Parę dni temu, jeden z developerów odpowiedzialnych za balans broni do pojazdów oraz Harassera, zamieścił na forum informację jakich zmian możemy spodziewać się w przyszłych aktualizacjach Planetside 2. (Optymalizacja nie trafi dzisiaj na serwery Live)

Harasser naprawa z siedzeniaTen sam developer, Joshua, zaktualizował swój pierwotny post aby odpowiedzieć na parę pytań oraz podać kilka dodatkowych informacji. Oto kilka pytań i odpowiedzi:

  • Dlaczego taki mały nerf Harassera?

Ważne jest aby pamiętać, że zmieniamy obie strony rozgrywki, czyli sam pojazd Harasser oraz bronie przeznaczone do walki z nim. Niektóre zmiany mogą wyglądać na małe jeśli patrzy się na nie indywidualnie, ale takie nie są gdy wszystkie lub kilka występuje naraz.

  • Naprawa Harassera

Nie usuniemy możliwości naprawy pojazdu z siedzenia pasażera, ale zmniejszymy siłę i szybkość tego rodzaju naprawy. Chodzi o to aby pasażer Harassera nie był w stanie szybciej naprawić pojazd niż zadawane mu są obrażenia w walce, nawet jeśli czołg spudłuje jeden strzał pomiędzy dwoma strzałami z bezpośrednim uderzeniem.

Szybkość naprawy przez Inzyniera poza pojazdem zostaje bez zmian.

  • Miny przeciwpancerne oraz C4, a Harasser

Nie spodziewamy się, aby te dwie rzeczy były głównymi w walce z Harasserem. Zwiększymy ich obrażenia względem Harassera i z pewnością będzie to karą, ale tylko dla kierowców, którzy stali się bardzo nieostrożni. Teraz kierwcy Harassera moga pozwolić sobie na beztroskę ponieważ kary za granie w ten sposób nie są wystarczająco wysokie. Zmiany powinny temu zaradzić.

Pracujemy nad poprawą wykrywania obrażeń z min przeciwpancernych. Ponadto celowniki na podczerwień oraz termowizyjne nie będą podświetlać min. Zdajemy sobie sprawę, że zmiany te będą mieć wpływ na wszystkie pojazdy, nie tylko Harasser, ale wydaje nam się, że to dobrze. Miny przeciwpancerne muszą stać się lepszym narzędziem dla obrony.

  • Co z bronią X?

Będziemy zmieniać wszystkie bronie dla pojazdów, więc Enforcer Modifier też przejdzie zmianę.

Poza tymi odpowiedziami, Joshua rozwinął i uzupełnił informacje na temat kilku innych kwestii poruszonych w jego poście.

  • Samoloty

Bronie samolotów otrzymają tą samą redukcję w obrażeniach co pojazdy naziemne (przeciwko piechocie?). Obrażenia przeciwko pojazdom pozostaną prawie takie same z małymi zmianami gdzieniegdzie.

  • Turbo Harassera

Obecnie bardzo szybka regeneracja Turbo dla Harassera pozwala kierowcy pojazdu na swobodne dostanie się w sam środek walki, a następnie swobodne wydostanie się z pola walki, gdy sytuacja zmienia się na ich niekorzyść. Turbo będzie mieć wydłużony czas regeneracji, tak aby kierowcy musieli myśleć bardziej strategicznie kiedy i gdzie chcą skorzystać z tego przyspieszenia.

  • Dodatkowe info na temat pancerza kompozytowego dla Harassera

Podobnie do C4 odporność na bronie piechoty zostanie usunięta. Odporność przeciwko pociskom czołgów będzie również zmniejszona. Jednakże nadal pancerze ten będzie oferował większą szansę przeżycia, ale nie do obecnych wartości.

——

Poza tymi informacjami dotyczącymi balansu Harassera oraz broni pojazdów, jest jeszcze jedna ważna wiadomość.

Zgodnie z informacją zamieszczona na forum Planetside 2 przez codeForge, spodziewana w dniu dzisiejszym faza I optymalizacji nie trafi na serwery Live.

Być może stanie się to jutro, w piątek, a może dopiero w przyszłym tygodniu. Wszystko zależy od tego czy i jak szybko developerom uda się naprawić błędy występujące na serwerze testowym.

Poprzedni artykuł[EQ2] Nagroda za 10 lat
Następny artykuł[D’sP] Alentia oraz instancja rajdowa
23 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

6.12.2013; ]

Simion

Nie wiem czemu ale żadna z opisywanych sytuacji przez którą robią nerf harassera nigdy mi się nie zdarzyła. Czyżby na każdym serwerze ludzie grali inaczej?

