Okazuje się, że odkryty kilka dni temu w plikach gry nowy pojazd – ANT wraz z surowcami, rzeczywiście jeszcze w tym roku wprowadzony zostanie do PlanetSide 2.

Po nieoficjalnym zwiastunie PlanetSide 2 wersji 2.0, jaki zafundował nam ekspert od hackowania gry Shaql, devsi nie wytrzymali i uchylili rąbka tajemnicy. W oficjalnym komunikacie zamieszczonym na forum Planetside 2 Luke Sigmund, główny projektant gry opisał do czego może służyć odkryta w plikach gry „mrówka”.

Widzieliśmy jak byliście podekscytowani informacjami o rzeczach, które zostaną wprowadzone do gry i cieszymy się, że możemy Wam opowiedzieć o nich nieco więcej. Chcielibyśmy wyjaśnić Wam, w którą stronę ekipa PlanetSide 2 zabiera grę i dać Wam wgląd w jej przyszłość.

Jako zespół, ostatnie parę tygodni dyskutowaliśmy na temat kierunku, w którym gra powinna zmierzać i dostosowywaliśmy nasz RoadMap na rok 2015. Zaczęliśmy od sprawdzenia czym gra jest teraz i jak nasz zespół oraz wy chcielibyśmy ją widzieć.

Po serii spotkań zespołu doszliśmy do wniosku, że chcemy umieścić w rękach graczy narzędzia umożliwiające im tworzenie rozgrywki wymagającej różnych strategii i taktyk w zależności od danego momentu. Pozwolenie graczom wpływać na rozgrywkę jest ogromnym elementem w PlanetSide 2 i właśnie na tym zamierzamy skupić nasze wysiłki.

Naszym największym krokiem będzie wprowadzenie systemu konstrukcji struktur przez gracza. Wykorzystując nowy pojazd ANT, będziecie w stanie zebrać surowce znajdujące się w świecie. Po zebraniu ich dostatecznej ilości, będziecie mogli się udać w wybrany przez Was region, rozstawić ANT, użyć nowego terminala po to aby przenieść zebrane surowce i umieścić w danej bazie strukturę.

Naszymi pierwszymi planowanymi strukturami są średniej wielkości wieżyczki, a po zebraniu Waszych opinii i sugestii z czasem dodamy więcej struktur do tego systemu. To jest tylko ogólne przedstawienie naszego planu i więcej szczegółów opublikowanych zostanie niedługo w RoadMap.

Do końca roku będziecie widzieć także zmiany i ulepszenia w obecnej mechanice gry, jak i nowe funkcje – trochę podobnie do tego co robiliśmy w związku z Instant Action i regułami odrodzenia. Będziemy głównie skupiać się na poprawieniu funkcji, które chcielibyśmy aby funkcjonowały lepiej, takie jak przechwytywanie kontynentu, narzędzia dla dowódców oraz implanty. Ogólnym celem jest aby systemy te wpasowały się do naszych planów, czyli dania Wam narzędzi, które możecie używać jak Wy chcecie.

Tak jak mówiłem, ta wiadomość ma wam dać przede wszystkim ogólne pojecie o tym dokąd zmierzamy. Jest to przygoda dla nas wszystkich. To jest podróż dla wszystkich z nas i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy brać w niej udział, mam nadzieje, że wy też. Czekamy na wasze opinie i pomysły na temat nadchodzących zmian w systemach i dziękujemy za wsparcie oraz pasję dla Planetside 2.

Na razie nie ma co liczyć na wprowadzenie wielkiego planu zmian w surowcach i funkcjonowania baz oraz kontynentów, który to przedstawiony został jeszcze w 2013 roku. Jednakże, zgodnie ze słowami RadarX, Community Managera PlanetSide 2, wprowadzenie ANT nawet w tak podstawowej formie jaka została przedstawiona, jest pierwszym małym krokiem pomagającym w realizacji tegoż właśnie planu.

