Piątki są dniem, kiedy ekipa ArcheAge zbiera się w studiu, aby omówić co nowego czeka na graczy w niedalekiej przyszłości.

Tym razem Khrolan, Quillodon oraz Celestrata omawiali zmiany dotyczące aren PvP, oblężeń, przedmiotów za honor oraz co niektórych zdolności.

Zanim jednak przystąpię do opisywania streamu, to kilka uwag:

  • Zmiany w arenach oraz oblężeniach zostały już przeze mnie opisane i powinniście upewnić się, że przeczytaliście te informacje, zanim zaczniecie czytać podsumowanie streamu.
  • Aktualizacja Krwawa Pieśń trafi na serwer testowy w środę 20 stycznia, natomiast na serwery Live we wtorek 26 stycznia (podejrzewam, że w nocy z 26 na 27 na serwery EU).
  • We wtorek 19 stycznia rozpocznie się Double Bonanza Week, czyli przez cały tydzień gracze ArcheAge będą otrzymywać: 2 x honor ze wszystkich źródeł, 2 x XP, 2 x Vocation, 2 x szansa na drop z przeciwników.
  • Wszystkie domki na drzewie będą za Merit Badge, ten z MarketPlace za kasę nie będzie generował piorunowych logów.

ARENY

Dodano dwie nowe zbalansowane Areny: Skirmish i Sparring. W artykule o arenach podano, iż rundy trwać będą maksymalnie 10 minut, ale wygląda na to, że była to błędna informacja…

20160115_Archeage-stream-arena

 

  • 3 rundy, max 7 min
    • postać, która wygra 2 zwyciężą
  • Kolejkowanie
    • wejście na areny nowe oraz starą 1vs1 zostało ograniczone do 5 razy na dobę;
    • wejście na stara arenę 5vs5 nie ma ograniczenia;
    • nowy przedmiot u General Merchanta za 15g pozwoli na dodatkowe wejście na areny – nie ma na to limitów;
    • w wersji koreańskiej nowe areny dostępne są tylko przez 2 godziny na dzień, w naszej wersji będą dostępne przez 24h;
    • wprowadzono ograniczenie w ilości razy, po to aby ludzie nadal angażowali się w walki PvP w otwartym świecie (Mistmerrow, Lusca, itd).
  • W nowych arenach nie liczy się sprzęt jaki posiada dana postać, poza wyposażonymi broniami, które determinują jakie zdolności można używać
    • można założyć nawet basic bronie, gdyż nie liczy się ich jakość – chodzi tylko o możliwość używania zdolności;
    • przy wejściu do areny gracze otrzymują 10 sekund na wybranie odpowiedniego buffa;
    • być może na początku 10 sekund wydaje się bardzo krótkim czasem, ale po pewnym czasie dłuższe oczekiwanie będzie irytowało graczy;
    • buffy oraz statystyki jakie one dają graczom zostały opublikowane i już teraz można zacząć myśleć o wyborze;
    • nie można zmienić buffa pomiędzy rundami;
    • jeśli nie zdążycie wybrać buffa, to gra zrobi to za Was – RNG.

20160115_Archeage-stream-arena-buffy

  • Nowe areny dają więcej honoru
    • w arenie 3vs3 jest to 270 za wygrana, 120 za przegraną;
    • w arenie 1vs1
      • wygrana 150 honoru, przegrana 90, pokonanie przeciwnika w 2 pierwszych rundach dodatkowe 70 honoru;
      • w czasie prezentacji Quidollon otrzymał 440 honoru za wygranie areny gdyż na serwerze wewnętrznym włączony był event Double Week Bonanza.
  • Zmieniono quest na Areny – nagradza teraz 2 x Warrior’s Medal.
  • Stara arena 5vs5 – zmniejszono punkty honoru, może w przyszłości zostanie to zmienione, ale na razie twórcy ArcheAge koncentrują się na nowych arenach.
  • Niestety nie można kolejkować jako grupa na arenę 3vs3.