[3PL3] VarDenSar

Kinguś, o której wyjdzie aktualizacja?

HideoPL

No nieźle. Obecnie odporność na bronie piechoty dla Harrasera wynosi 80%: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Akqy-9TdLEOKdHlDVEtUWVJLZUZseFIzNlY3Y2ktQ2c&usp=drive_web#gid=3. Na C-4 w zależności od poziomu pancerza kompozytowego. Więc to będzie naprawdę spory skok w zadawanych obrażeniach. Jeśli o mnie chodzi to naprawdę jestem zadowolony, dla mnie harrasery – szczególnie TR – były zawsze wrzodem na moim niebieskim NC tyłku;-)

Kociamafia

Płakali, płakali i wypłakali.

Czas przesiąść się do Vanguarda.

[3PL3] VarDenSar

„ale optymalizacja jest opóźniona”. Wiem że jest opóźniona, miała być 30.10…Co oni wyprawiają, nawet patcha nie umieją zrobić jak należy…

Viruz

Będzie! Będzie się działo…. xD

RachitynowyJoe

Spowolnią naprawianie harrasera? Już widzę potencjalne 3 bugi:
1) Czasami, po wyjściu z harrasera twój repair rate nadal będzie spowolniony aż do respawna(lub potencjalnie heal rate medyka po refittingu :D)
2) Repair rate z zewnątrz harrasera będzie tak samo opóźniony
3) Spowolniony będzie repair rate od sundka

Ciekawy jestem czy uda mi się przewidzieć ich bugi 😀

Skaramanga

raczej realista

Kociamafia

„[Composite armor] Small arms (infantry weapons) resistance is being removed.”

To jest chyba najsmutniejsze.

A optymizacja…Kto wie, może w piątek? Nie wiem czy w ten piątek, ale…

Skaramanga

nie chce smucić ale 6.12.2013 wypada w piątek ;D

Kociamafia

No to znamy datę.

Kociamafia

Podsumowanie:

„So you are all in the same patch (harasser nerfs):
-Removing resistance to small arms fire, C4, tank mines.
-Reducing resistance to tank shells.
-Reducing the ability to repair the harasser on the move.
-Reducing the speed the turbo recovers (this is huge).
-Removing the ability to detect mines with thermal.
-Reducing the damage of AV secondaries against infantry.
-Reducing the damage of AV secondaries to vehicles at range.
-Buffing AI secondaries AGAINST harassers.”

Całkowity overnerf. Bez sensu.

Skaramanga

koniec latania z vulcanem. Z tego co wiem mafia to wasza nazwa outfitu w pisdu

Balrogos

Po chuj tym jeżdzić szczególnie jak jeden piechociaż sciągnie 50% hp z magazynka?

HideoPL

Z tym zniesieniem odporności na broń piechoty nie jestem pewien, ale chyba chodzi im wyłącznie o dodatkowy bonus jaki daje pancerz kompozytowy. Czyli bez względu na poziom opancerzenia zawsze mnożnik będzie wyglądał: obrażenia broni x 0,63 x 0,8, a nie jak w dotychczas obrażenia broni x 0,43 x 0,8 przy najwyższym stopniu opancerzenia. Oczywiście na jeden pocisk. Czyli na pocisk o obrażeniach 200 na pełnym pancerzu będzie zadawał 100,8 obrażeń a nie 68,8. Czyli dla pełnego opancerzenia zwiększyli zadawane obrażenia przez broń piechoty o 30%.

HideoPL

Ups! Błąd – obrażenia broni x 0,63 x 0,2… Przepraszam, odporność harrasera (bez względu na poziom opancerzenia) zawsze wynosi 80%. Czyli dla 200 obrażenia wyniosą 25,2 na pocisk.

Zbrojny

za kare bede jezdzil z moim vulcanem aż do zwymiotowania. zaznaczam tez ze ostatni raz wydalem pieniądze na tą grę jak i inne osoby z mojego klanu. Niech tak robią dalej to zobaczymy ile ludzi zostanie im na serwerach. jak narazie z mojej polrocznej listy znajomych na ktorej mialem GRUBO ponad 400 ludzi, podczas wieczorów mam czasami 50 osób. Gratulacje. zabijają własną gre.

Kociamafia

@Skaramanga

My raczej z halberdem latamy. Lepszy.
No cóż, trudno. Czas wrócić do prowlera i stania na wzgórzu. Lub medyka. Lub vanguarda. Lub shreddera. Opcje są.

Skaramanga

z furry się fajnie jeździ dalej, a co do shredera też go znerfią bo za dużo ludzi odkryło że to dobra broń…