Parę godzin temu zakończył się 45 odcinek Friday Night Ops, gdzie gościem specjalnym był David „Malorn” Bennett. Jest on reprezentantem TR w evencie WDS, a jednocześnie developerem odpowiedzialnym za wszelkie projekty „strategiczne” takie jak na przykład przyszłe zmiany w surowcach czy teraz event WDS.

FNO logoPrzez pierwsze 15 minut programu (od 0:08:35 -0:23:00) Luperza oraz Malorn dyskutowali o evencie WDS, którego wersja wstępna obecnie rozgrywa się w Planetside 2 i o planowanych zmianach w punktacji. Po 5-ciu dniach w ogólno-serwerowym rozrachunku nadal prowadzi TR i to dość sporą przewagą punktów.

WDS_5Obecnie developerzy obserwują statystyki tego pierwszego eventu oraz zachowania graczy wyciągając z nich wnioski, tak aby w przyszłości dopasować punktację aby była bardziej wiarygodna. Oto kilka zmian o jakich rozmawiają developerzy, ale nie wiadomo czy będą one wprowadzone jeszcze w tym pierwszym 5-cio tygodniowym evencie, czy już w kolejnych:

  • więcej informacji w grze o ilości punktów za zdobycie i utrzymanie danego terytorium;
  • alerty wygrane w czasie WDS prawdopodobnie będą nagradzać dodatkowymi punktami szczególnie jeśli wygra je frakcja, która nie dominuje;
  • bounty, czyli podwójne punkty za zdobycie terytorium należącego do obecnie dominującej frakcji na serwerze;
  • wzrost wartości terytorium w punktach w zależności od tego jak długo znajduje się we władaniu przeciwnika;
  • przelicznik punktów w zależności od populacji na danym kontynencie – im większa różnica w ilości graczy pomiędzy frakcjami na danym kontynencie tym mniej punktów zdobywa frakcja, która ma przewagę w populacji. Poza tym przelicznik ten ma reagować także na bardzo niską ilość graczy na kontynencie i nie będzie przydzielanych punktów za „ghost-capping” baz jeśli na danym kontynencie nie toczą się żadne walki;
  • dodatkowe specjalne zadania tygodniowe i dzienne za punkty;

Jeśli chodzi o nagrody, to owszem te za wstępny event WDS nie są najmocniejsze, ale te za właściwe eventy które rozgrywane będą w późniejszym czasie będą już naprawdę super.

  • 3 dniowy XP boost, które obecnie dostanie frakcja dominująca na koniec każdego tygodnia tak naprawdę przydzielana jest na konto, więc wystarczy zalogować się nawet na 2 min w czasie trwania eventu aby dostać nagrodę i wykorzystać ją na postaci na której chcemy;
  • w przyszłości frakcje przegrywające prawdopodobnie będą właśnie dostawać XP boosty;
  • frakcja dominująca dostanie super nagrodę (między innymi decale).

No i jak, myślicie, że takie zmiany mogą pomóc i spowodować, że walki w czasie WDS będą bardziej zacięte i ludzie naprawdę zwrócą uwagę na event?

Poprzedni artykuł[PS2] Kolejne zmiany w terenie
Następny artykuł[FF] Antarktyczne odkrycia
9 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
[PCPL]sH4maN

Smieszy mnie to ze zawsze organizuja eventy jak np WDS , gdzie wiedza ze niema balansu jezeli chodzi o populacje frakcji , i dopiero po czasie staraja sie to jakos naprawic jak to widzimy u gory. Czy az tak ciezko jest ustalenie jakis normalnych zasad, punktacji przed wprowadzeniem eventu ?

kociamafia

Żeby coś naprawić trzeba najpierw zbadać problem.

Ciężko jest coś odgórnie zaplanować w taki sposób, by wszystko chodziło jak w zegarku. Potrzebne jest doświadczenie, dane, schematy zachowań etc.

Nie bez kozery ten event ma przedrostek „pre-season”.

Kinya, zmiany jakie zaproponowali brzmią bardzo rozsądnie, szczególnie te dotyczące ghoscappingu i populacji. Podoba mi się również pomysł ze zwiększaniem wartości punktów w stosunku do czasu jaki trzymamy terytorium.

To rzeczowe zmiany.

Skaramanga

Niech zmienią czas w którym podlicza się punkty, na powiecmy 19:00 czas +0 europejskiego a nie wszyscy na hamburgerowskim 5 rano

[PCPL]adijos

Wuekszosc przedstawionych powyzej zmian jest dobra ale ja poczekalbym ze zmianami na kolejny sezon poniewaz nie zmienia sie regul w takcie trwania gry , wyjatkiem jest przyznawanie boostu na konto zamiast na postac to powinni jak najszybciej zmienic bo przez to tygodniowa magroda za zwycieztwo traci jakikolwiek sens . IJeszcze jedna sprawa w tekscie jest mowa o przyznawaniu podwojnych punktow za odebranie terenow frakcji dominujacej wedlog mnie powinno byc tak ze podwojne punkty bede przyznawane jesli frakcja ktora aktualnie prowadzi na serwerze musi mnie 15 -20 procent przewogi punktowej bo inaczej bedzie dochodzilo do sytuacji w ktorej zmaina lidera bedzie miala miejsce kilkanascie razy dziennie a wygrana bedzie fartem

[PCPL]adijos

skaramanga a co to za roznica o ktorej podlicza sie punkty to nie ma zadnej roznicy czy punkty podlicza sie kilka rano czy o polnocy skoro event trwa 5 tygodni

[PCPL]sH4maN

@kociamafia. Problem populacyjny jest znany od dawna , wiec dziwi mnie to ze nie wprowadzili przyznawania podwojnych punktow za odebranie terenow frakcji dominujacej skoro wg statystyk widac jakie frakcje z iloma % przewagi dominuja na servach

Simion

Zmiany zmianami, ale tu głównie chodzi o zabawę. Jeżeli bonus przydzielany jest na konto to nie widzę problemu. Wystarczy że założy się postacie w każdej frakcji. Nagrody końcowe nie powinny być unikalne – specjalny decal czy coś. W ogóle najlepiej jakby dawali SC zamiast tej nagrody. Każdy kupił by sobie to na czym najbardziej mu zależy.

Simion

Nadzieja umiera ostatnia- już raz dali 😉 .