W ostatnim czasie wiele mówi i pisze się o problemach jakie maja osoby z tzw. „zamrażaniem się ekranu”, czyli hitching.

„Zamrażanie” to może trwać ułamek sekundy, lub tak jak w moim przypadku nawet kilka sekund. Gracze nagrywają setki filmów pokazujących w jaki sposób te zamrażanie ekranu wygląda u nich, a tymczasem ekipa PlanetSide 2 wyjaśnia dokładnie czym jest „hitching” w grze i jak je rozróżnić… (A tak w ogóle, to w jaki sposób „profesjonalnie” przetłumaczyć hitching?)

Hitching. Jest to okropne słowo, które wielu z Was ostatnio nienawidzi i zespół spędza dużo czasy pracując nad tym problemem. Samo słowo może oznaczać wiele różnych rzeczy, dlatego chcielibyśmy skorzystać z okazji i zdefiniować niektóre z tych zachowań.

Dlaczego warto to zrobić? Głównie dlatego, że pomaga nam to zrozumieć czego dokładnie doświadczacie i prowadzi nas do przyjrzenia się prawidłowym aspektom gry, które powodują te problemy. To co się dzieje, prawdopodobnie należy do jednej z trzech kategorii:

Frame Hitching„, czyli zamrażanie klatek – występuje wtedy, gdy wydaje się, że rozgrywka zastyga na pewien okres czasu. Na przykład gdy lecąc do przodu, ewidentnie widać, że zatrzymaliście się na kilka chwil. W tym przypadku wasze szacunki czasowe są zawsze przydatne, np.: co 2 min, gra zatrzymuje się na pół sekundy”. Oto przykład tego rodzaju:

httpv://www.youtube.com/watch?v=aYGp3POqZlo

Player Jitter” – w ten sposób definiuje się poruszanie obiektów w świecie w sposób, który nie jest płynny. Jest to przydatne jeśli nam zgłaszacie co konkretnie może mieć na to wpływ, jak walka jako piechota lub w pojazdach, co pozwala nam zdefiniować problem. Oto skrajny przykład:

httpv://www.youtube.com/watch?v=HfoYH8rX78k#t=180

Input Lag„, czyli opóźnienie wejścia – jest to uczucie, że wejście danych nie ma widocznego, szybkiego wpływu na waszą grę. Jest bardzo ważne abyście dokładnie opisali ten lag, na przykład opóźniona próba wejścia do pojazdu będzie wyglądała zupełnie inaczej niż opóźnienie w aktualizacji ekranu podczas przesuwania myszy.

Wiemy, że są to duże problemy dla wielu z was i dziękujemy za cierpliwość podczas gdy nad nimi pracujemy. Dziękujemy wszystkim, którzy dostarczyli nam filmy i bardzo konkretne opisy. Nadal czekamy na na wasze filmy i opisy!

A ja nie wiem, jaki rodzaj „hitching’u” mam i chyba jutro spróbuję go nagrać abyście ocenili 🙂

 

Poprzedni artykułZniknięcie….
Następny artykułJak powstawał kliper…
10 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Czort

Kurde tak narzekacie na te „lagi”, a ja jeszcze niczego takiego nie zauważyłem…

PolicMajster

Ja czasami mam ten cały „input lag”, ale moją największą zmorą są ostatnio ponowne spadki ilości klatek. W dużych bitwach zawsze miałem powyżej 40 a teraz 22>:{

balrogos

Wszystko jest zareportowane.

WolandPL

Ech, jak dobrze że zrobiłem sobie przerwę od tej gry. Po ostatniej aktualizacji wymusiła na mnie granie na tak samo niskich detalach jak na starym, siedmioletnim kompie z powodu identycznych jak kiedyś problemów – wszystkie trzy zamrażania i ścinki jednocześnie 😀 Z tym że jeszcze kiedyś pomyślałbym, że mam siedmioletniego, rozsypującego się złoma i czas go wymienić na nowego – ale komputer mam nowy, złożony w stylu „Dafuq did I spend all that money on this shit” i niestety Planetside 2 to w chwili obecnej totalna porażka.

Ja rozumiem że robienie gier to nie jest coś prostego. Ale kuźwa, mają naprawdę spory team tam codziennie, niech przestaną wrzucać do testowego ukryte obrazki koncepcyjne i zajmą się poprawianiem działania gry. Mam wrażenie, że PS2 w chwili obecnej wykonane jest tak, aby działać tylko na jednym kompie – tym należącym do Higby’iego.

HideoPL

Problemy z grafiką a szczególnie z różnymi rodzajami „zamrażania” obrazu dopadły mnie chyba tylko raz odkąd pamiętam, a i wtedy pomogło mi po prostu przeinstalowanie gry. Czasami update potrafi namieszać tylko z tego powodu, że nie przyjął się jak należy. Walidacja plików, a w skrajnych przypadkach usunięcie całego folderu z grą i zainstalowanie jej ponownie da pewność, czy coś się nie posypało w plikach gry. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Ostatnio złożyłem nowego kompa i wypróbowałem na nim najpierw Win 8.1 – po drobnych problemach z aktualizacjami w systemie, w grze zauważyłem masę niepokojących rzeczy związanych z grafiką. Zdenerwowany wywaliłem system i zainstalowałem Win 7. Jak dotąd nie mam problemów. Wychodzi więc na to, że czasami sama gra niestanowi wyłącznego problemu. Czasami jest to wadliwy system (coś namieszane w plikach systemowych), czasami sterowniki, a czasami same pliki gry. Ba, nawet jest różnica jak macie grę zainstalowaną – czy ze Steam’a czy samodzielnie. Jeśli macie problemy z grą, poświęćcie nieco czasu i przeinstalujcie system, na goliźnie ze sterownikami zainstalujcie samą grę i wtedy się okaże czy jest poprawa czy jej nie ma.

WolandPL

Wszystko pięknie gdyby nie to, że póki co PS2 jest JEDYNĄ grą która sprawia mi takie problemy. Jak by działo się coś w innych, o wiele bardziej wymagających tytułach to jeszcze bym się zastanowił, ale nie będę popadał w paranoję dlatego że jeden tytuł na tysiąc nie chce chodzić tak jak powinien 🙂 A skoro cała reszta działa mi bezbłędnie, zastosuję zasadę „jeśli coś działa to tego nie ruszaj” i nie będę się bawił w przeinstalowywanie systemów i sterowników. Pozostaje mi po prostu poczekać – może kiedyś będzie lepiej.

Patryk

Dokładnie, ja tylko raz miałem tak że mi gra zżerała cały RAM i muliła jak cholera, a tak to nie mam żadnego z błędów, które wymyślają gracze PS2.

RachitynowyJoe

a czy ktoś oprócz mnie ma taki dziwnych bug z drżeniem postaci? W sensie model gracza przesuwa się na większych odległościach strasznie nieregularnie(nie zamraża ich tylko przesuwają się w zmiennym tempie)

Hideo

Mam takie coś. Skokowe przesuwanie się postaci na większych odległościach – szczególnie widoczne jak się używa celowników IR. Skutecznie uniemożliwia trafienie. Pytanie tylko czy to wina kompensacji lagów u tych graczy które właśnie widzimy jako skoki czy też kolejne ograniczenie w dużych bitwach…

PolicMajster

Nagminne przy dużych bitwach. U mnie connection quality spada wtedy do poor.