mały brutal…
Następny artykułAuto-atakujemy i zwyciężamy :) cz.2