Świat Gloria Victis ewoluuje i wypełnia się zapierającymi dech w piersiach miejscami, które pozwalają na bardziej wiarygodne reakcje pomiędzy mieszkańcami tego świata, a graczami.

W ostatnich miesiącach ekipa Gloria Victis dodała do gry dwa eventy: Dolina Śmierci oraz Opuszczona Ścieżka.

Dolina Śmierci (Valley of Death) jest cyklicznym turniejem PvP, który odbywa się dwa razy dziennie i zachęca graczy z obu frakcji do walki o kontrolę nad doliną, a co za tym idzie szansę na otrzymanie wspaniałych nagród oraz buffów dostępnych dla całej frakcji. To nie tylko dobre wprowadzenie dla nowicjuszy Gloria Victis, ale także doskonałe narzędzie dla twórców tej gry, które pozwala im poprawnie przetestować wszelkie zmiany w mechanice walki oraz systemie kontroli terytorium.

Opuszczona Ścieżka (The Foresaken Path) jest pierwszym eventem PvE, jaki został wprowadzony do Gloria Victis. Zadaniem graczy jest powstrzymani kultystów, którzy przybili do brzegów Stoneholm aby przynieść ból i cierpienie tej krainie oraz jej mieszkańcom. Kultyści wierzą, że PraOjciec nie jest oryginalnym twórca świata, ale uzurpatorem, który oszukał swojego boga Chorta – prawdziwego twórcę świata. Teraz, po tym jak osiedlili się w starożytnych podziemiach pełnych kretych korytarzy i wielkich sal, rozpoczęli przygotowania do przywołania stworzeń, które nie należą do tego świata.

20160110_gloria-victis-wrota

Zgodnie ze słowami twórców Gloria Victis, w najbliższym czasie do gry wprowadzone mają być dynamiczne eventy, takie jak ugaszenie pożarów w wioskach, które wcześniej zostały zaatakowane przez graczy z przeciwnych frakcji. Po ugaszeniu pożaru gracze zostaną poproszeni o pomoc w odbudowaniu gospodarstwa, czy też zebranie zboża. W ten sposób świat ma reagować na działania graczy, dzięki czemu gra stanie się jeszcze bardziej aktywna. Żebracy będą walczyć o chleb, kłusownicy będą polować na dzikie zwierzęta, a bandyci będą atakować turystów na drogach – tego wszystkiego już niedługo doświadczą gracze Gloria Victis.

Świat Gloria Victis będzie się dynamicznie zmieniał w zależności od decyzji jakie podejmą gracze. Będzie to świat gdzie postacie NPC nie będą jedynie tłem i gdzie gracze będą mieli wpływ na otaczająca ich rzeczywistość, a ich czyny będą mieć znaczenie.