Wyobraźcie sobie następująca sytuację: zwiedzając świat H1Z1 w pewną księżycowa noc, odkrywacie opuszczony budynek szpitalny…

Jesteście zdesperowani by znaleźć w nim coś, co pomoże Wam przetrwać apokalipsę i pomieszczenie po pomieszczeniu powoli przeszukujecie to miejsce. W pewnym momencie, zauważacie dziwną postać stojącą na końcu korytarza, która nie wygląda tak jak inne wcześniej napotkane przez Was zombie. Na jej ciele widać kaftan bezpieczeństwa, a do tego brakuje jej dolnej szczęki. Myślicie, że postać ta nie stanowi większego zagrożenia? To się mylicie…

Dziwne zombie odrzuca głowę do tyłu i z wydobywa się z niego przeraźliwy krzyk…

I nagle, ze wszystkich zakątków szpitala zaczyna dochodzić nowy dźwięk – odgłos setek maszerujących stóp. To właśnie ten potworny krzyk przywołuje do Was wszystkie znajdujące się w tej okolicy zombie…

Oj, będzie się działo 🙂

Zgodnie z najnowszą informacją zamieszczoną na stronie głównej gry, ekipa DBG jest w trakcie tworzenia nowego typu zombie i w tym celu zastosuje nowe metody.

Matt Case, projektant graficzny oraz Selim Grant, główny projektant, doszli do wniosku, że przy tworzeniu zombie-krzykacza muszą wziąć pod uwagę nowy rodzaj sylwetki. Dodatkowo, dobrze by było gdyby postać ta była w jakiś sposób skrępowana i nie stanowiła większego zagrożenia, poza wydobywanym się z niej krzykiem, które to przyciągać będzie inne zombie.

Nasza utalentowana stażystka – Cherylynn Lima, pracowała nad podstawowym projektem tego zombie. Podczas wymiany pomysłów, na które z pewnością spory wpływ miało dodanie szpitala do gry, pomyśleliśmy o dodaniu zombi w stylu odosobnionego pacjenta. Cher znalazła jakieś stare, czarno-białe, niepokojące zdjęcie z domu dla umysłowo chorych…

201601_h1z1-stare-zdjecie

Już wtedy wiedzieliśmy, że chcemy użyć kaftana, aby postać była związana i co zmieniłoby sposób poruszania względem innych zombie. Cher znalazła ten niepokojący obrazek pacjenta mającego unieruchomiona głowę i wprowadziła ten pomysł do swojego projektu. Usunęła dolną szczękę, więc ten rodzaj zombie wyraźnie nie może atakować gracza, ale nadal jest w stanie krzyczeć. Do tego zostawiła ona wiszący język, dzięki czemu krzykacz stał się jeszcze bardziej przerażający.

201601_h1z1-screamer-2

 

Po stworzeniu prac koncepcyjnych, projekt ten trafił do Corego Rohlfsa, który stworzył model używając ZBrush, Maya i Photoshop. Kolejnym etapem były animacje tej postaci.

Chcieliśmy spróbować czegoś innego z animacją krzykacza. Jest pewna technika stosowana w niektórych horrorach, która pozwala osiągnąć dość przerażający efekt. Technika ta polega na filmowaniu aktora gdy próbuje się poruszać w bardzo spowolnionym tempie wraz z okazjonalnym skurczem jakieś części ciała. Film ten jest później kilkukrotnie przyspieszany, tak aby wydawało się,że aktor porusza się normalnie. Do tego niektóre klatki są gdzieniegdzie usuwane, po to aby uzyskać pewne skoki.  Rezultat końcowy jest taki, że przeciwnik wydaje się być jakiś nienaturalny, mimo, że porusza się normalna prędkością.

Aby uzyskać ten efekt, ekipa H1Z1 planuje wykorzystać w tym celu technologie przechwytywania ruchu postaci w 3D.

Wygląda na to, że zmiana sylwetki tego zombie w połączeniu z unikalnymi animacjami, zdecydowanie pozwoli wyróżnić się tej postaci z tłumu… Kiedy zombie-krzykacz trafi w końcu do gry, gracze z pewnością docenią wszystkie krwawe, makabryczne szczegóły, szczególnie w odpowiednim świetle…

No to co sądzicie o tym nowym zombie?