Nie wiem czy pamiętacie jeszcze o istnieniu takie gry jak DUST 514? Gra ta stworzona została przez CCP Games, twórców EVE Online, i była ich próbą wkroczenia na rynek strzelanek. Niestety – nie do końca udaną.

DUST 514 miał premierę w maju 2013 i dokładnie trzy lata później, czyli na maj 2016, zapowiedziano zamknięcie serwerów. Plan względem tej gry był naprawdę ambitny. DUST 514 miał stać integralną częścią świata EVE Online, co oznaczało, że gracze obu tytułów mieli brać udział w tych samych wojnach, tyle że rozgrywanych w innej scenerii.

DUST 514 przyciągnął niewielką rzeszę fanów i podobno nawet zaczął generować małe zyski. CCP Games doszło jednak do wniosku, że to nie jest to co chcieli osiągnąć i  podjęli decyzję o wyłączeniu  serwerów.

W dniu wczorajszym, w czasie trwającego EVE Fanfest 2016, CCP Games ogłosiło, że pracuje nad bardziej tradycyjną wersją strzelanki, którą nazwano Project NOVA.

Z ujawnionych informacji wynika, że Project NOVA powstaje na silniku Unreal 4 i akcja tej gry osadzona została w dalekiej przyszłości tego samego świata co EVE Online. W przeciwieństwie do DUST 514, którego akcja toczyła się na powierzchni planet, w NOVA gracze toczyć będą walki w przestrzeni kosmicznej. Mapy oraz lokacjie, które obecne będą w tej strzelance, powstają na podstawie wyglądu statków kosmicznych, stacji i asteroid, które znaleźć można w EVE Online.

Jak na razie nie podano daty premiery tej gry, ale zaprezentowano za to grywalną wersję alpha.

Poniżej zamieszczam filmik, nagrany przez jednego z uczestników EVE Fanfest – niewiele na nim widać, ale gra z pewnością zapowiada się interesująco.

Poprzedni artykułThe Culling wprowadza lobby i żeńskie postacie
Następny artykułProducent H1Z1 o nowej mapie, skrzynce i trybie Ignition
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Joe Rachitynowy

nie podoba mi się stylówa broni i scenerii. Jest albo strasznie generyczna albo przesadnie futurystyczna. Wygląda to nierealnie i nienaturalnie. Ale to tylko pierwszy filmik 😀

Marek Szubert

Mają większe szanse na sukces z tą produkcją planując ją na PC. Wydanie Dust 514 tylko na konsole było sporym błędem. Jako weteran EVE Online na pewno zostawił bym kilka dolców grając w tego FPS`a i myśle że nie był bym jedyny. No i najważniejsze. Granie w FPS`a na padzie? Od zawsze kojarzy mi się to z graniem w bierki kulami ortopedycznymi