Co się stanie jeśli kilku zasłużonych w przemyśle MMO developerów połączy siły i stworzy coś co niby przypomina World of Waarcraft, ale jednocześnie łączy w sobie gry z gatunku strategii?

Powstaje wtedy CROWFALL.

Todd Coleman to twórca dość znanego i oryginalnego jak na rok 2003 MMO Shadowbane, w którym to panowało PvP i to gracze mieli wpływ na losy świata. Niestety z powodów technicznych i projektowych, gra zakończyła swój żywot w roku 2008, ale sam pomysł przetrwał w umyśle Colemana. Po kilkumiesięcznych dyskusjach z Gordonem Waltonem, który pracował nad takimi grami jak Ultima Onlina i Star Wars Galaxies, panowie ci postanowi założyć firmę Artcraft i stworzyć coś unikalnego – MMO, które połączy w sobie trwale rozwijający się świat oraz stałe restarty gier strategicznych. Przy dobrym połączeniu tych dwóch elementów możemy otzrymać coś, czego nie widzieliśmy jeszcze w przemyśle gier MMO.

crowfall_klasy

No dobrze, ale jak konkretnie gra ta ma funkcjonować?

Celem jest połączenie MMO i gier strategicznych w taki sposób aby się na wzajem uzupełniały, ale nie zaprzeczały swojemu istnieniu. Gracze wybrać będą mogli jeden z archetypów, którym grać będą w czasowych kampaniach PVP w umierającym świecie, ale ta sama postać trwać będzie w Wiecznym Królestwie, które nigdy nie ulegnie zniszczeniu i gdzie gracz może odpocząć pomiędzy kampaniami. Podsumowując to bohaterowie będą wieczni, światy będą umierać.

Umierające światy w Crowfall będą istnieć maksymalnie do sześciu miesięcy lub do czasu wygrania kampanii, po czym zostaną zresetowane i zastąpione kolejnymi proceduralnie generowanym światami. Im trudniejsza kampania, tym większe nagrody do zabrania i do wykorzystania w Wiecznych Królestwach. Na ta chwilę ekipa Crowfall eksperymentuje z czterema podstawowymi kategoriami światów:

  • God’s Reach – trzy frakcje PvP zależne od aliansów Bogów: Order, Chaos i Balans
  • Infected – 12 frakcji PvP, gdzie każda frakcja to wyznawcy jednego z 12 bogów
  • The Shadow – światy gdzie gildie toczą walki
  • Dregs – całkowite PvP, czyli każdy gracz jest wrogiem.

Oczywiście każda z kategorii może mieć wiele światów, w których dostępne będą różne reguły. Być może w jednym świecie będzie permadeath, może w innym świecie postacie będą pojawiać się bez żadnego sprzętu i gracze będą musieli wszystko stworzyć od podstaw, a może walka odbywać się będzie pomiędzy konkretnymi rasami? Możliwości jest naprawdę wiele i gracze z pewnością będą mieć dylemat na która kampanię chcą się zdecydować.

Do tego dochodzą Voxele. Światy wewnętrzne Crowfall, czyli te w których toczyć się będą kampanie PvP, zbudowane są z voxeli. Owszem, gracze będą mogli wznosić fortece, ale developerzy zdecydowali się na voxele po to by gracze mieli całkowity wpływ na wygląd każdego świata. Cały świat może zostać zniszczony – żadnego odnawiania po 5 czy 10 minutach…

Czas każdej kampanii podzielony będzie na pory roku rozpoczynając od wiosny. Im późniejsza pora roku, tym większe niebezpieczeństwa napotkają na swojej drodze gracze i tym mniej surowców do wykorzystania.

Nie ma wątpliwości, że Crowfall zostało zaprojektowane z myślą o graczach PvP, ale to nie znaczy, że wszyscy będą musieli brać udział w tych walkach.

Osoby zainteresowane PvE będą mogły korzystać z tego trybu gry w Wiecznych Królestwach, czyli światach, które przynależeć będą do graczy. Coś w rodzaju wyspy, na której znajdować się będą domy, zamki gildiowe oraz tereny  PvE. Gracze będą mogli tworzyć swoje własne reguły w tychże światach, nawet przekształcając je w małe areny PvP.

Podwalina całej gry będzie ekonomia napędzana przez graczy. W grze nie będą wypadać żadne przedmioty, a gracze będą musieli wszytko stworzyć. I tu jest właśnie „pies pogrzebany”. Wieczne Królestwa są bezpieczne, ale nie posiadają żadnych zasobów. Wszelkie zasoby gracze będą musieli zdobyć w światach gdzie toczą się walki, a to czy je zatrzymają po zakończeniu kampanii uzależnione będzie od ustanowionych reguł. Kupno, sprzedaż i dostarczanie surowców zarówno do crafterów, jak i na tereny budowy zamków – to właśnie będzie napędzać ekonomię grę.

Kilka dni temu Crowfall wystartował na Kickstarter i widać, że cieszy się dość dużą popularnością. Rozpoczęcie Alpha testów przewidywane jest na lato 2015, a premiera gry na grudzień 2016.