OBLĘŻENIA

  • 100 vs 100
    • atakujący zaczynają ze 100 osobami;
    • obrońcy mają na początku 60 osób, kolejne 40 osoby dołączają po 40 minutach;
  • Budynek na terenie oblężenia
    • można zniszczyć do 50% HP i budynek znika;
    • budynek odzyskuje HP po zakończeniu
  • Lodestone nie naprawia się automatycznie – wprowadzono nowy system naprawy, który angażuje osoby z gildii posiadającej zamek.
  • Usunięto Explosive Crates – można je będzie nadal sprzedać merchantowi
  • Wieżyczki na murach aktywowane są teraz przez członka gildii, który musi użyć Bloody Archeum Crystal
  • Nowy pojazd – wieża oblężnicza
  • Lordowie zamków będą kupować od teraz mury, bramy i wieże za Lord Coiny
    • Lord otrzymuje 60 monet na tydzień

STATYSTYKI

W aktualizacji 2.5 dodana zostanie nowe statystyki:

  • shield defensive penetration – ilość zignorowanej ochrony z tarczy;
  • shield defense penetration rate – szansa na to aby zignorować ochronę z tarczy.

20160115_Archeage-stream-shield-defense-penetration

Nowy buff dla broni dwuręcznych: 10% szansa na zignorowanie 40% ochrony z tarczy.

20160115_Archeage-stream-buff-2h

Nowe lunagemy:

  • Lucid Earth Lunagem: Intercept – Shield Defensive Penetration Rate 2% – rękawiczki;
  • Lucis Gale Lunagem: Clash – Shield Defense Penetration 3% Increase – broń do lewej ręki, tarcza.

Poza tym zmieniono wygląd okno statystyk dla postaci.

20160115_Archeage-stream-character-info

 

SKLEP ZA HONOR

  • Uporządkowano sklep
    • peleryny na ostatniej stronie;
    • rzeczy najczęściej kupowane na początku sklepu;
  • Wszystkie PvP Honorbold lunarfrost są teraz Bound, czyli przypisane do postaci
  • Zmieniono statystyki niektórych lunagemów
    • zwiększono statystyki dla Clear i Vivid o 30%;
    • mają większą szansę wbicia w przedmiot.

ZMIANY W ZDOLNOŚCIACH

Wiele zdolności zostało w jakiś sposób zbalansowanych przez XL Games, w czasie streamu zaprezentowano jedynie te najważniejsze zmiany – nie wszystkie.

W ciągu następnych 5 miesięcy zdolności będą balansowanie trzy razy, wliczając w to aktualizację 2.9, jaka trafiła niedawno na serwery koreańskie. Pierwsze zmiany wchodzą za 2 tygodnie, na przełomie lutego i marca wprowadzone będą kolejne zmiany (te, które trafiły na serwery koreańskie w grudniu). Oznacza to, że 2.9 zobaczymy za pół roku 🙂

Tłumaczenie działania zdolności z koreańskiego na angielski nie jest łatwe i mogą zdarzyć się jakieś błędy.

Wszystkie zdolności, które były zmienione w 2.5, zostały opisane przeze mnie już jakiś czas temu.

Zapamiętywanie ustawień:

  • możliwość zapamiętania trzech różnych ustawień drzewek wraz z hotbarami;
  • nowy przedmiot, który odblokowuje ta możliwość: Skill Saver Pendant – nie wiadomo jeszcze w jaki sposób będzie można go kupić i ile będzie kosztował;
  • ustawienia można zmieniać w dowolnym momencie (prócz walki);
  • koszt zmiany jest taki sam jak u kapłanki Nuia;
  • zmiana zajmuje 10 sekund.

