TTK – Time To Kill, czyli czas jaki potrzebujemy na zabicie innego gracza. Co o tym sądzicie? Czy czujecie, że jest właściwy w PlanetSide 2?

Również Higby zastania się nad odpowiedzią i dlatego poprosił graczy o wzięcie udziału w tym małym głosowaniu:

I zanim zaczniecie się zamartwiać, iż developerzy PlanetSide 2 znowu coś kombinują, to uspokójcie się – to tylko dyskusja…

Zanim dostaniecie zawału serca: Nie planujemy obecnie żadnych zmian w TTK, po prostu mamy wewnętrzna dyskusję na ten temat i chcemy znać Waszą opinię.

Niestety, nawet te uspokajające słowa powodują, że fani gry maja już „czarne wizje. No bo z jakiego powodu developerzy dyskutowaliby o TTK?

Więc, co wy sądzicie o TTK w PlanetSide 2?

 

Poprzedni artykułWczesny dostęp do H1Z1 dopiero po E3, a kolejny stream z gry juz dzisiaj…
Następny artykułLandmark Live, odc. 16 – jaskinie i inne tematy
24 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
VintageMan

Nie przywiazuję do tego absolutnie żadnej uwagi, specyfika zmiany obrażeń wraz z odległością jest taka, że teoretyczny TTK jest praktycznie nieosiągalny. Dodaj do tego Suit Sloty, tarczę heaviego, lag.

Jeżeli chodzi o to czy TTK jest za długi czy za krótki- według mnie jest za długi.

balrogos

TOO SLOW!

balrogos

Jak mozna głosowac too fast :D? chyba nikt nie gral w gry gdzie od 1 pestki w klate sie ginie XD

HideoPL

Jest ok. Idealny jest poniżej sekundy, a więc kto pierwszy zacznie strzelać i trafiać wygrywa. Jednak TTK jest niestety zbyt zależny od czynników typu lag, mikrostuttering oraz (co trafia mi się naprawdę często) nieprawidłowe naliczanie obrażeń, lub nie naliczanie ich wcale. O ile dwa pierwsze czynniki są nierozerwalnie związane z grą typu online i niestety będą zawsze występować to błędy w naliczaniu obrażeń są spowodowane mechaniką samego jądra gry (a dokładnie metodą naliczania obrażeń po stronie klienta) Powoduje to sporo nieścisłości, np. czasami można strzelać się z kilka sekund (ewidentnie trafiając) a czasami pada się w ułamku sekundy.

A jeśli już mówimy o TTK to jest to wskaźnik wysoce zależny od różnych czynników jak zauważył VintageMan. Powinno się go podawać razem z odległością, rodzajem celu i jego zachowaniem oraz wyposażeniem danej broni. Wtedy można porównywać różne jej rodzaje.

Zbrojny

zalezy od punktu widzenia. jezeli grasz w terranach to giniesz momentalnie przy kontakcie ;D nawet w maxie ktory wytrzymuje 4 razy mniej niz max nc

Skaramanga

Jak dla mnie lepszy był by system tu mam pancerz który ma określoną wytrzymałość na określone obrażenia a tu nie mam pancerza i po padnięciu baterii z tarczy strzał mnie zabije lub zrani na tyle poważnie że po kilkunastu sekundach sie wykrwawie (tętnica szyjna 15~17sec), strzał w nogi spowolnienie itp… czyli mniej więcej realistyczna strzelanka bo jak na razie to pomimo wyglądu opancerzenia to biegamy w kolorowych pidżamkach z niewidzialnym urządzeniem dającym nam tarcze. Albo jeszcze animacja zabicia z noża przy zajściu delikwenta od tyłu.

a co do pojazdów fajny był by też system zestrzelenia pilota po przebiciu (przez coś przeciw pancernego) jego szybki [opancerzona jest tylko kabina samolotów], zniszczeniu silników w samolocie (vanu paląc się w kosie dalej może nieźle latać i manewrować przy czym jak się pale w reaverze to nie ma siły aby wylądować nie tracąc obrażeń) lub wrzuceniu granatu do środka czołgu jeśli zostawią otwarty właz. Albo jeszcze system rykoszetów (chociaż ciężko odbić plazmę wystrzeloną z magridera) nawet w budynkach .

Ale niestety fizyka w tej grze jest na niskim poziomie nawet granaty są wykonane z kauczuku.

Specyfikacje broni każdej frakcji powinny być inne jeśli NC używa broni gaussowskich to powinny być cichutkie a mamy odgłos jakbyśmy strzelali z pocisków z naszych czasów jak terranie nie wiem jak miało by brzmieć broń vanu bo coś mi się wydaje że odgłos wystrzału jakiejś plazmy czy innego laserka jest także bezgłośna( nie jak w filmach ) ale powinna mieć co najwyżej błysk.

