No proszę… Minął tydzień od kiedy zniesiono NDA i wygląda na to, że opinie o najnowszej produkcji Zenimax – The Elder Srolls Online, znacznie się zmieniły. Widać to miedzy innymi po ilości artykułów i filmów dostępnych w sieci, w których fani zachwycają się PvP.

Nadal widać wiele informacji o tym jak złe i linearne są pierwsze zony na niskich levelach w porównaniu do tego co czeka na graczy w późniejszym czasie. Wiele osób grających w Betę powtarza, że gra zmienia się po opuszczeniu tychże miejsc i po osiągnięciu pewnego levelu.

Z pewnością dużą rolę w zmianie opinii odegrało zniesienie NDA, które dotyczyło walk AvA (alians v. alians) w strefie Cyrodiil. Jak na razie walki w tym miejscu wyglądają dość ciekawie i jest kilka rzeczy, które szczególnie przykuły moją uwagę:

  • Wielka mapa – olbrzymia przestrzeń na której pomieścić się może nawet 2.000 graczy. Na terenie Cyrodiil znajduje się wiele obozów i fortec, jak i sporo innych rzeczy takich jak ruiny, wioski, a nawet podziemne lochy. To nie będzie prosta instancja PvP ale totalna wojna w której wykorzystać będzie można każdy najmniejszy kawałek terenu. Mapa jest tak wielka, że aby ja przebyć na piechotę w poprzek potrzebujemy trzydziestu minut. Jednakże nie ma co się tym tak martwić, bo gdy zdobywać będziemy kolejne fortece to połączone one zostaną specjalnym systemem teleportacji.
  • Optymalizacja – mapa jest olbrzymia i zważywszy an to, że w jednym miejscu znajdować się może nawet kilkuset graczy. Na podstawie różnego rodzaju informacji wysnuć możemy wnioski iż serwery są bardzo dobrze zoptymalizowane gdyż gracze nie doświadczają lagów nawet w trakcie największych bitw.
  • Progresja i zakupy – PvP w TESO zostało bardzo dobrze zaprojektowane i łączy w sobie wiele funkcji z całej gry. Różnego rodzaju premie uzyskane w tym miejscu przenoszą się do gry PvE, crafting i zakupywanie nowego sprzętu jest troszkę inne, ale nadal używać sprzętu możemy zarówno w PvP, jak i PvE. W Cyrodiil znajduje się wiele questów, które nagradzają punktami XP oraz złotem, a dom aukcyjny jest nieco zdegradowany i składa się z małych sklepów gildiowych na terenach PvP.
  • Mechanika – sama mechanika walk wydaje się zaprojektowana z dużą elastycznością. System punktacji oraz doświadczenia został stworzony w taki sposób że nagradza za walkę, podobnie jak i do nagród za faktyczną obronę miejsc, gdzie dostać możemy różnego rodzaju premie. System został tak zaprojektowany, że nagradza nas o wiele bardziej, jeśli zdecydujemy się walczyć z przeciwnikami, którzy nas przewyższają liczebnie, jak i również broniąc naszego terenu. Jednakże zasady te są bardzo elastyczne i szybko dostosowują się do zmieniających warunków, a nawet pojawiają się zasady specjalny w czasie prowadzenia kampanii. Mechanizm wsparcia i dostaw z obozów dodaje znacznej strategii w utrzymaniu fortec, jak również atakujący mogą spróbować zagłodzić graczy znajdujących się w danej fortecy. Atak na mury także ma swoje konsekwencje. Owszem, moga one zostać całkowicie zniszczone, ale dopóki nie zostaną odbudowane, zdobyta forteca będzie znacznie osłabiona, a do tego sojusz potrzebować będzie sporo więcej surowców do ich odbudowy.
  • PvE w PvP – Zintegrowane PvE na terenie Cyrodill także ma wiele mocnych i interesujących punktów. Nie ma ono bezpośredniego wpływu na walki, ale zapewnia wiele nowych możliwości dla graczy. Istnieje wiele questów, a do tego takie, które nagradzają punktami dla sojuszu. Oprócz tego znajdujące się na terenie Cyrodiil instancje mają w sobie wiele wartościowych przedmiotów, które mogą przydać się graczom PvP.
  • Stealth – każda klasa jest w stanie się ukryć przed wrogiem, a wykorzystując różnice w terenie Cyrodiil cała drużyna może się ukryć i czekać w zasadzce w nieskończoność. Oczywiście istnieją zdolności, które mogą pomóc odkryci ukryte osoby, takie jak lepsza widoczność. Ukrycie może trwać bez przerwy, ale pociąga za sobą pewne konsekwencje, gdyż zużywa te same zasoby, których gracz potrzebuje do zadania szybkich i mocnych obrażeń, co z pewnością dodaje nieco więcej strategii do walki.

No nic, do premiery zostało jeszcze kilka tygodni więc nadal będę się przyglądać tej grze.

Poprzedni artykuł[PS2] Odnowiony Amerish – aktualizacja
Następny artykuł[PS2] Kolejny dzień…
10 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
kociamafia

Jeśli TESO będzie F2P to na pewno sprawdzę PvP.

Marheri

TESO będzie płatne. Nie liczyłbym na to, że sytuacja się zmieni, przynajmniej nie w ciągu kilku najbliższych lat.

kociamafia

@Marheri

Wiem, że na razie będzie płatne, ale wróżę przejście na F2P po roku/dwóch.

Wichura

Z tym, że PvP po przejściu na f2p robi się do dupy niestety. Ja dlatego wolę już zapłacić, bo bez dobrego pvp ta gra nie ma sensu.

[PCPL] sH4maN

A ja zaplace i sobie pogram 🙂

kociamafia

@Wichura

Nie widzę związku.

Wichura

@kociamafia

W EQ2 F2P player był czymś w rodzaju farmy tokenów pvp. To nie to samo co gry od początku zaprojektowane jako f2p jak PS2. IMO będzie tu podobnie.

Spaz

f2p mmo ratuja sie durnymi cash shopami i prowadzi do p2w juz wole placic 50 zl miesiecznie i liczyc na zainteresowanie cheaterami, boterami, takze cieszyc sie absencja gimbazjady.

kociamafia

@Spaz

Nie każda gra f2p tak wygląda. Nie generalizujmy.

Dok

To dość proste,jak coś jest za darmo to wszyscy się cieszą tym faktem a nie tym że to coś jest dobre czy złe i odwrotnie,jak za coś płacisz to wymagasz jakości.Tak już jest i raczej tego nie zmienisz ;).