W przyszłym tygodniu na serwery EverQuest 2 trafi zmiana dotyczaca jakości spelli i combat art, a mianowicie kolejny poziom – GrandMaster.

Na tą chwilę gracze EQ2 moga wybrać jedna zdolność na poziomie Grandmaster raz na 10 leveli. Zmieni to się to po następnej aktualizacji, gdyż większość spelli będzie mogła zostać ulepszonych do poziomu GrandMaster. Po dodatku, do gry dojdzie jeszcze jeden poziom spelli – Ancient, który jednakże dostępny będzie tylko dla kilku wybranych zdolności dla każdej klasy.

W jaki sposób gracze będą mogli ulepszyć swoje zdolności do poziomy GrandMaster? Jest kilka możliwości:

  • raz na 10 poziomów nadal jeden spell jest dostepny jako specjalizacja GrandMaster;
  • można wyszukać w oknie zdolności i zajmie to 60 dni;
  • zamiast czekać 60 dni to można zapłacić SC i zgaduję, że kosztować to pewnie będzie około 2500SC skoro Master kosztuje 1470SC;
  • GrandMastery będą wytwarzane przez crafterów, którzy wpierw muszą wyszukać przepis u asystenta.

Bardzo ważną informacją jest to, iż Grandmastery będą mogły być używane jedynie przez osoby mające konto ALL Access – w przypadku braku opłaconej subskrypcji, poziom zdolności wraca na Master.

Tak jak wspominałam, crafterzy będą mogli wyszukać przepisy na Grandmastery, które to podzielone są na książki na odpowiedni tier i cztery główne rodzaje: magowie, lekarze, skauci i wojwonicy.

Wytworzenie samego Grandmastera też nie będzie takie proste, bo gracze potrzebować do tego będą:

  • książka Master zdolności jaką chcemy ulepszyć – fizyczna wersja Mastera w waszym plecaku;
  • 5 rare – odpowiednich na poziom
  • 200 podstawowych surowców – odpowiednich na poziom
  • 200 paliwa – odpowiednich na poziom
  • spellshard lub foundation – odpowiednich na poziom

Z racji tego, że przepis na Grandmastera zużywa książkę Mastera, to nawet jeśli postać uprzednio nie miała zdolności na poziomie Master, w przypadku utraty ALL Access, poziom zdolności cofnięty zostaje do poziomu Master.

Czym są spellshardy i foundation? Są to niezwykle rzadkie rzeczy, które gracz może zdobyć z harvestu z zony na odpowiednim levelu. Rzeczy tych nie można zdobyć poprzez używanie goblina, pony, czy też gildiowych harvesterów – można je zdobyć tylko przez stare dobre harevestowanie ręczne. Spellshardy używane są do grandmasterów dla magów i lekarzy, foundations dla skautów i wojowników.

Oto ich nazwy i podział na tiery:

  • Tier 1 (1-9): nebulous foundation/spellshard
  • Tier 2 (10-19): aether foundation/spellshard
  • Tier 3 (20-29): phantom foundation/spellshard
  • Tier 4 (30-39): ethereal foundation/spellshard
  • Tier 5 (40-49): spectral foundation/spellshard
  • Tier 6 (50-59): visionary foundation/spellshard
  • Tier 7 (60-69): illusionary foundation/spellshard
  • Tier 8 (70-79): sacred foundation/spellshard
  • Tier 9 (80-89): voidstone foundation/spellshard
  • Tier 10 (90-95): prismatic foundation/spellshard

Zgodnie z tym co piszą developerzy EverQuest 2, po wprowadzeniu dodatku, poziomy 96 do 100 uznany zostanie jako oddzielny tier, a więc do gry wprowadzone zostana nowe surowce oraz specjalny asystent u którego będzie można wyszukać przepisy na nowe Grandmastery.

Ważną informacją jest to, iż każdy crafter będzie mógł wyszukać przepisy na Grandmastery, ale ich wytworzenie nie będzie należeć do najłatwiejszych. Skrybi, jubilerzy i alchemicy ze względu na swoja specjalizację będą mieć nieco ułatwiony proces wytwarzania, jednakże w przypadku niepowodzenia przy tworzeniu Grandmastera tracone są wszystkie składniki – włączając w to książkę Master.

I co myślicie o tych nowych poziomach zdolności? Ja osobiście bardzo się cieszę z powrotu harvestowania 😀

 

Poprzedni artykułWrześniowy list producenta PlanetSide 2
Następny artykułKolejny atak Chosenów!