PLooschacK

Bez wdawania się w zbędne szczegóły – nie jest zły, ale uważam, że większy TTK wpłynąłby korzystanie na grywalność i możliwość prowadzenia taktycznej rozgrywki, a nie po prostu „kto sprowadzi więcej luf”. Gadanina o tym, że ktoś nie grał w gry gdzie pada się od jednej kulki to czcza gadanina w odniesieniu do PS2, który jest na wskroś arcade’owy. Podejrzewam, że krótki TTK został wprowadzony w równym stopniu na fali popularności quasi symulatorów, co z myślą o wprowadzeniu PS2 na konsole, gdzie większość graczy będzie używała padów, które drastycznie obniżą tempo rozgrywki z uwagi na swą topornośc w FPSach.

Ameba

Tylko ja zaznaczyłem ostatnią opcję? Ludzie! Macie czołgi, pojazdy terenowe, myśliwce, bombowce a mimo to gracie piechotą? Dlaczego?!

VintageMan

Też zaznaczyłem ostatnią opcję. Przy moich FPSach gram jak w zwolnionym tempie, a co tu mówić o TTK.

WolandPL

Gdyby detekcja trafień odbywała się po stronie serwera, to obecny byłby w sam raz. Na otwartym terenie obecny jest w sam raz. Natomiast w ciasnych, krętych korytarzach jest „too fast” – wiem, że zaraz zbiorę multum batów za to, ale tu chodzi o to, że nie liczy się, kto zacznie strzelać ani jak celnie, lecz to, kto szybciej wyskakuje zza rogu. Zbyt często zdarza się, że przy pingu mniejszym niż 90 m/s zostaję zastrzelony znikąd, a dopiero po śmierci widzę osobę która na moim ekranie strzela w powietrze. Nawet Wrel zrobił film o tym, jak dużo przewagi daje lag compensation obecnie.

balrogos

granaty cos o tym wiem 😀 nawet brakuje trybu zeby „poturlac granat” albo odrzucić, kopnąć czy cokolwiek

balrogos

Teraz wyobraz sobie Lynxa gdzie 40 pestek starcza na zabicie 1 i 1/2 wroga TR male magazynki maly dmg szybkostrzelnosc.

balrogos

Bo sie gra fajnie sie strzela z karabinow 😛

[PL13]Bocian

Bo FPS?

Krakex

gdyby był minimalnie szybszy to byłoby spoko.
w niektórych broniach (chyba najbardziej w broniach : artemis,stalker,Soas
do wroga trzeba strzelać z 2 sekundy żeby łaskawie padł na glebę. a to bardzo dużo czasu żeby potencjalny cel zdążył sie odwrócić i nas po prostu rozstrzelać

balrogos

kusza i NS-44 powinny zabijac na 1 HITA tak wogole 🙂

VintageMannq

Balrogos-wszyscy biegali by tylko z rewolwerem , opanuj się człowieku, myśl trochę naprzód.

balrogos

Revolver ma tylko 6 strzalow i nie pluje amunicja jak TRV 🙂 i to jest revolver ktory jest tak duzy jak smg. to niech chociaz wali za 900 do 15m

balrogos

Zreszta w BF4 tez masz revolver i zabija na strzala i jakos kazdy z nim nie biega ciekawe dlaczego? powiedz mi dlaczego?

WolandPL

Za to w Crysis 2 Gauss zabijał w multi na strzała – 75% ludzi biegało z nim i celownikiem kolimatorowym zamiast snajperskim, aby rozpierdzielać każdego na ekranie zanim ten się o czymkolwiek zorientuje. Następne 15% chodziło z kombinacją SCAR+laser, która była zbugowana i zapewniała straszliwą przewagę, potem masz 5% ludzi grających na serwerach, które w swoich zasadach zabraniały snajperek, granatników i zbugowanych kombinacji, a reszta to dzieciaki z haxami. Biorąc pod uwagę to, jak często jestem rozwalany przez swoich w Warpgate tuż po spawnu pojazdu lub podczas zbierania surowców, podejrzewam że nasza kochana społeczność używałaby tylko i wyłącznie rewolweru.

balrogos

A dlaczego nie uzywa go w BF4 powiedz mi? dlaczego tak duzo osob nie uzywa snajperek ktore zabijaja na hita w tors powiedz mi?

VintageMannq

Nic nie będę mówił bo czasem pewne rzeczy wypada przemilczeć. Dobranoc.

WielkiPindol

Wydaje mi się odpowiednio, żeby utrzymać fajną grywalność

WolandPL

Bo dzieciaki używające tych rzeczy są zajęte Call od Duty xD