Nawet nie wiecie jak często myślę o tym, że powinnam pograć w The Secret World, tym bardziej, że historie tam opowiedziane są naprawdę jedyne w swoim rodzaju. Jednak jest coś co mnie po części zniechęca – walka…

Może jest to tylko moje odczucie, ale wydaje mi się, że system walki w TSW jest jakiś taki potwornie sztywny…

No cóż, wygląda na to, że może to się już niedługo zmienić…

W zeszłym tygodniu na serwery The Secret World trafiła łatka, która spowodowała wiele kontrowersji z powodu zmian w co niektórych zdolnościach. W odpowiedzi  na zarzuty społeczności tej gry, starszy projektant Romain Amiel zamieścił wyjaśnienia dotyczące tych zmian.

Początkowo planowano, aby razem z tymi zmianami wprowadzić także ulepszone wersje pasywek, ale zmiany te nie trafiły na serwery Live. Celem tych zmian było zrównoważenie różnic w rozgrywce pomiędzy postaciami walczącymi wręcz, a tymi, które wolą walkę z dystansu. W planach było dać postaciom wręcz praktycznie natychmiastową możliwość używania zdolności, podczas gdy postacie ze zdolnościami do walki na dystans potrzebowałyby więcej czasu by móc ich użyć. Niestety, nie udało się tego wprowadzić.

Zamiast tego i po części ze względu na wściekłość graczy na ostatnie zmiany, Funcom zdecydował się na całkowite usunięcie spowolnienia, jakie następuje w momencie rzucania zdolności. Dodatkowo zredukowany zostanie cooldown na wszystkich unikach oraz atakach dla klas walczących wręcz, po to aby upewnić się, że walka stanie się szybsza. A wszystko dlatego, że po kilku latach twórcy The Secret World doszli do wniosku, iż walka jest bardziej zabawna, gdy zachęca do ruchu, a nie go utrudnia i karze za niego graczy.

Aż jestem ciekawa kiedy zmiany te trafią na serwery Live.

A tymczasem mogę pomarzyć, że kiedyś w końcu dotrę do odcinka 13, który to zapowiada dość ciekawie 😀