Dużo czasu upłynęło od momentu, kiedy do gry wprowadzono Game Update 14. Ostatnie miesiące przebiegały pod hasłem „Optymalizacja”, ale wygląda na to, że to się zmieni już w najbliższym czasie.

planetside 2 GU15 bannerParę godzin temu Higby poinformował graczy PlanetSide 2, iż w połowie grudnia zobaczymy Game Update 15, a wraz z nim zmiany w balansie gry oraz dalsze zmiany w optymalizacji.

Co gracze mogą zobaczyć w GU15? Z pewnością chodzi o szeroko omawiane zmiany w Harasserze i broniach pojazdów naziemnych. Być może zobaczymy również w GU15 zapowiadane zmiany w zbroi nanoweave oraz snajperkach. Jakby nie patrzeć zmiany te powoli zostają wprowadzane na serwer testowy (na razie tylko zmiany w opisach).

Oczywiście te dwie prezentacje to tylko początek prac nad zapowiadanymi zmianami w balansie gry. Pozostałe rzeczy, które doczekają się zmian w bliżej nieokreślonej przyszłości to:

  • wyrzutnie rakiet, granatniki i wieżyczki inżyniera;
  • MAX przeciwko pojazdom oraz zmiany w zdolnościach.

Polowa grudnia wypada za trzy tygodnie i miejmy nadzieję, że nie przesunie się to na połowę stycznia. Niestety, wprowadzenie GU15 w tym terminie oznacza także, że raczej nie zobaczymy Hossin w 2013 roku na serwerach Live…

Poprzedni artykuł[EQ2] Hotfix (26/27.11)
Następny artykuł[DF] Nowości dla wszystkich graczy w DLC 2
18 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
HideoPL

Oj, będzie się działo jak chociaż wprowadzą część tych zmian… Nie powiem, żebym był zadowolony z części z nich – nigdy nie byłem za nerfem czegokolwiek, raczej powinni zwiększać parametry niż zmniejszać.

kociamafia

Trzeba wyssać z harassera ile się da.

PanMlody

Nerf ZOE, na nic innego nie czekam, to jedyny powód dla którego z vanu walczę gdy trzeba a na co dzień wolę pobić się z TR.

Jeżeli ktoś czeka na boost dla NC to niech na to nie liczy bo jak to powiedzieli twórcy na aniversary stream gdy wrel czy itzmurda pytali się kiedy siła sprzętu NC dorówna stawce powiedzieli tylko „staramy się jak najlepiej odwzorować charakter danej frakcji”.

HideoPL

@PanMłody – czyli charakter naszej nacji polega na byciu nacją do bicia;-) No cóż, żaden rząd nie lubi anarchistów. Jednak muszę przyznać, że od jakiegoś czasu na Millerze walczymy na alertach jak równy z równym z innymi nacjami i dosyć często wygrywamy. W najgorszym razie remisujemy. A pamiętam czasy gdy przez dwa miesiące ciągiem dostawaliśmy łomot od Czerwonych… Zauważyłem znaczną poprawę w jakości dowodzenia – dokładnie w koordynacji działań dowódców na leader chat. Jak widać zaczyna przynosić to wymierne rezultaty. Z drugiej strony zawsze powtarzam, że mam nadzieje doczekać czasów kiedy TR i Vanu zaczęliby chociaż przebąkiwać o nerfie czegokolwiek u NC. Ech…. marzenia;-)

kociamafia

Z tym odwzorowywaniem charakteru to jest kompletna bzdura, szczególnie jeśli idzie o bronie dla piechoty. Wszystkie frakcje mają dostęp do szybkostrzelnych AR/Karabinów (zwykle bardzo tanich – 250 certów). Cechy frakcji są nieco bardziej zachowane w LMG ale VS i TR i tak mają wolną drogę do Ursy czy TMG-50.

Poza tym charakter frakcji nie może być wciskany na siłę, tam gdzie się to po prostu nie sprawdza. Najlepszym przykładem jest złomomiotacz NC (Enforcer modified).

W każdym razie nie zauważam *niesamowitej* różnicy przełączając się pomiędzy frakcjami. Wszędzie robi się MAX crashe (choć ZOE>TR>NC). ESF to ESF. Bronie piechoty niemal identyczne. Harasser z halberdem to harasser z halberdem.

Są oczywiście wyjątki, takie jak Lancer/Phoenix/Striker (ten ostatni to już lekka żenada po nerfie) lub nieco inne podejście do czołgów, ale…

Gdzie Vanijskie granaty wysysające życie? (Jak obiecywał T-Ray przy alfie) Gdzie Railcannony dla NC? I inne tego typu smaczki.

