H1Z1 Apokalipsa to nowa, ekscytująca gra nad która pracuje SOE. To gra w której gracze walczą o przetrwanie w świecie, w którym śmierć jest jedyną pewną rzeczą. Wirus H1Z1 zdewastował ludzkość 15 lat wcześniej i pozostawił po sobie tylko śmierć oraz zniszczenie, a ocalali ludzie muszą przetrwać za wszelka cenę.

Dzisiaj w nocy, w trakcie programu Game Talk Live gracze mieli szansę obejrzeć kilka minut gry, który to materiał został nakręcony przez ekipę GTL 31 stycznia. Gośćmi programu byli także John Smedley i Jimmy Wisenhunt, ale powiem uczciwie, że audio było tak słabe, że ledwie co słyszałam odpowiedzi na pytania.

H1Z1 auto

Oto czego dowiedzieliśmy się o tej grze z tego programu orazpostu Smedleya na Reddit:

  • pokazany fragment gry pochodził z końca stycznia, więc na ta chwilę gra podobno wygląda o wiele lepiej;
  • gra będzie F2P i w dostępna do gry w „early access” za 4-6 tygodni (ok. 20$);
  • gra będzie wchodziła w All Access plan (co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ten plan);
  • gra w pierwszej kolejności trafi na PC, a potem na PS4;
  • gra zbudowana jest na lekko zmodyfikowanym silniku PlanetSide 2 – ForgeLight (jeśli działa Wam dobrze PlanetSide 2 na waszym komputerze, to H1Z1 będzie działać jeszcze lepiej) ;
  • gra bazuje po części na PlanetSide 2, nie ma za to nic wspólnego z EverQuest Next (brak voxeli);
  • FPS;
  • wielki otwarty świat, gdzie gracze rozpoczynać będą przygodę gdzieś w środku USA, a docelowo dodane mają być wszystkie obecnie istniejące miasta, wioski, które przetrwały apokalipsę (oczywiście w zniszczonej formie), itd;
  • budowane forty/ miasta znajdować się będą w otwartym świecie, nie instancji, więc inni gracze będą mogli na nie napadać i niszczyć jeśli będą chcieć;
  • kilka serwerów z innymi zasadami;
  • jeśli gracz umrze traci swój sprzęt;
  • tysiące graczy na jednym serwerze;
  • brak levelowania, brak specjalnych zdolności (skilli);
  • gra bardzo mocno bazuje na crafcie – gracze będą mogli ściąć drzewa i zbudować forty/ miasta, stworzyć broń (np. koktajle mołotowa, 1911)
  • będzie można być farmerem i zająć się uprawą/ hodowlą;
  • w grze będą pojazdy, które wcześniej gracze będą musieli naprawić (np. naładować akumulator – być może od uderzenia pioruna?);
  • noc jest straszna i ciemna w pełnym tego słowa znaczeniu;
  • jest wiele typów zombie (oraz hordy dzikich zwierząt!) i każdy z nich ma swój własny AI, oznacza to, że każda walka nawet z tym samym typem zombie, może być inna (zombie myślą i się uczą!);
  • można podpalać rzeczy i w ten sposób je niszczyć;
  • wymiana handlowa;
  • będzie mieć RoadMap podobny do PlanetSide 2;
  • będzie dostępny dla twórców korzystających z Player Studio;
  • gra będzie posiadać wszelkie czaty i voice czaty jakie znamy z innych gier SOE (grupowy, zbliżeniowy voice czat, voice czat dla gangu oraz inne aspekty socjalne);
  • każdy z graczy będzie mógł stworzyć swoje własne Woodbury z The Walking Dead, może napaść na więzienie, czy też naprawić samochód aby ze swoimi przyjaciółmi rozjeżdżać zombie i innych graczy;
  • w zespole H1Z1 pracuje obecnie 17 developerów;
  • w przyszłym tygodniu SOE planuje zrobić livestream z gry i ujawnić więcej szczegółów.

Jak tylko GTL opublikuje nagranie z Twitch, to od razu je zamieszczę na blogu, natomiast poniżej możecie obejrzeć te kilka minut, które nagrała ekipa GTL w styczniu:

httpv://www.youtube.com/watch?v=lneZYriSbG4

Poniżej kilka screenshotów z programu oraz ujawnionych przez SOE:

H1Z1 3rd personh1z1 noc h1z1 5 h1z1 4 h1z1 1 h1z1 3 h1z1 2