Wprowadzenie systemu konstrukcji w PlanetSide 2 zpostkało sie z wielkim entuzjazmem graczy. Owszem, zdarza się, że niektórym osobom aktualizacja ta nie przypadła do gustu, jednak zdecydowana ilość graczy jest nim zachwycona.

Co ciekawe, okazuje się, że DBG szykuje się na wielką promocję marketingową tego wydarzenia. Jednak zanim to nastąpi, system konstrukcji czeka kilka zmian, których zadaniem będzie znacznie ulepszenie tej rozgrywki.

Zacznijmy od tego, że zaraz po wprowadzeniu tej aktualizacji na serwery Live, gracze zaczęli wykorzystywać nie do końca „prawidłowe” taktyki, takie jak na przykład Walkirie przelatujące przez tarcze i gracze zrzucający C4 na aktywne HIVE. Najgorsza z taktyk jest jednak ta, gdzie gracze zmieniają frakcje i niszczą silosy oraz generatory frakcji, którą grają – tak zwane TK. I to właśnie te niedociągnięcia mają zostać poprawione.

Pierwsze zmiany trafiły już na serwer testowy. Ale to nie koniec poprawek.

Oto lista rzeczy nad którymi pracują obecnie devsi:

  • HIVE, Silosy, moduły Skywall, tarcz oraz AI nie będą mogły być zniszczone przez gracza tej samej frakcji
  • HIVE oraz silosy będą mieć opcje ograniczonego dostępu podobnie jak w przypadku pojazdów
  • Moduły naprawcze będą przyjmować obrażenia mniejsze o 60% od graczy tej samej frakcji
  • Friendly fire w moduły naprawcze zaalarmuje właściciela modułu

Niestety wprowadzenie systemu konstrukcji zepsuło AI Instant Action i to też ma zostać poprawione.

Najciekawsza zmiana, jaka być może w przyszłości, czyli za kilka miesięcy, trafi do gry związana jest z pojawianiem się rdzeni w losowych bazach i konieczność ich dostarczenia do HIVE. Gracze PlanetSide 1 powinni pamiętać jeszcze taktyki związane z LLU (Lattice Logic Unit), gdzie aby połączyć bazę do przepływu walk należało przewieźć ten element do bazy ją poprzedzającej. Nic innego jak zabawa w przechwycenie flagi, gdzie rdzeń widoczny jest cały czas na mapie, a to oznacza – polowanie.

Pomysł ten pojawił się po tym, gdy niektóre frakcje odkryły, iż można posiadać i przechwytywać rdzenie bez konieczności budowy HIVE. Niestety, wprowadzenie tej nowej zabawy nie jest łatwe i dlatego pierwsza zmiana związana będzie najprawdopodobniej powracaniem rdzenia po kilku minutach do ogólnej puli, oczywiście o ile dana frakcja nie ma dostępnych HIVE, a posiada rdzenie.

Ach i jeszcze jedno – są plany aby wprowadzić urządzenie aktywujące Orbital Strike, działające podobnie jak HIVE, czyli obudowa i rdzeń. Każda frakcja będzie mieć swój własny specyficzny OS. Rdzenie będzie można kraść i dzięki temu będzie można przywoływać OS frakcji, której ukradziono rdzeń. No tak, ale na razie jest to tylko w sferze pomysłów devsów, więc zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂

Jak widać pomysłów jest wiele i po raz pierwszy od dłuższego czasu zmiany oraz plany devsów PlanetSide 2 napawają mnie optymizmem.

Poprzedni artykułKolejny test trybu Ignition oraz zmiany na serwerach testowych H1Z1
Następny artykułNiespodzianka dla ciężko pracujących graczy Armored Warfare
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Emhyr var Emreis

Czytam reddita codziennie ale tej wzmianki o przechwytywaniu rdzeni w losowych bazach nie słyszałem. Dzięki 🙂

Artur Chabiński

Zmienił się głównodowodzący DB i od razu wysyp zmian 🙂 .

JemVanusy

Wreszcie coś w tej grze się zmieniło i to na ogromny plus. Może system konstrukcji nie wywalił gry do góry nogami, ale piękny powiew czegoś świeżego i pewnej zmiany, możliwości zmiany stylu gry 🙂

Tom Ek

Mam nadzieję że wreszcie ta gra zostanie rozreklamowana, jedyna szkoda że nie została wydana również na polski rynek, bo zainteresowanie było by ogromne. Szkoda że nie ma ograniczenia w budowaniu względem kontynentów, była by możliwość wyboru czy bawimy się w budowanie, atak itp. czy gramy standardem na całej mapie bez obaw że nasz np. samolot zestrzeli automatyczne działko.