20160115_Archeage-stream-skill

<minuta przerwy na radość z wprowadzenia tej funkcji>

Battlerage

  • Whirlwind Slash
    •  uderza teraz 3 razy (działa podobnie do Fervent Healing)
      • pierwsze uderzenie spowalnia cel
      • drugie go unieruchamia
      • trzecie odpycha
    • 12 sek cooldown;
    • jeśli nie użyto ataku 2 lub 3 zdolność resetuje się po 1 sek;
    • lepsze AOE;
    • każdy uderzenie działa wszystkie postacie znajdujące się wokół
    • nowa pasywka działająca na ten skill
  • Frenzy – im dłużej zadawane sa obrażenia, tym większy attack speed
  • Precision Strike – zmniejszono obrażenia
  • Tiger Strike – uaktualniono opis
  • (pasywka) Attack Speed Training

20160115_Archeage-stream-skill-battlerage

Witchcraft

  • Fiend’s Knell – pet ze zdolności, może być teraz aktywny przez 5 min, a to dzięki ulepszonej pasywce

20160115_Archeage-stream-skill-witchcraft

Defense

  • Mocking Howl
    • nowe combo z auramancy, które zadaje „distressed” przeciwnikom;
    • „Distressed znacznie redukuje zadawane obrażenia oraz otrzymywane leczenie.
  • Zmieniono obrażenia na: Shield Bas, Shield Slam i Ollo’s Hammer

20160115_Archeage-stream-skill-defense

Occultism

  • Zmieniono położenie zdolności. np.: Mana Stars jest odblokowywane na poziomie 5
  • Crippling Mire
    • instant;
    • zmniejszone obrażenia;
    • można się poruszać w czasie zadawania obrażeń;
    • stunuje postać, która jest pod wpływem „distressed”;
    • dzięki pasywce za 10 pkt zdolność ta zadaje obrażenia i spowalnia 3 cele w tym samym czasie.
  • Retribution
    • 13 sekundowa odporność na strach i spowolnienie;
    • nie działa na aktywny debuff ze strachem i spowolnienie;
    • zwiększono odbicie obrażeń wręcz na 70%.
  • Combo Summon Crow + Impale
  • Urgency
    • 12 sec reduction?

20160115_Archeage-stream-skill-occultism

Archery

  • Charged Bolt
    • zwiększono obrażenia oraz cooldown o 1 sek
  • (Pasywka) Eagle Eyes
    • zwiększono crit z 3% na 5%
  • Trip produkowany przez stackowanie 30 feral Mark zwiększony do 2 sek
  • Jeśli łucznik ma wyposażoną dwuręczną broń, to otrzymyje duręczny buff i korzysta z nowych statystyk (shield penetration).

20160115_Archeage-stream-skill-archery

 

Sorcery

  • Meteor
    • średnica obrażeń zredukowana z 5m na 4 m
  • Pasywka Mana Pool Increase daje teraz 20% więcej many zamiast 18%
  • Pasywka Efficient Sorcery redukuje koszt many o 20% zamiast 18%

Songcraft

  • Critical Discord
    • można spamować trzymając przycisk
  • Startling Strain
    • większe spowolnienie, zmniejszenie attack speed
  • Debuff Rhythm, który został naprawiony
    • jeśli zabita zostanie postać pod jego wpływem to resetuje się cooldown na Stratling Strain
  • Dissonance także został naprawiony
    • Można używać tego debuffu podczas grania innych piosenek
    • Zadaje obrażenia i debuffuje obszarowo
  • Hummingbird Ditty
    • buff obszarowy o zasięgu 25m

Shadowplay

  • Wallop
    • każde uderzenie zmniejsza physical defence o 120
    • efekt ten stakuje się
  • Throw Dagger
    • nowa animacja

Vitalism

  • Infuse
    • regeneruje manę
    • tworzy 5 sek tarczę, które absorbuje obrażenia
  • Aranzeb Boon
    • buff obszarowy o zasięgu 25 m
  • Skewer

20160115_Archeage-stream-skill-vitalism

 

INNE

  • Naprawiono problem ze zmianą miejsc przedmiotów w banku, ekwpiunku i kufrach
  • Nowy rodzaj biżuterii na poziom 50 będzie wypadał w Bibliotece
  • Wszystkie domy na drzewie będzie można zakupić za Merit Badge
    • koszt – 500 Merit badge;
    • można będzie zakupić wersję z MarketPlace ale nie będzie one produkować piorunowych logów, ani nie będzie mieć dodatkowych elementów, które można zbierać.
  • Zmiany w nazwach tytułów za 180.000 profesji
  • Double Week Bonanza event od wtorku 19 stycznia.