Tym razem nie w piątek, ale w czwartek, i nie Chris Wynn, ale Steve George, producent H1Z1: Just Survive, zamieścił list producenta, w którym opowiedział o zbliżających się zmianach w systemie budowy baz w tej grze.

Wiem, że niektórzy z Was myślą „Chwila moment, dlaczego Chris Wynn nie pisze tego listu?”. odpowiedź jest prosta. Chris i ja dzielimy wiele obowiązków w franczyzie H1Z1, ale ja jestem skupiony głównie na Just Survive, więc ma sens, że to ja przedstawię Wam nad czym pracuje ta ekipa.

Na początek chciałabym podziękować wszystkim za bycie z nami podczas podziału H1Z1 na King of the Kill i Just Survie. Naszym nadrzędnym celem było zawsze tworzenie Just Survive bazując na potrzebach tej społeczności. Rzeczywistość jest taka, że nadal mamy wiele problemów do rozwiązania i to takich, które są istotne dla obu gier. Mimo, że jesteśmy dwoma oddzielnymi zespołami to jednak istnieje wiele procesów technicznych, które są ze sobą zsynchronizowane, dlatego widzicie poprawi wprowadzane w dwóch tytułach jednocześnie.

Chciałbym także podziękować osobo, które pomogły nam zidentyfikować proces duplikowania przedmiotów. Został przez on przez nas wewnętrznie potwierdzony i pracujemy nad tym aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę.

Obecne plany dla Just Survive

Budowanie baz jest bardzo ważnym elementem w Just Survive. Chcielibyśmy, abyście poczuli jakbyście zajmowali kawałek ziemi w tym świecie. Niestety, system budowania baz w obecnym wydaniu spowodował, że świat jest zabałaganiony. Mamy nadzieję, że planowane zmiany utrzymają atmosferę w Just Survive, która będzie bardziej właściwa dla naszych pierwotnych założeń związanych s tą grą. W związku z tym możecie oczekiwać kolejnych zmian i funkcji dodanych do systemy budowania baz. oto niektóre z nadchodzących zmian:

  • Zanikanie baz (decay)

Mieliśmy wiele dyskusji na temat sposobów w jaki sposób utrzymać świat wolny od opuszczonych baz i innych struktur zbudowanych przez graczy. Jeden z problemów jaki zidentyfikowaliśmy związany jest z czasem potrzebnym na zepsucie i zniknięcie bazy. czytając ten teks, pamiętajcie, że nie chcemy aby utrzymanie Waszych baz stało sie trudniejsze.

W Just Survive, mamy nieruchomość na której chcemy abyście budowali, ale powinny z tym być związane pewne ogólne reguły. Wierzymy, że jeśli chcecie posiadać bazę w świecie, to musicie logować się do gry z rozsądna częstotliwością. Za „rozsądną” na ten moment uważamy raz na tydzień. Po wprowadzeniu tej zmiany, jeśli będziecie logować się do gry rzadziej niż raz na tydzień, to wasza baza zacznie się psuć. Więc w skrócie, będziecie musieli zalogować się do gry raz na tydzień i naprawić swoja bazę, i w ten sposób zmiana ta nie będzie mieć wpływu na Was.

  • Niszczenie baz

Włączona zostanie zasada rekurencji. Co to oznacza? Jeśli coś zostało zniszczone, wszystko doczepione do tej jednostki też zostaje zniszczone. Jeśli więc zbudujecie stos przedmiotów jeden na drugim i zniszczycie ten położony najniżej, to wszytko powyżej też zostanie zniszczone. Zmiana ta może zasmucić te osoby, które budowały „schody do nieba”, ale są one przykładem niezamierzonej funkcjonalności. Co ważniejsze, wprowadzenie tej funkcji pomoże w sprzątaniu świata i nie będzie więcej żadnych zawieszonych w powietrzu losowych elementów konstrukcyjnych.

  • Serwery z limitowaną możliwością zabudowy

W związku z pozytywnym odbiorem tych zmian przez społeczność, przekształcimy kolejne 5 serwerów (w tym 2 EU) na serwery z włączoną funkcją uniemożliwiająca budowanie w niektórych miejscach. Poniższe serwery zostaną zmieniona na PvP z ta funkcją:

  • Decay
  • Axe Away
  • Barricade
  • Fiend Fire (EU)
  • Belgrade (EU)

Planowana data wprowadzenia tych zmian: prawdopodobnie 6 kwiecień 2016.

Dodatkowo, w niedługim czasie, na serwery Live ma trafić wiele poprawek. Z racji tego, że zmiany te dotyczyć będą systemu budowy baz, to podejrzewam (brak potwierdzenia na ten moment), że można spodziewać się wipe serwerów. Na 100% wipe nastąpi na serwerach, na których zostaną wprowadzone restrykcje w budowaniu.

No to powoli możemy zapomnieć o takich widokach… Oczywiście, do czasu, kiedy gracze nie znajdą nowych dziwnych sposobów na wykorzystywanie istniejących błędów w grze 🙂