W ostatnim czasie zaobserwować możemy spora ilość streamów z biur H1Z1 podczas których osoby spoza gry mają szansę spróbować tej nowej produkcji SOE.

O ile dwa wcześniejsze streamy nie wniosły nic ciekawego oprócz tego, że mielismy szansę obejrzec mnóstwo błędów i hordy zombie, o tyle JP zrobił to naprawdę profesjonalnie. Po pierwsze cały stream zamieszczony został przez niego na YouTube, a teraz dodatkowo opublikował krótki dziennik z wyprawy do San Diego wraz z wywiadem jaki udzielił mu Jimmy Whisenhunt.

Oto kilka pytań i odpowiedzi wybranych z tego wywiadu:

  • Co było katalizatorem aby być tak otwartym ze społecznością / fanami tej gry?

Chcemy aby ludzie byli zadowoleni z naszych gier. W PlanetSide 2 zrobiliśmy RoadMap gdzie gracze mogli wyrażać swoje opinie. Spodobało nam się to i dlatego tym razem zdecydowaliśmy zrobić tak od poczatku.

  • Jak wygląda ten proces? Jakie są nowości i zmiany w grze na podstawie komentarzy, czy nawet zasugerowane przez fanów?

Jest ciężko jak na razie. Codziennie czytamy Reddit i staramy się znaleźć rzeczy, które będą mieć wpływ na większy obraz gry ponieważ ciężko brać wszystkie opinie pod uwagę zważywszy na to, że osoby te nie grały w H1Z1. Patrzymy na rzeczy o których rozmawiają gracze głównie dotyczące systemu craftu jaki gracze chcieliby zobaczyć oraz jak chcieliby aby wyglądała ta gra.

  • Jeśli chodzi o silnik gry – to ten sam silnik co ma PlanetSide 2 ale mocno zmodyfikowany?

Zmieniliśmy wiele rzeczy, które PlanetSide 2 ma, a my nie potrzebujemy ich w H1Z1. Dodaliśmy tez sporo rzeczy jeśli chodzi o symulacje, ale rendering i inne rzeczy są praktycznie takie same – my tylko je ulepszyliśmy. Dzięki temu, że dzielimy ten sam kod poprawki te możemy wdrożyć także w PlanetSide 2.

  • Jaką wydajność gry macie teraz i jaka chcecie mieć – jakie są wasze cele jeśli chodzi o optymalizacje gry?

Jeśli możecie grać w PlanetSide 2 na obecna chwilę – polecałbym to sprawdzić, to H1Z1 będzie Wam chodzić jeszcze lepiej. Na pewno będą lepsze FPS bo na koniec nie będzie tysięcy graczy wokół. Oczywiście, jesli chodzi o wczesny dostep mogą być jakieś braki bo nie jesteśmy idealni, ale i tak gra będzie chodzić bardzo dobrze w trakcie wczesnego dostępu.

  • Co jeśli chodzi o rodzaje serwerów?

Podaliśmy kilka przykładów typów serwerów, ale tak naprawdę nie wiemy jakie one będą. Nie ma definitywnej listy jakie one mają być bo to zależy od społeczności. Możemy mieć serwer gdzie kiedy gracz umrze domy, które zbudował staja się otwarte i każdy może się do nich dostać. Możemy mieć taki, gdzie zombie mają potrójna ilość punktów życia, zadają pięć razy mocniejsze obrażenia, biegają dwa razy szybciej i nie ma broni. Może gracze będą w stanie przeżyć dłużej bez jedzenia. Chcemy się upewnić, że symulację ciała, obrażeń i wszystkich innych rzeczy można ustawić inną na różnych serwerach. Więc tak naprawdę jest to olbrzymia kombinacja możliwości.

  • Jeden z developerów pokazywał mi wcześniej jazdę samochodem naprzeciw hordzie zombie, jakieś 10 albo i więcej, i zombie były na tyle silne, że przewróciły samochód – czy to jest bug? (00:32)

Nie. Obliczyliśmy masę i rzeczywiście odpowiednia ilość zombie może to zrobić. Mamy film na swoim wewnetrznym serwerze na którym widać jak zombie nie tylko przewróciły samochód, ale także popychają go swoją masą za uciekającą postacią. To wygląda zupełnie jak w filmie WarZ.

 

To tylko kilka pytań z wielu zadanych przez JP Jimmiemu. Osobiście bardzo polecam Wam posłuchać tego wywiadu, bo jest naprawdę ciekawy

Poprzedni artykułCzym jest Workshop?
Następny artykułNowe zaklęcie dla lekarzy w EQ2