Simion

Chodzą też plotki o snajperce NS.

Skaramanga

Hideo, Nc nie są anarchistami…

Jak dla mnie to NC powinno mieć ciche bronie, przecież magnes nie wydaje dzwięku…

I nie wiem co zajmuje im tyle czasu w balansowaniu gry przecież to tylko zmiana kilku wartości… i to im zajmuje miesiąc…

JunoR3actor

NC są rebeliantami walczącymi o wolność jednostki!

Bocian

Jak nie będzie rotacji to się wkurw…

[PCPL]sH4maN

wbijam 100 i zaczyman grac NC ! dlaczego ? bo ich nie nerfia ^^

Rachitynowy

To fakt. Brak nerfa naprawde jest dobre. Nerf strikera, nawet jesli sljszny zmienil te bron. Jesli ktos robi taka zmiane powinien zwrocic kase bo zmienia produkt. To samo vanu maxy po ich miejmy nadzieje nerfie powinnh dostac zwrot

[PCPL]sH4maN

striker teraz to smiec, kupilem go za SC i boli mnie to bardzo:( kasa w bloto , Podziekowac mozna jedynie dzieciakom z forum co ciagle placza i prosza o nerf TR

HideoPL

Ale co z Strikerem jest teraz nie tak? O ile mnie pamięć nie myli to przestał przelatywać przez góry, zakręcać pod kątem 90 stopni, trzeba trzymać locka aż do ostatniej rakiety i poprawili ignorowanie flar przez rakiety…. Chyba że zmniejszyli obrażenia albo coś podobnego, o czym nie wiem.

PS. Takie pytanie odnośnie Strikera do użytkowników – jak idzie trafianie Strikerem jadącego Harrasera bo sam jestem ciekaw?

Skaramanga

Striker jest teraz bardzo rzadkim zjawiskiem, dużo milej się lata na terenach TR. A co do haraserów to i zwykłe wyrzutnie kierowane biją w ziemie przy gonieniu za haraserem albo przelatują obok niego i leca przed siebie.

Przez chwile myślałem że przestane grać w tą gre po walce z kilkoma vanusami ale trzymam się.

Rachitynowy

Zakręcanie i ignorowanie flar to fakt było zło. Ale to, że trzeba trzymać do ostatniej rakiety to już spora zmiana. Dla tych co myślą, że to mało mało to proszę spróbować to z innymi wyrzutniami – poczekać z cały czas namierzaniem aż do usłyszenia sygnału o obrażeniach. Jeśli dodasz do tego fakt, że wystrzelenie salwy rakiet też zajmuje czas to robi się całkiem potężny nerf. Jeśli chodzi o AA to zwykła wyrzutnia jest dużo skuteczniejsza choć to zależy od sytuacji akurat(ale zawsze skuteczniejsza).

Co do naziemnego to o dziwo striker jeszcze się broni. W jadącego harrasera potrafi trafić nawet połowa rakiet co jest niesamowity plus tej wyrzutni a i cele naziemne są wolniejsze więc nie czekasz tak potwornie długo. Ale z drugiej strony nie zadaje on dużo na pocisk. Choć to fakt jedyna obrona przed harraserami w całym planetside co sprawia już jakąś różnicę. Brak strzału z biodra zawsze bolał konsumentów strikera(nawet jak był tak strasznie OP to biadolili na to uważam, że wtedy było to niesłuszne) sprawia, że nie jest dość konkurencyjny by wygrać z 250tkami(certów) które masz w standardzie. Do celów naziemnych dalej go używam ale częściej chodzę z grounderem. Przynajmniej wypalisz w maxa z przyłożenia 😀

[3PL3] VarDenSar

Tylko ja to zauważyłem? „Jakby nie patrzyć zmiany” —> Na rany świętego Vanu, znowu masz gorączkę? Patrzeć, to się nie odmienia na patrzyć.

PLH

Striker i Annihilator mają inny sposób strzelania – biorą od razu poprawkę na ruch wroga i lecą w punkt „spotkania” pocisku z pojazdem. Byłem świadkiem, jak Annihilator przy wystrzale szybko zmienił kurs, żeby przelecieć nad górką i dogonić Matchboxa.

No i fakt – Harraser powinien dawno mieć jakiś nerf, bo notorycznie jest zwycięski w pojedynku z czołgiem (nawet, jeżeli strzelec i kierowca czołgu są ogarnięci dobrze).

No i powinni znerfić ostro ZOE, żeby nie wpadał między 10 innych MAXów (TR czy NC), wybijał co najmniej 5 z nich i prawie nieruszony uciekał i znów wracał po przeładowaniu.