W zeszłym tygodniu ekipa Trion postanowiła zapytać graczy, co sądzą o zmianie polityki względem blokad za pomocą pojazdów, które można ustanowić w grze.

Zainteresowanie tym głosowaniem nie było zbyt duże, ale ostateczne wyniki wskazywały na to, że prawie 70% osób zgadzała się  z tym, że politykę tę należy zmienić.

Dlaczego, właśnie teraz, po roku od premiery gry Trion postanowił zmienić tą politykę? Bo coraz więcej osób i gildii zaczęło wykorzystywać ten element gry ustawiając pojazdy w miejscach, które całkowicie blokują przejazd, a do tego znajdują się w tzw. „safe zone”. Dodatkowo, coraz częściej zdarzało się, że osoby takie szły AFK na kilka godzin, co uniemożliwiało całej frakcji wożenie paczek wykorzystując dana trasę.

Dlatego też, od 23 października blokowanie tras i działek pojazdami oraz innymi metodami będzie banowane!

Od premiery ArcheAge, podtrzymywaliśmy ta sama politykę, która stała się ostatnio przedmiotem licznych debat. Czuliśmy, że blokady dróg były elementem rozgrywki w ArcheAge. Możliwość zablokowania gracza i wyłudzenia od niego pieniędzy lub też uzycie innych umiejętności było czymś zabawnym i pożądanym w tej grze. Jakby nie patrzeć, rzezimieszki i rozbójnicy są bardzo często opisywani w literaturze fantasy. Wydawało się, że mechanika ta będzie idealnie pasowała do charakteru ArchAge.

Niestety, wyobrażane przez nas zastosowanie nie okazywało sie tak zabawne w rzeczywistości. O ile blokady funkcjonują poprawnie s strefach PvP, gdzie obie strony mogą angażować się w otwarty konflikt, to jednak szybko tracą swój urok, gdy umieszczone zostaną w bezpiecznej strefie, a do tego gracz blokujący drogę odchodzi od komputera nawet na kilka godzin. Blokada w strefach bezpiecznych, gdzie gracze nie maja możliwości zlikwidowania blokady, nie jest zabawna i nie jest wspierana przez ArcheAge, Zablokowani gracze maja bardzo mało narzędzi z których mogą skorzystać, aby uwolnić się  z takiej blokady, W niektórych sytuacjach osoby blokujące upewniają się, że narzędzia, które są dostępne – Raider’s Escape, nie mogą zostać skutecznie wykorzystane aby ominąć blokadę.

Dlatego po długiej rozmowie, wszystkie zespoły zgodziły się, że blokady nie maja racji bytu w ArcheAge.

Wielu z Was, proponowało także zmianę polityki w taki sposób aby umożliwić blokady w obrębie stref PvP. Po wewnętrznej dyskusji, doszliśmy do wniosku, że są pewne kwestie, które mogłyby wpłynąć na naszą politykę egzekwowania.  Ponieważ niektóre strefy wchodzą w okres pokoju, możemy nie być w stanie skutecznie zwalczać blokady w czasie jego trwania. Z tej przyczyny, nasza polityka będzie po prostu zabraniała blokad w jakimkolwiek czasie, w jakimkolwiek miejscu – bez względu czy jest pokój, czy tez go nie ma.

Począwszy od 23 października, gracze nie mogą ustawiać blokad gdziekolwiek za pomocą jakichkolwiek środków (pojazdów, statków, drzewek awokado, itd). Ponadto chcielibyśmy zwrócić uwagę, że gracze nie mogą używać swoich pojazdów, statków, ciał i innych metod aby uniemożliwić komuś sadzenie roślin na ich prywatnych działkach lub blokować NPC w sposób uniemożliwiający interakcję.

Do 23 października, gracze którzy stworzą blokady otrzymają ostrzeżenie i blokady zostaną usunięte. Po 23 października, gracze którzy blokują mogą otrzymać czasowe lub nawet całkowite bany za wielokrotne wykorzystywanie tej mechaniki.

No i co o tym sądzicie?

archeage_blokady

Poprzedni artykułNoc Meldingu powraca do FireFall
Następny artykułNowy zwiastun Black Desert EU
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Arukori

W końcu coś się dzieje :v
Niech jeszcze zbanują toksycznych ludzi i będzie GIT <3

Nightuu

Ja tam czasami lubiłem potrollować :v

Somikamaru

nie powinni tego robić (chodzi mi o zablokowanie mozliwosci blokowania tras) jest to element gry a jak sie carebeara nie podoba to przykro. Wiecej potato farmerow powinno zaczac plakac ze ceny za paczki sa za niskie i dlugo musza jeździć.

Ataksuki

Gdzie można przesyłać np. zrobiony skrin by pokazać kto blokuje npc w czasie gry, gdzie nie można się dostać by pobrać quest?