W najnowszym blogu developerskim na oficjalnej stronie H1Z1, starszy projektant gry – Jimmy Whisenhunt, opowiada jakie zmiany wprowadzili w ostatnim czasie developerzy do tej gry.

W trakcie ostatniego miesiąca koncentrowaliśmy nasze wysiłki na projekcie tej gry. Naszym szczęściem jest to, że na tak wczesnym etapie gry mieliśmy już wielu graczy i na podstawie ich opinii wprowadziliśmy wiele małych zmian projektowym na obecnym etapie tworzenia gry. […]

Przede wszystkim usunęliśmy siekierę jako narzędzie startowe.[…] Usunięcie siekiery stworzyło nacisk na przeszukiwanie świata w celu znalezienie przydatnych przedmiotów oraz w rezultacie w kierunku craftu i budowania – to jest właśnie doświadczenie, które definiuje prawdziwy charakter gry surwiwalowej. Znalezienie narzędzi potrzebnych w świecie aby móc rozpocząć craftowanie przedmiotów spowodowało, że wiele osób spośród ekipy czuje się o wiele lepiej znajdując coś nowego.

Inne zmiany jakie wprowadzili developerzy w H1Z1 to:

  • Walka na pięści ma łatwiejsze kombinacje (combo) podczas ataku i uderzenia wynikające  z tych kombinacji mają znacznie większy wpływ na cel – Czym jest combo w H1Z1? Otóż po pierwszym ciosie atakującym gracz musi ponownie zaatakować w odpowiednim oknie czasowym, aby uruchomić atak combo. Jeśli atak nastąpił w odpowiednim momencie to postać będzie mieć zupełnie inną animację ataku, a do tego obrażenia będą zadawać więcej obrażeń, unieruchamiać przeciwnika lub go dezorientować.
  • Broń pojawiać się będzie tylko w widocznych miejscach – Chodzi głównie o to aby uciekając przed zagrożeniem, gracze nie musieli przeszukiwać szafek co otwiera elementu UI, dlatego też siekiery, łomy, maczety i inne bronie pojawiać się będą na blatach szafek, na samochodach, stołach lub skrzynkach, itd. Dzięki tym zmianom gracze będą w stanie szybko rozpoznać broń i włączyć się do walki.
  • Zmiana miejsc pojawiania się innych przedmiotów w świecie – Pozostałe przedmioty ogólnie pożądane przez graczy pojawiać się będą w środku szafek/ skrzynek, itd. Chodzi głównie o to, że developerzy nie chcą zaśmiecać pola widzenia, tak aby gracze nie przegapili pojawiającej się w świecie broni.

Zgodnie ze słowami Jimmiego Whisenhunta ekipa H1Z1 wprowadziła także wiele innych zmian oraz zrewidowała sposób w jaki zachowują się pistolety/ karabiny i inne bronie w walce, jak również zmieniono sposób zachowania zombi w trakcie walki.

2014_09_06_h1z1