Jak w każdą środę fani Landmarka mogli obejrzeć kolejny odcinek Landmark Live, w którym Terry Michaels, Dexella oraz Omeed Dariani dyskutowali o rzeczach związanych z grą.

Najważniejszym tematem z pewnością była złamana kostka Dave „Smokejumper” Georgeson, która spowodowała lawinę plotek w biurze SOE kiedy współpracownicy próbowali zgadnąć jak to się stało:

  • upuścił blok obsydianu na nogę, bo voxele są ciężkie;
  • przygotowywał się do prezentacji gry w trakcie SOE Live w stylu Cirque du Soleil;
  • LARPował pomysł jaki developerzy mieli w związku z obrażeniami związanymi z upadkiem;
  • Brasse dowiedziała się, że Smokejumper głosował na Kerra.

Oczywiście plotki związane ze SmokejPulverizer.umeprem i jego złamana kostka, nie były głównym tematem odcinka, a zaledwie żartami, którymi się on rozpoczął.

W tym odcinku Terry Michaels skupił się na objaśnieniu fanom jak działa proces developerski, i jakie konkretnie etapy przechodzi każdy pomysł od bycia pomysłem, do momentu wprowadzenia go do gry.

Ekipa Landmarka podzielona jest na cztery główne grupy i każda z nich pracuje w inny sposób:

  • projektanci – przekształcają pomysły w tak aby działały w grze;
  • graficy – tworzą wizualizację wszystkich przedmiotów;
  • inżynierowie – tworzą przedmioty w kodzie gry;
  • produkcja – upewnia się, że osoby z pozostałych grup są w stanie wykonywać swoja pracę (harmonogram, narzędzia, itd.)

Wszystko zaczyna się od pomysłu bez względu na to od kogo on pochodzi (graczy, devsów, devsów pracujących nad innymi grami SOE, itd). Niektóre pomysły wydaja się bardzo proste do wprowadzenia, ale w rzeczywistości praca nad nim może być bardzo trudna. Inne pomysły mogą wydawać się bardzo skomplikowane, a w rzeczywistości są proste i można je szybko wprowadzić. Nawet jeśli coś może wydawać się dobrym pomysłem, może nie pasować do gry i dlatego zanim developerzy pomyślą nad ewentualnymi pracami zadają sobie kilka pytań:

  • czy jest to zabawne?
  • czy dodaje coś do gry?
  • czy dobrze współpracuje z innymi systemami obecnymi w grze?
  • czy pasuje założeniom gry?
  • kiedy ewentualnie to coś miałoby być wprowadzone do gry?

Jeśli pomysł ten przejdzie przez wszystkie te pytania i developerzy nadal chcą nad nim pracować, to trafia on do projektantów, którzy ponownie omawiają ten pomysł.

Przykładem takiego pomysłu był Pulverizer. Przy starcie Landmarka gracze mogli korzystać tylko z kilofów aby móc kopać w ziemi. Kiedy developerzy zobaczyli jak to wygląda i jak długo potrwałoby przekopanie się przez górę, zaczęli myśleć o narzędziu, które działałoby znacznie szybciej. W taki sposób narodził się pomysł Pulverizera, dzięki któremu można szybko przemieszczać się pod ziemią. Aby zrównoważyć jego szybkość, postanowiono, że w trakcie jego używania gracz nie będzie zdobywał surowców, ale narzędzie to nie niszczy surowców napotkanych po drodze.

W dalszej części Terry Michaels omówił szczegóły wczorajszej aktualizacji oraz to co będzie wprowadzone w  kolejnych tygodniach.

Co zostało wprowadzone we wczorajszej aktualizacji możecie przeczytać tutaj, natomiast w kolejnych tygodniach możemy spodziewać się:

  • w następnym tygodniu ekipa Landmarka ma zamiar wprowadzić nowy materiał do budowania – wodę, w której będzie można pływać;
  • praca nad wodą jako materiałem do budowania, była także dużym krokiem w pracach nad materiałami takimi jak lód, kryształ i szkło, które zostaną wprowadzone do gry w późniejszym czasie.

Jeśli jesteście zainteresowani spróbowaniem tej gry, to w dniu dzisiejszym być może dostaniecie 7-mio dniowe zaproszenie wysłane przez SOE. Oprócz tego 7-mio dniowe klucze można zdobyć na Gamespot, a już niedługo będę miała do rozdania kilka kluczy ze nielimitowanym dostępem do gry, więc obserwujcie bloga i forum abyście nie przegapili tej okazji 😀

 

Poprzedni artykułAktualizacja Landmarka (10.07)
Następny artykułCommand Center, odc. 27 i ostatni…?