Jeśli wydaje Wam się, że w PlanetSide 2 królują hackerzy to możecie się mylić. Okazuje się, że jeszcze kilka godzin temu gracze mogli dowolnie i bezkarnie zmieniać pewne statystyki dotyczące gry!

No bo kto by pomyślał, że tak ważne informacje dotyczące rozgrywki PlanetSide 2 jak wielkość hitbox postaci, ESP i inne statystyki, ekipa DayBreak Games zamieści w pliku tekstowym, który może być modyfikowany przez graczy?!

 

Po ujawnieniu tego błędu, ekipa PlanetSide 2 wprowadziła w przeciągu kilku godzin hotfix, który powinien zapobiec tym działaniom. Jest to pierwsza poprawka, gdyż zgodnie z informacją RadarX devsi pracują nad bardziej trwałym rozwiązaniem.

Co ciekawe, to zgodnie ze słowami RoyAwesome, jednego z moderatorów subreddita PlanetSide 2, błąd ten został zgłoszony SOE kilka miesięcy po premierze gry!

3 years this month from the initial report.

It was in REside’s first batch of bug reports. The only one that got fixed was being able to access an equipment terminal from anywhere.

You can still revive yourself by calling the 'Accept’ button on the revive dialog from lua.

You can still spawn any vehicle from a vehicle pad

You can still modify hitboxes, some weapon behavior, and camera positions.

You can still modify the movement physics of vehicles (giving you flying magriders).

The list goes on.

No i co o tym myślicie Panie i Panowie? Ktoś w Was korzystał z takich korekt? Myślicie, że jest to możliwe w H1Z1 zważywszy, że gry te powstały na bazie PlanetSide 2?

 

P.S. Dzisiaj o godzinie 20 czasu polskiego kolejny test systemu budowania na PTS!

Poprzedni artykułPierwsze zmiany w systemie budowania trafią na serwery H1Z1: Just Survive
Następny artykułFuncom otrzymuje pożyczkę w wysokości 500.000$
11 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
KorwinTheMasakrator

Oni mają to w dupie, jakby każdy zaczął z tym biegać to może wtedy coś by z tym zrobili, teraz pewnie tylko to bardziej schowają i tyle… Za takie coś to powinni zrobić cały tydzień double expa, jeżeli nawet nie przeproszą to wyjdzie że są totalnymi debilami, burakami i idiotami, żeby dopuścić takie niedopracowanie to trzeba być imbecylem.

Joe Rachitynowy

ja … nie chce w to wierzyć… nie… to jest poprostu… czemu? Ktoś na pewnym etapie rozwoju musiał usiąść i powiedzieć, że to jest akceptowalne. Ktoś musiał to zrobić!

Artur Chabiński

To wiele tłumaczy… Ale jak „doświadczeni” programiści mogli coś takiego zrobić?! No i dlaczego testerzy tego nie wyłapali? I co ciekawsze czemu nikt nie sprawdził raportów!!! Co oni tam robią? Całe DB jest na poziomie ich supportu?

Balrogos

Lol a to dziala jeszcze 😀

menaximus

Teraz nie wiem ile jest tam gdzieś na świecie ofiar losu, gotowych kombinować z dalszym tzw. „exploitem” tego niedociągnięcia.
Będę musiał się mieć jakoś na baczność.

Może nie będzie takiego ryzyka, jeśli dalej będę się ograniczał wyłącznie do godzin szczytu, kiedy wiem, że szansa na spotkanie tzw. „cheatera”
jest najmniejsza. Bo próba grania o innej porze dnia to szansa na spotkanie takich cudaków różnej maści i gabarytu.

DreDpl

Najbardziej wkurzające jest to że część tych cwańszych „exploiterów” przestraszyła się tego całego zamieszania i pewnie wróciła do normalnych „ustawień” i wcale nie zostanie ukarana (prześlizga się)!! Jeżeli w ogóle ten fix którego wprowadzą będzie w stanie wyłapać tych którzy nadal hakują to nadal gdzieś tam będzie grupka tchórzy która kiedyś mieszała przy ustawieniach, a teraz udają normalnych graczy. Takich należy znaleźć i wytępić, bo są jak szczury w piwnicy.

badziewiak

A ja się qrrrwa dziwiłem, że lecąc na drifterze jako light assault, byłem zdejmowany przez snajpera hadshotem z odległości powyżej 100m. Sprawa się wyjaśniła.

Balrogos

Wielu topowych graczy hackowlao albo uzywalo tego exploita

Wichura

lol przecież to jest powtórzenie sytuacji z EQ2, ten sam scenariusz – testerzy ostrzegali na publicznych forach już w 2005 r. i przedstawili teoretyczne działanie exploita, ale SOE twierdziło, że wszystko jest ok i załatało to dopiero przypadkiem i też nie w 100% (co innego poprawiali) po 7 latach, bo praktyczna implementacja nie była oczywista (choć nie wymagała żadnych ingerencji w klienta) i w związku z tym exploit nie był szerzej znany.

HideoPL

Jak przeczytałem o tej aferze, to literalnie szczęka mi opadła. Takie techniczne podejście do gry stricto sieciowej jest delikatnie ujmując bardzo nieprofesjonalne. Czy oni myśleli, że ludzie nie znają się na czytaniu kodu i nie spróbują obejść zasad gry? Tak jest zawsze i znający się na informatycznym kung-fu będą zawsze próbować tworzyć hacki, ale nie sądziłem, że w przypadku Planetside jest to tak proste – każdy, nawet nie znający się zbytnio kolo może sobie otworzyć notatnik, wyedytować plik konfiguracyjny i bez najmniejszych oznak używania hacków (rozpoznawanych przez system) cieszyć się ze swojego zajebistego skilla.
Swoją drogą – w jakim świetle stawia to graczy z top listy? Czy wyżyłowane wyniki nie są po prostu wynikiem pobawienia się w edytorze, dodania sobie HP, zwiększenia odporności, zmniejszenia hitboxa czy innych dupereli…. Normalnie ręce opadają…

DreDpl

A czy przypadkiem w tym pliku nie można również zmienić wyświetlania na mapie w czasie strzelania?? Bo cały czas mnie to zastanawiało że niektórzy strzelają w okolicy (nie mają tłumika ani implanta) i nie wyświetlają się na minimapie. Ba mam wrażenie że osób z tym exploitem przybyło!! Dzisiaj waliło do mnie kilku ludzi z outfitu Grey Wolves (zdaje się że nowy rosyjski outfit na Millerze u TR) w czasie „sling shotowania” Light Assaultem – wylądowałem na ich flance nad nimi i za osłoną i nie wyświetlali się kiedy do mnie strzelali. Dziwne …