Parę dni temu, jeden z developerów odpowiedzialnych za balans broni do pojazdów oraz Harassera, zamieścił na forum informację jakich zmian możemy spodziewać się w przyszłych aktualizacjach Planetside 2. (Optymalizacja nie trafi dzisiaj na serwery Live)

Harasser naprawa z siedzeniaTen sam developer, Joshua, zaktualizował swój pierwotny post aby odpowiedzieć na parę pytań oraz podać kilka dodatkowych informacji. Oto kilka pytań i odpowiedzi:

  • Dlaczego taki mały nerf Harassera?

Ważne jest aby pamiętać, że zmieniamy obie strony rozgrywki, czyli sam pojazd Harasser oraz bronie przeznaczone do walki z nim. Niektóre zmiany mogą wyglądać na małe jeśli patrzy się na nie indywidualnie, ale takie nie są gdy wszystkie lub kilka występuje naraz.

  • Naprawa Harassera

Nie usuniemy możliwości naprawy pojazdu z siedzenia pasażera, ale zmniejszymy siłę i szybkość tego rodzaju naprawy. Chodzi o to aby pasażer Harassera nie był w stanie szybciej naprawić pojazd niż zadawane mu są obrażenia w walce, nawet jeśli czołg spudłuje jeden strzał pomiędzy dwoma strzałami z bezpośrednim uderzeniem.

Szybkość naprawy przez Inzyniera poza pojazdem zostaje bez zmian.

  • Miny przeciwpancerne oraz C4, a Harasser

Nie spodziewamy się, aby te dwie rzeczy były głównymi w walce z Harasserem. Zwiększymy ich obrażenia względem Harassera i z pewnością będzie to karą, ale tylko dla kierowców, którzy stali się bardzo nieostrożni. Teraz kierwcy Harassera moga pozwolić sobie na beztroskę ponieważ kary za granie w ten sposób nie są wystarczająco wysokie. Zmiany powinny temu zaradzić.

Pracujemy nad poprawą wykrywania obrażeń z min przeciwpancernych. Ponadto celowniki na podczerwień oraz termowizyjne nie będą podświetlać min. Zdajemy sobie sprawę, że zmiany te będą mieć wpływ na wszystkie pojazdy, nie tylko Harasser, ale wydaje nam się, że to dobrze. Miny przeciwpancerne muszą stać się lepszym narzędziem dla obrony.

  • Co z bronią X?

Będziemy zmieniać wszystkie bronie dla pojazdów, więc Enforcer Modifier też przejdzie zmianę.

Poza tymi odpowiedziami, Joshua rozwinął i uzupełnił informacje na temat kilku innych kwestii poruszonych w jego poście.

  • Samoloty

Bronie samolotów otrzymają tą samą redukcję w obrażeniach co pojazdy naziemne (przeciwko piechocie?). Obrażenia przeciwko pojazdom pozostaną prawie takie same z małymi zmianami gdzieniegdzie.

  • Turbo Harassera

Obecnie bardzo szybka regeneracja Turbo dla Harassera pozwala kierowcy pojazdu na swobodne dostanie się w sam środek walki, a następnie swobodne wydostanie się z pola walki, gdy sytuacja zmienia się na ich niekorzyść. Turbo będzie mieć wydłużony czas regeneracji, tak aby kierowcy musieli myśleć bardziej strategicznie kiedy i gdzie chcą skorzystać z tego przyspieszenia.

  • Dodatkowe info na temat pancerza kompozytowego dla Harassera

Podobnie do C4 odporność na bronie piechoty zostanie usunięta. Odporność przeciwko pociskom czołgów będzie również zmniejszona. Jednakże nadal pancerze ten będzie oferował większą szansę przeżycia, ale nie do obecnych wartości.

——

Poza tymi informacjami dotyczącymi balansu Harassera oraz broni pojazdów, jest jeszcze jedna ważna wiadomość.

Zgodnie z informacją zamieszczona na forum Planetside 2 przez codeForge, spodziewana w dniu dzisiejszym faza I optymalizacji nie trafi na serwery Live.

Być może stanie się to jutro, w piątek, a może dopiero w przyszłym tygodniu. Wszystko zależy od tego czy i jak szybko developerom uda się naprawić błędy występujące na serwerze testowym.