Na forum Planetside 2 dyrektor kreatywny Matt Higby, zamieścił krótki list wyjaśniający co konkretnie zobaczymy wraz z GU11, które to powinno trafić na serwery w dniu dzisiejszym.

GU_11 logoGU11 trafi juz niedługo na serwery i chciałem Wam przybliżyc kilka waznych zmian, które pojawia się wraz z tą aktualizacją. Kiedy zaczynalismy prace nad GU11 zdecydowaliśmy, że ma byc to aktualizacja, która podniesie „jakość życia” (Quality of Life) w Planetside 2, a więc mało nowości zwiazanych z produktami, a za to zmiany w rzeczach, które już funkcjonują.

Kila tygodni temu zapytaliśmy Was co byście chcieli zobaczyć w GU11 i liczba rzeczy, o których wspominaliście, począwszy od malutkich aż do sugestii związanych z grą, była bardzo duża. Nie mogliśmy zmienić wszystkiego co było wspominane, bo zabrakło by nam czasu, dlatego wybraliśmy te najważniejsze, a nad reszta nadal pracujemy. Biorąc pod uwagę różne sugestie olbrzymiej społeczności Planetside 2 trudno znaleźć takie zmiany przy których wszyscy gracze się zgadzają lub też są one priorytetowe dla wszystkich, dlatego wybraliśmy takie, które przyniosą korzyści dla tak wielu z Was jak to było możliwe.”

Oto najważniejsze zmiany, a całe notki dotyczące GU11 będą zamieszczone w późniejszym czasie:

Drifter Jump Jets LA zostały wzmocnione poprzez przyspieszenie biegu na płaskim terenie, co powinno dostarczyć nową alternatywna rolę dla lekkiego szturmowca;

Dominacja kontynentu przez daną frakcję, a więc benefity z tym związane, zostanie osiągnięta przy zajęciu 75% mapy. Natomiast frakcja straci benefity z kontynentu jeśli posiada mniej niż 15% danego kontynentu;

Zwiększono ceny w surowcach za zakup pojazdów i jednostek MAX

  • mamy nadzieję, że zmiana ta sprawi, że kontrola zasobów ważnych dla imperiów wpłynie stanie się ważniejsza w rozgrywce;
  • będziemy monitorować wykorzystanie zasobów oraz ich zarabianie, tak aby w miarę potrzeby móc to zmienić.

Zmieniono zasady Instant Action – w tej chwili Instant Action będzie przenosić nas w miejsca walk gdzie nasze imperium potrzebuje wsparcia;

– Wprowadzony zostanie nowy kod poruszania się, który będzie powodował, że ruch gracza będzie płynniejszy, co zredukuje „warpowanie” graczy i szybkie zmiany kierunków;

Moduł ZOE (VS MAX):

  • ZOE moduł został zmieniony tak aby w pierwszej osobie było mnie cząsteczek powodujących zakłócenia;
  • ZOE moduł został znerfowany poprzez osłabienie zbroi jednostek MAX w czasie używania tej zdolności z -25% na -35%;

Zmiany w broniach:

  • zmiany w broniach ciężkich dla HA specyficznych dla imperiów: Jackhammer, MCG, Lasher, które to powinny stać się teraz bardziej konkurencyjne w porównaniu z innymi broniami dla HA;
  • zmiany w broniach AV specyficznych dla imperiów montowanych na pojazdach: ML85 Enforcer, G30 Vulcan, Saron HRB, które będą mieć zmniejszone obrażenia zadawane piechocie oraz wyrównaną efektywność względem odległości;
  • efektywny zasięg broni MAX Burster  został zmniejszony do 250-300m;
  • efektywny zasięg Skyguard został zwiększony;
  • zmieniono obrażenia zadawane przez Shotguny tak aby nagradzać bardziej umiejętne ich wykorzystanie i wyrównać ich efektywność z innymi broniami na bliski zasięg SMG oraz karabinami – to powinno spowodować, że Shotguny nadal będą mocne w bliskim starciu, ale nie będą już jedyną opcją;

Dodane zostaną nowe bonusy do XP:

  • 100 xp bonusu jeśli czołgiem zniszczy czołg nieprzyjaciela;
  • 100 xp bonusu jeśli ESF zniszczy ESF;

Zwiększona ilość slotów do wyglądu dla pojazdów;

Zmiany w UI:

  • od teraz w naszym oknie Loadout będziemy widzieć przedmioty, które są odblokowane, zablokowane oraz ulepszane przez punkty cert;
  • dodano strzałki do szybkiej zmiany broni;
  • okno ekwipunku (Loadout) pokazywać będzie teraz ostatnio używany set;
  • Loadout zapamiętuje teraz dodatki do broni, a więc przy szybkiej zmianie broni będziemy mieć także ostatnio używane dodatki;
  • wyszukiwarka drużyn wyświetlać będzie o wiele więcej informacji o drużynie, outficie, liderze drużyny, kontynencie na którym się znajduje;
  • okno zarządzania drożyną wyświetlać teraz będzie poziom gracza (battle rank), lokalizację, outfit, informacje o pojeździe oraz pozwala przeciągać graczy do nowych drużyn tak aby stworzyć pluton;
  • menu Q zostało zaktualizowane.
Poprzedni artykuł[EQ2] Serwery wyłączone na 5 godzin!
Następny artykuł[PS2] Game Update 11