Wygląda na to, że najnowszy członek ekipy PlanetSide 2Wrel, nie próżnuje i stara się ulepszyć, to co według niego powinno zostać zmienione.

Zgodnie z jego słowami, w najbliższych dniach na serwer testowy trafią zmiany dotyczące pistoletów.

AMP

  • Usunięto tryb pojedynczego strzału
  • Pionowy odrzut zmniejszono z 0,65 na 0.45
  • CoF strzału z biodra zmniejszono z 0,2 na 0.15
  • Zwiększono wielkość magazynku z 21 na 25
  • Zwiększono ilość nabojów ze 126 na 150

Głównym problemem AMP jest to, że ma podobną rolę jak Repeater i jedyna różnica między nimi polega na komforcie: salwa versus automatyczny. Zmiany te powinny sprawić, że nie będzie już taki zły, jak był dotychczas.

Magscatter

  • Wielkość magazynku z 4 na 5
  • Ilość amunicji z 28 na 30
  • Mozna zalożyć Extended Magazine
  • Szybkość wystrzału zwiększono z 120rpm na 150rpm (450ms ponowny czas wystrzału, z 500ms)

Pamiętacie apokalipsę „Infiltratorów ze strzelbami”, kiedy pistolet ten został wprowadzony do gry? To co zostało teraz, to broń, która nie jest tak dobra, jak powinna, a to głównie ze strachu, że mogłaby być zbyt dobra. Zmiany te powinny sprawić, że broń ta będzie przyjemniejsza dla graczy nie będących masochistami, bez czynienia jej zbyt mocną.

Spiker

  • Ilość amunicji z 84 na 96
  • Paczki z amunicją prawidłowo odnawiają 16 amunicji co określony czas
  • Tryb ładowania ma teraz 3 poziomy:
    • 0 sekund
      • bezpośrednie obrażenia 100, obrażenia obszarowe 50
      • prędkość pocisku 100
      • konsumuje 2 szt amunicji na strzał
    • 1 sekunda (tak samo jak na Live)
      • bezpośrednie obrażenia 350, obrażenia obszarowe 150
      • prędkość pocisku 150
      • konsumuje 4 szt amunicji na strzał
    • 2 sekundy
      • bezpośrednie obrażenia 350, obrażenia obszarowe 150
      • prędkość pocisku 350
      • konsumuje 4 szt amunicji na strzał

Spiker jest dobrym pistoletem do salw. Jest to w zasadzie Deseperado z pewnymi korzyściami i dlatego też nie ma zbyt wiele możliwości manewrowania w ulepszaniu ładowania. W skrócie: nikt nie dba o ładowanie, bo ma zbyt wiele minusów w stosunku do nagrody. Wprowadzenie tych zmian, nada przynajmniej cel istnienia temu pistoletowi.

Devsi dodadzą szybko zadawane niskie obrażenia obszarowe, które zużywają 2 rundy na magazynek, co oznacza, że otrzymacie dostęp do kieszonkowego Lashera. Broń ta będzie dobra do nękania, sprawdzania materiałów wybuchowych i,dzięki dużym obrażeniom po naładowaniu, wykańczania celów. 1 sekundowe ładowanie jest takie samo jak na serwerach Live, a 2 sekundowe zwiększa jedynie prędkość pocisku. Mając dostęp do naładowanego ataku oraz do obszarowego w tym samym trybie strzelania, powinniście teraz być w stanie zabić kogoś na dwa strzały o ile traficie w głowę (350 x 2[headshot] = 700+150 [splash] +150 [drugie uderzenie]= 1000 obrażeń). Oznacza to, że Stalkerzy otrzymają alternatywę dla Blackhand, ale kosztem ładowania i wolniejszej prędkości pocisku.

Inquistor

  • Ma teraz dostęp do dwu-strzałowej serii

Inquistor jest wspaniałą bronią na papierze, ale większość osób nie umie klikać odpowiedni szybko aby skorzystać z jego prędkości wystrzału. Dodanie 2-strzałowej serii zredukuje prędkość, z jaką trzeba klikać. Dla osób, które lubią się katować – tryb jednostrzałowy będzie nadal dostępny.

Hunter QCX (i jego wariacje)

  • Rechamber (ponowne załadowanie?) skrócono z 1 sek na 0,85 sek
  • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zmniejsza rozmiar magazynku
  • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zmniejsza ilość amunicji
  • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zwiększa czasu ponownego załadowania

Hunter nie jest złą bronią, ale jest nieco zbyt karzącą gdy się jej używa. Skrócenie czasu ponownego załadowania powinno więc jej pomóc. Po zlikwidowaniu minusów używania wybuchających strzał, powinny stać się one bardziej popularne.

Podsumowując te zmiany: Buff Stalkera.