Oczywiście komunikat ten wywołał wielkie poruszenie, począwszy od lamentów malkontentów, poprzez peany pesymistów, aż po opinie optymistów.

A wy co o tym myślicie? Czy wprowadzenie ANT zmieni sytuację w PlanetSide 2? Czy też zbieractwo oraz ulepszanie w pewnym sensie baz, to zajęcia zbyt nudne dla żądnych krwi i nanitów graczy?

*Autor: RachitynowyJoe

14 KOMENTARZE

  1. A ja nie rozumiem tego narzekania niektórych. Że zbieranie tych surowców będzie nudne? Przymusu nie ma, po prostu trudniej im będzie obronić bazę w przeciwieństwie do tych którzy zechcą się pomęczyć. Na chwilę obecną gameplay sprowadza się tylko i wyłącznie do robienia krzywdy bliźnim, ewentualnie przesiadywania na punkcie. Mamy wielką mapę i jedyne co na niej możemy robić to wyrzynanie się nawzajem i zajmowanie tych punkcików. A przecież wojna to nie tylko walka ale też np. utrzymywanie lini zaopatrzeniowych itp. Mam nadzieję że następne aktualizacje jeszcze bardziej urozmaicą rozgrywkę.

    • a ja dalej nie jestem przekonany do tej latającej fortecy (czy może lotniskowca?) ant i kolos wyglądają na skończone więc pewnie się w końcu pojawią.

      Z tym przymusem to jest jak z grą zespołową. Musisz przełożyć wartość zespołu i nacji nad personalną zabawę. Ale potrzeba wytrwałości w umieraniu, żeby przekonać się, że wykonywanie rozkazów ma swoje piękno i że warto je odkryć. Filozofia a’la gothic/dark souls.
      Nic dziwnego zatem, że jest narzekanie na więcej roboty.

      • Ja czasem latam po pustych bazach i naprawiam nasze wieżyczki, generatory albo spędzam prawie godzinę w opancerzonym sandku z AA na dachu żeby okoliczni piloci mieli łatwiej. Szkoda że takich wariatów jak ja jest tak mało 😀
        PS „potrzeba wytrwałości w umieraniu, żeby przekonać się, że wykonywanie rozkazów ma swoje piękno” ale właśnie podczas gry zespołowej umiera się mniej, mógłbyś wyjaśnić co miałeś na myśli?

  2. A co z usunięciem Lattice?(systemu przeplywu walk)

    Bo ten cytat i lattice sie wzajemnie wykluczja
    „o serii spotkań zespołu doszliśmy do wniosku, że chcemy umieścić w rękach graczy narzędzia umożliwiające im tworzenie rozgrywki wymagającej różnych strategii i taktyk w zależności od danego momentu”

    Niech oddadza moj ulubiony kontynent esamir taki jak byl kiedys a nie wszedzie mury.

  3. Elementy strategiczne bardzo podniosa poziom rozgrywki mam nadzieje, ze zbieranie surowcow bedzie kluczowym elementem rozgrywki a nie jej dodatkiem, wyonrazacie sobie oslone konwoju przewozacego surowce decydujace o przebiegu rozgrywki? Cos pieknego.

  4. Może to nie jest odpowiednie miejsce ale sądzę że w komentarzach buszuje najwięcej osób 😉
    „Wprowadzony PIN nie jest dozwolony dla płatności w tym sklepie.”
    Kupiłem PaySafeCard i przy próbie kupna DC pojawił się taki błąd… Ktoś pomoże? :<

  5. W końcu się opamiętali i zaczynają coś robić we właściwszym kierunku. Jeszcze tylko usunąć lattice i można powoli zacząć naprowadzać grę na właściwy tor – czyli zrobić z planetside2 grę rts w którym każdą jednostką kieruję inny gracz a współpraca i taktyka to coś więcej niż inżynier biegający za max’em.

Comments are closed.