Jeszcze przed wyjazdem na PAX East, producent H1z1: King of the Kill, podzielił się z fanami tego tytułu kilkoma informacjami dotyczącymi prac nad nową mapą, trybem oraz skrzynką ze skórkami do wyglądu.

Obiecałem, że powiem Wam co nieco o Z2, więc zaczynajmy. Z2 to kod nowej mapy, jaka jest obecnie tworzona i którą zastąpi istniejącą. O ile ten list producencki dotyczy King of the Kill, to Z2 będzie użyta także w Just Survive.

W porównaniu do innych funkcji, prace nad Z2 pochłaniają najwięcej zasobów. Pracuje nad nią największy zespół i to przez kilka miesięcy. Zważywszy na wielkość 8 x 8 km (64km kw. – tak jak i obecna), z pewnością zrozumiecie dlaczego wkładamy w nią tak wiele wysiłku. Każda część mapy musi być wypełniona terenem, drzewami, trawą, pniami, kamieniami, żwirem, domami, budynkami, drogami, itd. Każdy z tych elementów został przez nas stworzony od nowa.

Porównując do Z1 zmieniona zostanie także jej architektura, tak aby dzięki optymalizacji miała większa wydajność. Wraz z nią wprowadzone zostaną także zmiany w oświetleniu oraz systemie rendering, a także znaczny wzrost jakości wizualnej.

Jak już wspomniałem, proces tworzenia tej mapy zajmuje już wiele miesięcy. Ogólny harmonogram prac wygląda następująco:

  • tworzenie terenu
  • punkty zainteresowania (PoI)
  • łupy i ich pojawianie się
  • projekt i układ budynków
  • projekt i układ miasta
  • prace zespołu artystów nad terenem
  • drzewa
  • prace artystów nad budynkami
  • zmiany w systemie oświetlenia
  • optymalizacja

Każdy sektor mapy został zaprojektowany w taki sposób aby mieć punkt orientacyjny, które dodane są do tych istniejących takich jak zapora, czy Pleasant Valley. Jest to robione po to, aby w każdym sektorze było coś ciekawego, coś co zapewni dużo zabawy i odkrywania. W king of the Kill, bez względu na to gdzie pojawicie się w świecie będziecie niedaleko jakiegoś miejsca wartego zainteresowania, gdzie będziecie mogli udać sie na zwiedzanie i szukanie łupów.

Wiele wczesnych prac nad Z2 było pokazywanych publicznie, podobnie jak testy nowych systemów i narzędzi, które przygotowywaliśmy na moment ruszenia z pełna produkcją (czyli, na ten moment w którym jesteśmy). Mogę zrozumieć Waszą frustrację związaną z tym, że jakiś czas temu rozmawialiśmy o nowej mapie i na ten moment wszystko ucichło. Bądźcie pewni, że ciężko nad nią pracujemy, weryfikując i dokonując zmian na podstawie Waszych opinii.

Jestem pewien, że najbardziej chcielibyście wiedzieć kiedy ją zobaczycie. Opracowujemy obecnie plan aby wprowadzić ja prędzej niz później. Skorzystamy z tego, że jesteśmy w fazie „wczesnego dostępu” i mapa zostanie wprowadzona zanim będzie ukończona. Oznacza to, że w momencie kiedy trafi na serwery, niektóre z budynków będą białe (klocki, które stawiamy zanim artyści umieszczą opracowane przez nich budynki), a pozostałe obszary mogą nie być w pełni wykończone. W zamian będziecie widzieć w czasie rzeczywistym postęp prac nad nową mapą w miarę jak będziemy ja aktualizować. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli zebrać Wasze opinie i dokonywać zmian na bieżąco.

I specjalna wiadomość dla graczy Just Survive – zanim wprowadzimy nową mapę na serwery tej gry, będziemy musieli wykonać nad nią kilka dodatkowych prac. Oznacza to, że mapa Z2 w pierwszej kolejności trafi na serwery King of the Kill, a potem dopiero na Just Survive.

h1z1_mapa-z2

Kolejna część listu producenckiego poświęcona została kilki innym aspektom King of the Kill.

Ignition

Proszę pomóżcie nam przetestować nowy tryb. jest to prawdopodobnie nasza ostateczna próba, więc sprawdzicie ten tryb i podzielcie się z nami Waszą opinią.

Naszym planem jest przeprowadzenie tych testów i wprowadzenie ostatnich zmian po to, aby tryb ten trafił na serwery Live jeszcze na początku maja.

Kamera i walka

Ciężko pracujemy nad systemem kamery i walki. Przeglądamy każdy film, gdzie gracze są zdezorientowani dlaczego dana walka zakończyła się w taki a nie inny sposób. W niektórych przypadkach stwierdziliśmy błędy, niektóre uwidoczniły nasze błędy z naszym systemem, a w niektórych gracz nie rozumie dlaczego dana sytuacja była poprawna. Powoli wprowadzamy i monitorujemy zmiany, gdyż chcemy zobaczyć czy miały jakiś wpływ, czy też lepiej tego nie zmieniać. Kiedy będziemy pewni, że wszystko działa jak powinno, podsumuję wszystkie zmiany w liście producenckim.

Wprowadzamy teraz także na serwery Live kilka zmian związanych z płynniejsza kamerą oraz zapobiegnięciem przenikania kamery przez ściany i inne obiekty, a także poprawki do kamery w pojazdach, tak aby była ona mniej ruchoma podczas gdy postać jest w pojeździe.

Nowa skrzynka Extreme Zombie Wrestling

Nowa skrzynka trafi do gry 26 kwietnia. Mały zespół pracuje nad przedmiotami, które stają się częścią skrzynek oraz tworzeniem przedmiotów, jakie chcemy użyć w przyszłości jako nagrody.

Kiedy stworzą wystarczająca ilość przedmiotów, które możemy zmieścić w skrzynce, to tak właśnie robimy. Nowa skrzynka jest bardziej szalona niż dotychczas, gdyż wszystkie przedmioty związane są z wrestlingiem. Moim ulubionym jest pas mistrzowski, który jest tak naprawdę skórką do nałożenia na na body armor.

2016-h1z1-zombie wrestling

Naprawa błędów

Poprawki te trafia na serwery Live w przeciągu najbliższych tygodni:

  • Problem z kamerą.
  • Znaczniki obrażeń nie będą sie już pojawiać, przy zderzeniu z drzwiami.
  • Spadochrony powinny rzadziej utykać na obiektach.
  • Nie powinniście już otrzymywać obrażeń przy lądowaniu ze spadochronem.
  • Dodano opcję w interfejsie aby automatycznie tworzyć grupy na 2 i 5 osobowe mecze BR.

Mamy także potencjalna poprawkę na mapę zabarwiona na zielono (nie możemy odtworzyć tego problemu, więc zgadujemy).

Przypominam, że jeśli nie macie jeszcze King of the Kill to do poniedziałku, 25 kwietnia, możecie zakupić tą grę na Steam taniej o 35%.

Poprzedni artykułZ prochów DUST 514 powstaje Project NOVA
Następny artykułUlepszona grafika i wydajność w Gloria Victis