Od jakiegoś czasu uważnie śledzę wzmianki Brada „Aradune” McQuaida na temat jego nowej produkcji, a parę godzin temu w końcu dowiedzieliśmy się jaki tytuł będzie nosić nowe MMO nad którym pracuje jego ekipa – Pantheon: Rise of the Fallen.

Zgodnie ze słowami Brada McQuaida gra ta będzie fantasy MMO pełnym wyzwań i zorientowanym na granie w grupie. Czyżbyśmy w końcu mieli doczekać się gry w typie dziadka EverQuesta?

Pantheon Castle

Wiele osób, znających poprzednie gry, które współtworzył Brad McQuaid, jak chociażby EverQuest, do obecnej chwili nie mogą mu wybaczyć porażki jaka spotkała firmę Sigil i wspaniałą, acz niedokończoną grę Vanguard: Saga of Heroes. Właśnie do tej porażki odniósł się Brad w swojej wypowiedzi na forum Rerolled, biorąc za nią odpowiedzialność i tłumacząc, że nauczył się na niej wielu rzeczy i ma nadzieję, że fani będą w stanie mu jednak zaufać.

  • Brad- will you be talking about your past in regard to VG and what you’ve learned in the KS? That seems to be a point of contention for a lot of folks.

„If I need to, yes. I really don’t want to dwell on the past — it’s time to be forward thinking and to get excited about the future. That said, you guys need to know that we’ve learned from our mistakes so some discussion may be appropriate. If we aren’t honest and we don’t learn from the past, then the past was simply a failure and a defeat. I refuse to look at it that way and we won’t be defeated by the mistakes of the past, because we are going to learn from them and do a better job this time. I’ve learned so much, especially about myself, because of both my successes and my failures.

For me it all came in a frustrating sequence. 9 times out of 10 a person fails, fails, fails, and then succeeds (if he ever succeeds at all). For me it was 1. huge success (half a billion dollars of profit for Sony, etc.), 2. Commercial failure (I say commercial because I still think VG was awesome in many ways and I’m still proud of it)

Anyway, the success first and failure second really jacked with my mind. I became extremely arrogant, thinking whatever I touched would turn into gold. And then when things didn’t work out so well on my second try it was really quite a blow to me because I had deluded myself big time. I ended up in a bad place and I never want to be back there again, ever.

But also in learning more about myself over the years, I know this is what I want to do for the rest of my life: make MMOs that I and other gamers want to play. It’s just who I am and it’s the only thing that professionally makes me happy.

I just don’t want to get bogged down in the past too much. If it makes sense to discuss something about the past, then I’ll participate. But to be totally upfront and honest, I’m here primarily to promote my new game. It’s a blast talking with you all, and I’m here for that as well, but let’s spend most of the time here together facing forward. We will need your feedback and opinions in order to insure we make the game you guys want and that I want. It’s about community building and being accessible.

Anyways, I hope that makes sense.

-Brad”

Pantheon - Oranthel z duchemJak na razie potwierdzono, że w zespole Brada McQuaid znajdziemy takie osoby jak:

  • Noell Walling, który pracował przez wiele lat z SOE, a potem przeszedł do Trion;
  • Tony „Vhalen” Garcia, czyli osoba odpowiedzialna przez wiele lat za lore w EverQuest2;
  • James Rochell – artysta pracujący przy EverQuest oraz Vanguard;
  • Corey LeFever – będący do niedawna w SOE między innymi w ekipie Vanguard.

Pantheon powstaje na silniku Unity, który to znany jest Wam z pewnością z wielu gier jak na przykład Wastland 2, Kerbal Space Program czy też rain. Oto krótki film przedstawiający możliwości tego silnika:

httpv://www.youtube.com/watch?v=-ytJhzoCTMo