Troszkę już się pogubiłam ze zmianami w PlanetSide 2 i wygląda na to, że nie jestem sama.

Okazuje się, że ostatnia aktualizacja gry wprowadziła pewne zmiany związane z Bazyliszkami, mimo iż nie powinny one jeszcze trafić na serwery Live. Zanim powstała zbyt duża drama, zmiany te zostały cichutko wycofane…

Gdybyście jednak byli ciekawi w jaki sposób mogą one się zmienić w niedalekiej przyszłości, to poniżej lista tychże zmian:

  • Wszystkie Bazyliszki
    • min CoF z 0.5 na 0.2
    • max CoF z 0.7 na 0.5
  • Harasser/ Flash/ MBT/ Ant
    • szybkość ponownego strzału (refire rate) z 171ms na 150ms
  • Zmiany w odporności
    • ESF HMG z 55 na 60
      • przy obrażeniach 250 potrzeba 30 strzałów zamiast 27
      • przy obrażeniach 167 potrzeba 45 strzałów zamiast 40
    • Liberator HMG z 75 na 70
      • przy obrażeniach 250 potrzeba 67 strzałów zamiast 80
      • przy obrażeniach 167 potrzeba 100 strzałów zamiast 120
    • MAX HMG  z 65 na 68
      • przy obrażeniach 250 potrzeba 25 strzałów zamiast 23
      • przy obrażeniach 167 potrzeba 38 strzałów zamiast 35
    • MBT HMG z 70 na 66
      • przy obrażeniach 250 potrzeba 48 strzałów zamiast 54
      • przy obrażeniach 167 potrzeba 71 strzałów zamiast 80
    • Sunderer HMG z 75 na 70
      • przy obrażeniach 250 potrzeba 54 strzałów zamiast 64
      • przy obrażeniach 167 potrzeba 80 strzałów zamiast 96

Buff CoF Bazyliszka stawia go na równi z Kobalt. Dużym minusem Bazyliszków było to, że mimo większej mocy obrażeń na strzał, nie były one jednak tak skuteczne jak powinny na ich odległościach.

Jeśli chodzi o Sunderery, to Kobalty nadal są preferowaną bronią do farmienia piechoty, a to dzięki ich RoF, ale Bazyliszki także staną się bardziej rozsądnym rozwiązaniem.

Jeśli chodzi o MBT/ Harassr/ Flash to nie można spodziewać się, że Bazyliszki przejmą rolę niektórych mocniej uderzających broni AV. które często też służą jako przeciw-piechotne, ale nowi gracze z pewnością znajdą te bronie bardziej użyteczne, a ich efektywność z pewnością zaskoczy nawet weteranów jeśli chodzi o broń zadającą obrażenia zarówno do celów naziemnych, jak i powietrznych.

Jeśli chodzi o odporność, to Bazyliszki używają wartość HMG, ta samą co Drake, Vektor, bezpośrednie uderzenie Banshee i Fury, uderzenia MAX i kilka innych broni. Oznacza to wprowadzanie pewnych korekt – na lepsze i gorsze.

MAX i ESF będą nieco bardziej odporne do tego rodzaju obrażeń, chociaż głównym celem tych zmian w  odporności jest pomoc w zrównoważeniu nowego CoF dla tej broni.

Liberatory, MBT i Sunderery są nieco słabsze jeśli chodzi o ten typ obrażeń, a to dlatego, że były zbyt duże różnicie, zwłaszcza kiedy dodać pancerz dla MBT i Sunderer.