O ile nic ciekawego nie dzieje się na serwerach Live, to serwer testowy PlanetSide 2 przechodzi zmiany prawie codziennie. Oczywiście, jak to bywa z serwerem testowym, zmiany te nie są ostateczne. Te ostatnie chyba przybliżają nas do GU 15, które to zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami powinniśmy zobaczyć w przyszłym tygodniu wraz z PU02 (OMFG faza II). Powiem Wam szczerze, że jakoś w to wątpię… Jakąś aktualizację zobaczymy, ale co konkretnie to się jeszcze okaże.

planetside 2 GU15 bannerZ góry przepraszam, że nie będą tłumaczyć, ale mam dzisiaj bardzo ograniczona ilość czasu…

Oto najważniejsze zmiany w opisach przedmiotów wyłapane przez graczy w plikach serwera testowego:

  • zmieniono „Increases the maximum ammo capacity of the weapon by 20 grenades.”  na „Increases the maximum ammo capacity of the weapon by 8 grenades.
  • zmieniono „Adds 4 grenades to the default magazine size.” na „Adds 3 grenades to the default magazine size.
  • zmieniono „The M20 Basilisk is a slow-firing 20mm HMG that effectively damages all targets, especially at close range.” na „The Basilisk is a 20mm heavy machine gun that effectively damages all targets, especially at close range.” – czy to oznacza, że zwiększą szybkość wystrzałów?
  • zmieniono „The Fury launches 40mm grenades that are effective against infantry and capable of light damage against armor.” na „The Fury launches 40mm grenades that are effective against infantry and light armor. It is also capable of light damage against heavy armor. ” – czyli piechota i pojazdy lekkie będą mieć zwiększona odporność?
  • zmieniono „The P525 Marauder-H is capable of rapidly firing 40mm high explosive grenades that are effective against soft targets. TR use only.” na „The P525 Marauder-H fires 40mm high explosive grenades that are effective against infantry and light armor. TR use only.” – zmniejszono prędkość wystrzałów?
  • zmieniono „The Proton II PPA-H is a slow-firing plasma cannon that is effective against all targets. VS use only.” na „The Proton II PPA-H fires large orbs of volatile plasma that explode on impact. The PPA is effective against infantry and light armor. VS use only.” – czyżby dodano obrażenia obszarowe?
  • zmieniono „The M20 Drake is a slow-firing 20mm heavy machine gun that is effective at damaging all targets. All factions can use this weapon.” na „The Drake is a 20mm heavy machine gun that is effective at damaging all targets. All factions can use this weapon.”
  • nazwę broni „Frost Gun” zmieniono na „Deep Freeze” – czyli nie będzie dwóch broni, jak wcześniej myślałam;
  • no i uwaga – kolejna zmiana w Prowler Deploy. Zmieniono „Reload speed increased by 36% and projectile speed increased by 45% when deployed.” na „Reload speed increased by 36% and projectile speed increased by 22.5% when deployed.”
  • zmieniono opis ZOE z „When active, Zealot Overdrive Engine greatly increases movement speed as well as the damage output of the MAX’s weapon systems; while at the same time leaving the MAX themselves more susceptible to damage from enemy fire.” na „When active, Zealot Overdrive Engine increases movement speed as well as the close range damage output of the MAX’s weapon systems; while at the same time leaving the MAX themselves more susceptible to damage from enemy fire.” – czyli podejrzewam, że szybkość będzie zmniejszona oraz buff na bronie ograniczony do pewnej odległości.

Poza tym dodano timer na ZOE i pełen cykl trwa około 50 sekund z czego połowa to sam buff, a druga połowa to regeneracja.

Oprócz tego na PTS pojawiły się nowe koła dla Harassera, które możecie obejrzeć tutaj.

P.S. Pamiętajcie, że jeśli posiadacie konto na Facebook, to zawsze możecie być na bieżąco z informacjami poprzez polubienie strony babagra.pl na FB.

