W dniu dzisiejszym serwery PlanetSide 2 zostaną wyłączone o godzinie 15:00 czasu polskiego na około 90 minut celem wprowadzenie do gry kilku nowości.

NS-61 Emissary

Nowo pistolet dołączy do rodziny Nanite Systems. Jest on w pełni automatyczny, o dużej pojemności, z dużą dokładnością na średnim zasięgu. Pierwotnie zaprojektowany jako uniwersalne uzupełnienie broni służącej do odstrzału jednostek MAX:  NS-AM7 Archer, Emissary pozwala użytkownikom na bezpieczne przemieszczanie się na polu bitwy.

201602_ps2_ns-auto-pistol

Rysowanie na mapie

Liderzy plutonów i drużyn mogą teraz korzystać z różnych narzędzi do rysowania na mapie. Widoczność tej funkcji może być włączona i wyłączona przez gracza.

  • SL (Squad Lider) posiada uprawnienia do rysowania dla swojego oddziału, PL (Lider Plutonu) posiada uprawnienie do rysowania dla plutonu, nowy SL/PL dziedziczą istniejące rysunki.
  • Jest limit 200 komand na rysunek
  • Aktualizacja na rysunku wywołują powiadomienia oraz wiadomości widoczne na kanałach oddziału / plutonu
  • Rysunki nie są widoczne kiedy mapa jest całkowicie powiększona lub pomniejszona
  • Narzędzia
    • Freehand (wolne punkty), Line (linia), Dashed-Line (przerywana linia), Arrow (strzałka), Region oraz Text
    • Dla linii, przerywanej linii i strzałek używanie prawego przycisku myszy kontynuuje rysowanie
    • Dla narzędzia Region, kliknijcie na początkowy wierzchołek aby zakończyć i zaznaczyć region. Regiony mają limit 12 wierzchołków.
    • 10 wolnych punktów liczy się jako 1 komenda
    • Narzędzie tekstowe minimalizuje się na przybliżeniu mapy. Zamiast tego pojawi się przyciemniona ikona z podpowiedzią.
  • Tryb edycji
    • Wybór rysunku do edycji
    • Wybór narzędzi
    • Blokada interakcji na mapie
    • Wybór koloru
    • Komendy:
      • [New]: usuwa bieżące komendy edytowania
      • [Undo Last]: cofa ostatnie polecenie
      • [Reset] czyście wszystkie polecenie edycji do ostatniej otrzymanej komendy
      • [Delete]: usuwa rysunek
      • [Submit]: przesyła polecenie na serwer
  • Tryb podglądu
    • Podejrzenie otrzymanych rysunków oraz informacjo o graczy, zonie, typie i ostatnim czasie aktualizacji
    • Dostosowywanie ustawień na rysunku: widoczność, krycie
    • [Play]: odtwarzanie komend docelowych w kolejności w jakiej zostały tworzone przez 6 sek
    • [Reset]: zatrzymanie odtwarzania poleceń i zresetowanie do oryginału

20160116_ps2_mapa-rysowanie

Balans broni

  • T4 AMP
    • Usunięto tryb pojedynczego strzału
    • Pionowy odrzut zmniejszono z 0,65 na 0.45
    • CoF strzału z biodra zmniejszono z 0,2 na 0.15
    • Zwiększono wielkość magazynku z 21 na 25
    • Zwiększono ilość nabojów ze 126 na 150
  • NC08 Mag-Scatter
    • Wielkość magazynku z 4 na 5
    • Ilość amunicji z 28 na 30
    • Można założyć Extended Magazine
    • Szybkość wystrzału zwiększono z 120rpm na 133rpm
  • TS2 Inquisitor
    • Ma teraz dostęp do dwu-strzałowej serii
    • Zmniejszono odrzut pionowy z 0,8 na 0,4
  • Hunter QCX (i jego wariacje)
    • Ponowne załadowanie naboju skrócono z 1 sek na 0,85 sek
    • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zmniejsza rozmiar magazynku
    • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zmniejsza ilość amunicji
    • Załącznik z wybuchającymi strzałami nie zwiększa czasu ponownego załadowania

(Po zmianach Spiker nie działa poprawnie na testowym, więc pewnie dlatego nie zdecydowano się na wprowadzenie tych zmian na serwery Live – Kinya)

Inne:

  • Sprawdzanie banu we wszystkich grupach podczas przeglądania listy oddziałów.
  • Możliwość zobaczenia na liście oddziałów/ plutonów rekrutujących oddziałów, nawet jeśli nie są na tum samym kontynencie co gracz.
  • Poprawiono logikę stronicowania w przeglądarce oddziałów/ plutonów.
  • Poprawiono błąd w komendzie „Send Message”, która nie działała dla graczy w pojazdach.
  • Naprawienie błędu beacona nie pokazującego się na mapie/ minmapie.
  • Zmiany, które powinny pomóc złagodzić niektóre z problemów (w tym wydajność) wynikające z bałaganu wskaźników na HUD.
  • Optymalizacja – eliminowanie zbędnych danych aktualizujących się na zakładce z wynikami [tab].
  • Naprawiono błąd z zoomem.
  • Uporządkowanie scentralizowanych elementów HUD.
  • Dodano kilka opcji dla HUD. Gracze będą musieli zresetować te ustawienia, jeśli nie mają zaznaczonego trybu scentralizowanego:
    • Centralized Vitals 01 (domyślny nowy styl)
    • Centralized vitals 02
    • Corner vitals (funkcje w narożnikach)