W dniu dzisiejszym serwery H1Z1 zostaną wyłączone o godzinie 12:00 czasu polskiego (południe), celem wprowadzenia długo oczekiwanej aktualizacji.

Czas niedostępności serwerów został określony jako minimalny. Warto także dodać, iż aktualizacja ta nie będzie resetować serwerów i postaci, czyli nie będzie popularnego „wipe” serwerów.

Nowe Horrory

Kiedy społeczeństwo upada i zombie stały się rzeczywistością, ludzie wierzyli, że ich urzeczywistniły się ich najgorsze koszmary. Ale prawda jest taka, że koszmar dopiero się rozpoczął i w świecie pojawiły się nowe rodzaje zombie polujące na tych co przetrwali. Ci co je napotkali opowiadają o dziwnie zachowujących się zombie z nowymi właściwościami, dzięki którym szansa na przetrwanie jeszcze bardziej zmalała. W konfrontacji z nowymi przeciwnikami trzeba będzie pomyśleć o nowych taktykach, bo na tych którzy nie potrafią się przystosować  z pewnością czeka przerażający i makabryczny koniec.

20160225_h1z1-stream-zombie-screamer-2

Zombie

  • Większa różnorodność pojawiających się zombie.
  • Zombie mogą teraz atakować graczy o ile są wystarczające szybkie by ich dogonić.
  • Chwytanie przez zombie zostało usunięte do czasu kiedy ekipa H1Z1 bliżej się temu przyjrzy i rozwiąże kilka problemów z tym związanych.

Przedmioty

  • Gracze mogą stworzyć nowy rodzaj granatu, który zanim eksploduje przeciągnie uwagę zombie znajdujących sie w okolicy i zabije te znajdujące się w promieniu wybuchu.

20160225_h1z1-stream-sonic-granat

Poprawa jakości rozgrywki

  • Rozwiązano problemy z pojawianiem się przedmiotów na terenie szpitala.
  • Puste pudła do naprawy (repair box) mogą zostać podniesione przez postacie posiadające uprawnienia.
  • Skrzynki do naprawy mogą zostać użyte od razu po ich rozmieszczeniu.

Nowa skrzynka – Wasteland!

  • Skrzynka Wasteland zawiera 22 nowe skórki, aby koniec Waszych dni był jeszcze bardziej stylowy.
  • Klucze otwierające skrzynkę Wasteland oraz pakiety otwartych skrzynek są dostępne w sprzedaży.

201603-h1z1-wasteland-crate

Balans strzelby

Poprawiono rozrzut strzelby, dzięki czemu broń ta stanie się bardziej spójna i przewidywalna przy różnych odległościach. Wprowadzając te zmiany ekipa DBG miała następujące cele:

  • Dla bliskiej odległości (poniżej 5 m) – strzelba ma być śmiertelna na tym dystansie. W przeszłości losowy charakter tej broni powodował, że zadawała ona na tym dystansie znacznie mniejsze obrażenia niż było oczekiwane, gdyż jej kulki miały większy rozrzut niż zakładano. Raz do zabicia przeciwnika potrzebny był jeden strzał, innym razem 15. Zmiana ta powinna zapewnić, że dobrze ukierunkowane strzały z bliskiej odległości powinny wyrządzić co najmniej duże szkody, a w większości przypadków być śmiertelne.
  • Dla średniego zasięgu (10-15 metrów) – Oczekiwana jest umiarkowana śmiertelność na tej odległości. Ogólnie rzecz biorąc jest możliwe kogoś zabić na tej odległości, ale czas potrzebny do tego oznacza, że strzelba będzie mnie efektywna niż karabinki automatyczne średniego zasięgu.
  • Daleki dystans (powyżej 20 m) – Na tej odległości strzelba straci swój efektywny zasięg. Ze starego losowego rozrzutu było możliwie, że niektóre kulki nie zlepiały się bardziej niż to oczekiwani, w wyniku czego broń ta czasami wyrządzała więcej szkód niż powinna na tym zasięgu. Wprowadzona zmiana uniemożliwi zbicie się kulek na dalekim dystansie i zapobiegnie temu, aby strzelba była poważnym zagrożeniem.

Zmiana funkcjonalności kasków

Do tej pory w grze były obecne dwa rodzaje kasków, które działały w różny sposób. Po ich analizie okazało się, że oba były zbyt słabe i nie osiągały celów jakie dla nich założyliśmy. Zamiast kontynuowania z różnymi kaskami, które miały różne słabości, zarówno kaski taktyczne, jak i motocyklowe działają teraz tak samo.

Oba kaski maja teraz trwałość 20.000 i zepsują się po jednym strzale w głowę. W większości przypadków kaski zniweczą obrażenia od strzału w głowę i pozostawią graczy dość zdrowych, Jedynym wyjątkiem jest snajperka (hunting rifle) – strzały w głowę w tym przypadku zawsze są śmiertelne, bez względu na to, czy gracz ma założony kask, czy też nie.

Celownik

Pomyślne trafienie przeciwnika spowoduje, że celownik zamiga wskazując strzały, które w niego trafiły.

Dźwięk

W momencie trafienia przeciwnika gracz usłyszy różny odgłos trafienia w zależności od tego czy pocisk trafił w ciało, głowę, pancerz czy kask.

Aktualizacja pojazdów

Poprawiono efekty wizualne dymu i ognia w stanach uszkodzenie pojazdu. Dodano także nowe zachowania – gdy pojazd zaczyna się palić to zaczyna otrzymywać obrażenia:

  • 100% – 75%  – brak efektu
  • 75% – 50% lekki dym
  • 50% – 20% – duży dym
  • 20% – 10% – duży dym, lekki ogień, małe obrażenia w czasie
  • 10% – o% – duży dym i ogień, iskry w czasie ruchu pojazdu, duże obrażenia w czasie oraz redukcja mocy o 80%

Kiedy pojazd zaczyna się palić przy 30%, potrzeba około 45 sekund aby pojazd zgasł.

Przy 10% obrażenia wzrastają i moment obrotowy silnika spada o 80%.

Zniszczalne obiekty

  • Zmieniono punkty życia na wielu zniszczalnych obiektach.
  • Wiele obiektów takich jak znaki stopu czy tez zasieki z drutu kolczastego powinny być łatwiejsze do zniszczenia, zwłaszcza kiedy uderzy w nie pojazd,

Korekta kamery

  • Dodano nieznaczne przesunięcie FoV w czasie sprintu.
  • Poprawiono widok z trzeciej osoby do góry i w dół, tak aby model postaci nie blokował juz celownika. Zmiana ta powinna poprawić walkę w skrajnych obszarach, jak również podnoszenie przedmiotów z ziemi.

Zmiana w ekwipunku

  • Skórki na kaski maga być teraz użyte na każdym typie kasku (zarówno taktyczny, jak i motocyklowy).
  • Podstawowe plecaki, tenisówki, strzały mają teraz odpowiednie modele, dzięki czemu można je łatwo zidentyfikować w świecie.

Inne

  • Dodano przycisk „Play Battle Royale” do okna wyboru serwera.
  • UI: MarketPlace – spamowanie przycisku Unlock podczas otwierania skrzynek zużyje teraz skrzynkę i klucz przy każdym kliknięciu.
  • Ręczne edytowanie ogólnej jakości w useroptions.ini nie będzie już psuć panelu ustawień w grze.