Poprzedni artykuł[EQ2] Hotfix (10.12)
Następny artykuł[DF] Arkbreaker zawita na serwery
10 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
RachitynowyJoe

Debuff prędkości pocisków w prowlerze, ciekawe czemu? Nie jest to taka straszna zmiana(reload speed zostaje taki sam) jednak będzie wymagało lepszego celowania i predykcji od artylerii. Do przeżycia choć nerfienie prowlera nie jest chyba jakieś super potrzebne. Pewnie wszyscy płakali, że rozwala tak dużo piechoty. Dalej będzie rozwalał i tak i tak, nawet jak mu prędkość pocisku zmniejszą

Za to nerf ZOE jest zadziwiająco kompleksowy:
Mniejszy speed
Obrażenia zwiększone tylko w bliskiej odległości
Timer na ability(to akurat najbardziej słusznie)
– Oby nie posuneli się za daleko, bo to dość ciężkie rzeczy do przełknięcia dla osób które przyzwyczaiły się chodzić bogiem pola bitwy.

Ale to tylko domysły i przypuszczenia wiec zobaczy się co tak naprawde dadzą za tydzień na serwery live

PanMłody

nerf prędkości zoe jest obowiązkowy bo unikał pocisków przez dużą prędkość przez co gracze umiejący trzymać dystans byli nieśmiertelni, timer też gdyż jest to jedyny z maxów którego umiejętność praktycznie nie ma słabych stron (nie oszukujmy się zwiększenie otrzymywanych obrażeni nie jest praktycznie w ogóle odczuwane w grze). Ogólnie jak dla mnie dobre zmiany. podejście do takiego maxa bedzie ryzykowne bo im bliżej tym większy dmg zadaje a na pewno dalej będzie szybki. Różnica będzie tylko taka że teraz do gry ZOE będzie trzeba myśleć co sie robi a nie jak dotąd lecieć na pałe bo i tak zdąże ucieć.

Chociaż z drugiej strony fajnie się zoe wycinało na biolabach naszym maxem z szarżą bo już się czuły na tyle pewnie że nawet nie uciekały a na dwa hacksawy dało się i 3 ubić na doskok strzelając w głowe 😀

Co do nerfu prowlera to w sumie żadna różnica, o ile przejdzie to tylko tyle że będzie trzeba potrenować żeby się nauczyć dobrze wstrzeliwać. Może to być utrudnieniem dla nowych, starzy wyjadacze by się szybko przyzwyczaili.

T4NK fright1

Nie chodzi oto czy nerf prowlera komuś ułatwi życie czy utrudni tylko K#@#@ o sam fakt niech z nerfia shieldy u vangarda niech wszystko w nerfia ale z nerfieniem ZOE to ile czekali ? Już nie mówiąc już o squad deploy czy spawn beaconie dlaczego to zmienili ano bo jakiś admin severa zginął od c4 czy co ? Gra ma być dla ludzi anie kretynów siedzących za biurkiem, którzy chyba zapomnieli jakimi prawami się rządzą gry sieciowe. Pisałem to już kilka razy SOE zainwestowało kilkadziesiąt miliony dolarów w grę i robią wszystko by ją zniszczyć. No ale widać CS GO niedługo przywita na moim dysku…..

RachitynowyJoe

Wiesz z balansem jest tak, że strasznie trudno go zrealizować. Może patrzeć na statystyki i według nich prowler jest znacznie bardziej niebezpieczny niż ZOE. Ale to tylko liczby i każdy z nas wie jak jest. Jednak jeśli nie operać się na liczbach to na czym? Wszyscy płaczą, że piechota NC jest do kitu i powołują się na statystyki(w których NC jest najgorsze na wielu serwerach). Ale to nie znaczy, że trzeba zmienić statystyki paru broni.
Bronie NC może są nieco wymagające to fakt, ale dają niesamowitą satysfakcje(Gauss SAW to działo na bizony normalnie, najfajniejsza stylowo broń w grze 😀 ). Jednak powołując się na statystyki(te same od prowlera i ZOE przecież) NC powinno dostać buffa w kosmos.

