W dniu wczorajszym, jeden z grafików z ekipy H1Z1 – Davin LaFontain, prezentował graczom możliwości nowego edytora terenów, dzięki któremu powstaje, zapowiadana jakiś czas temu, nowa wersja mapy, nazwana roboczo Z2.

Stream ten w całości poświęcony był tematowi tworzenia map i ich zapełniania, więc jeśli spodziewaliście się jakiś wielkich rewelacji to niestety będziecie rozczarowani.

W czasie trwania streamu Davin prezentował graczom w jaki sposób powstawać będą różnorodne zabudowania oraz inne przedmioty, na które gracze mogą natknąć się zwiedzając świat H1Z1. Obecnie, każde zabudowanie w grze oznacza osobną pracę grafika, który musiał to zabudowanie stworzyć od podstaw. Ze względu na problemy z wydajnością, zabudowania te są niestety bardzo podobne – ale ma to się zmienić na mapie Z2.

Dzięki nowemu, ulepszonemu edytorowi, już w momencie stawiania samych murów domu, zmieniane są losowo kolory, przez co każdy dom może być w innym kolorze.

20151208_h1z1_domy

To samo tyczy się wnętrz zabudowań. W tej chwili praktycznie wszystkie wnętrza budynków są podobne, ale dzięki nowemu edytorowi, będą się one różniły między sobą. Wystarczy, że developer stworzy jeden dom, zapisze go jako „grupa” i kolejny raz gdy dom ten jest powielany, zmieniane jest losowo jego wnętrze. Owszem, meble kuchenne nadal zostają kuchennymi, ale w każdym kolejnym domu mogą one mieć inne kolory i być bardziej lub mniej zepsute.

Te właśnie minimalne zmiany w kolorach i wyglądzie poszczególnych elementów, sprawią, że w końcu świat stanie się bardziej różnorodny a przy tym nie ucierpi na tym wydajność gry.

Poniższe trzy śmietniki, powstały właśnie w sposób losowy – tak naprawdę jest to ten sam przedmiot, tyle, że w innych losowych kolorach, z innymi naklejkami i wiekami.

20151208_h1z1_smietnik

Ta sama procedura dotyczy dróg, które będą mieć od teraz dziury i wraki samochodów w losowych miejscach, wielopiętrowych budynków, czy nawet lamp na ulicach. Każda rzecz stworzona przez grafików H1Z1 ma co najmniej kilka wersji wyglądu plus możliwość zastosowania wielu różnych kolorów.

Jeśli chodzi o nową wersją mapy – Z2, to pierwotnie w jej centrum znajdować się miało sporych rozmiarów miasto, ale developerzy odeszli od tego pomysłu. Zamiast tego w centrum znajdzie się Pleasant Valley, otoczone trzema mniejszymi miejscowościami – co widać na poniższym obrazku, gdzie jasne kwadraty reprezentują miejscowości.

20151208_h1z1_mapa-z2

Niestety nie zaprezentowano najnowszej wersji tej mapy, ale zgodnie ze słowami Davina lasy są zdecydowanie gęstsze i znajduje się w nich więcej uskoków, skał i kanionów. Jazda samochodem z pewnością nie będzie już taka prosta jak to jest obecnie. Same miasta i drogi także zostaną ulepszone. Nowe drogi będą mieć specjalne krawężniki, które nie będą kolidować z samochodami, przez co będą one w stanie z łatwością je pokonać.

Podsumowując – stream ten był ciekawy i jeśli chcielibyście zobaczyć kolejne etapy w jaki sposób powstają zabudowania tworzone przez ekipę H1Z1, to powinniście go obejrzeć.

Poprzedni artykułJuż 15 grudnia premiera Elite Dangerous: Horizons
Następny artykułZmiany w alertach – hotfix
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Hehesz

Dalej gówno, taki edytor to powinni mieć od razu, ale jak już mają to zamiast powiększać mapę i coś z tą grą robić, to przemeblują aktualną, ja pierdolę…

Ma ktoś pomysł jak tu wykombinować zwrot kasy?
Nie szkoda mi tych 80 zł, ale tak dla zasady, nie należy im się.
Może jak ten typ od Star Citizen?

TobiAlex

To nie do końca tak. Równocześnie z produkcją gry jest ekipa, która odpowiedzialna jest za tworzenie narzędzi. Jak już powstano jakieś tam narzędzia i pozostała ekipa może zająć się tworzeniem samej gry (a dokładnie w tym przypadku assetów w postaci terenów itp.), to ekipa odpowiedzialna za narzędzia, może na spokojnie zacząć tworzyć „lepsze” wersje narzędzi.

balrogos

Edytor Edytorem ale chcemy wieksze mapy 🙁