To fakt, że są nierówności w tej grze, ale widać je dopiero w rozgrywce, nie na liczbach.

z ZOE czekali tak długo bo nie mieli na nie pomysłu. Poprostu nie mieli. Tak duży mieli przypływ gotówki z różnych broni maxa vanu(w końcu czemu miało służyć nie podanie dokładnych danych procentowych o ZOE – ludzie musieli się sami przekonać która broń jest najlepsza na maxie).
Z takim bagażem graczy trudno robić dokrętki(nerfy). Jak więc wprowadzić nerfa który nie sprawi masowego odpływu obużonych dzieci(i ich numerów kart kredytowych). No nie za bardzo łatwa sytuacja.

Przynajmniej teraz wiadomo że wprowadzili boty by testować wszystko w szklarnianych warunkach i będziemy dostawać bardziej stabilny content

HideoPL

A tak zmieniając nieco temat – wiecie może jakie parametry ma tarcza w Vanguardzie? Wiem, że ma 3000 hp, ale jak z odpornością na broń… Czy ma podobna do pancerza z każdej ze stron czy jest jakaś jedna na cała osłonę… pytam, bo potrzebuje to do obliczeń.

Bazując na moich obecnych obliczeniach przy założeniu spotkania dwóch czołgów – Prowlera z AP i halabardą rozstawionym na anchorze (max) i Vanguarda z AP i Eforcerem ze schield’em (max) wygrywa Prowler stosunkiem 7,8 s do 8 s.

RachitynowyJoe

według tego wątku na forum SOE : https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/vanguard-shield-demystified.83886/

shield ma 3k wytrzymałości ale z braniem pod uwagę resistów. Nie wiem na ile to prawdziwe dane

HideoPL

No cóż, dzięki Joe ale niewiele mi ten wątek pomógł. To raczej zbiór pobożnych życzeń na temat jak miałaby wyglądać tarcza wg NC;-) Tak czy inaczej w swoich obliczeniach przyjąłem, że tarcza ma odporność tej strony pancerza w która uderza pocisk.

Jakbym nie liczył, to Prowler na anchorze z gunner’em nie musi się obawiać, żadnego POJEDYNCZEGO czołgu, nawet Vanguarda z max shieldem i gunner’em na żadnym dystansie w pojedynku na wyniszczenie.

A tak naprawdę to po prostu zaczynam się niepokoić z lekka, bo na forach zaczynają przebąkiwać o nerfie NC – jakimkolwiek (wg piszących, żeby było sprawiedliwie;-). I najczęściej mówią o Shield:(

WabciuPL

Jeżdżąc Prowlerem nie musielibyśmy się bać żadnego czołgu jeśli przeciwnik nie strzelałby oraz cierpliwie stał i czekał w miejscu aż go zniszczymy. A na bliskich odległościach anchorowanie oznacza zazwyczaj śmierć. Albo od c4, albo od rakietnic, mana turretów albo od jakiegokolwiek czołgu który nawet gdy był z przodu, to czas anchorowania pozwolił mu zajechać nas od tyłu. A nie widziałem jeszcze nigdy by dwa czołgi łaskawie stały w miejscu ostrzeliwując siebie nawzajem w przedni pancerz. Trzeba wykorzystywać brak mobilności prowlera w anchor mode (co ułatwia tarcza) tak samo jak magrider wykorzystuje niemożność wjechania przez inne czołgi na prawie pionowy teren.
A co do nerfa to nadal jestem przeciw ale to są przynajmniej normalne liczby a nie 0,08%. I szczerze to zamieniłbym się z NC umiejętnościami. Tarcza częściej by mi się przydała.

HideoPL

Oj wiem wiem, że na wynik walki wpływa wiele czynników i że moje rozważania mają charakter typowo teoretyczny – mówię tylko, że zdolność Prowlera jest tak obliczona by równać się, lub prawie równać z tarczą NC w bezpośrednim pojedynku obu czołgów. Różnice w czasie zniszczenia czołgów można liczyć w dziesiątych sekundy.

Moje obliczenia które wykorzystałem do rozważań teoretycznych są dostępne tutaj:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AtRpzyPsa-wAdHEzbWE4SW4yZ0lpdkxfMC1DSGVoNkE&usp=sharing

WabciuPL

To chyba dobrze? Jeśli jeden przycisk gwarantowałby pewne zwycięstwo z każdym czołgiem to nie myłoby to zbalansowane.