Jeden z Youtuberów – PvtWiggles, przeprowadził kilka dni temu wywiad z Daum Games EU, w którym to ujawniono kilka ciekawostek dotyczących Black Desert Online.

Oto najważniejsze pytania i odpowiedzi, a sam wywiad zamieszczam poniżej.

  • Valencia

Valencia ma zostać wprowadzona pod koniec czerwca. Wraz z nią wprowadzone zostaną Domy Gildiowe oraz łowiectwo, ale bez wielorybów.

Valencia nie jest przeznaczona dla bardzo dobrze ubranych graczy, ale z pewnością jest dla postaci na odpowiednim poziomie.

  • Oszuści

Od 8 czerwca rozpoczęto banowanie oszustów, Daum games EU pracuje nad wprowadzeniem zabezpieczeń do gry.  Lepsza logika wykrywania oszystów zostanie dodana do Xgencode. Gracze złapani na oszustwie będa banowani na zawsze.

  • Zakup farb do ubiorów za walutę w grze

Nie ma i nie będzie takiej takiej opcji, nawet dla bazowych kolorów.

  • Problem z desynchornizacją

Na tą chwilę najważniejszym problemem są oszuści, Valencia oraz oblężenia. Prace nad poprawką związaną z desynchornizacją dopiero później.

  • Inwestycja energii w node

Zainwestowanie w node, gdzie gracz grinduje, zwiększa szansę na wypadnięcie rzadkiego przedmiotu, takiego jak np. Ogre Ring. Na wzrost ten nie ma wpływu inwestowanie w miasta i nody z pracowników.

  • Poczta

Niedługo wprowadzony zostanie przycisk „Receive All”.

  • Czat

Trwają prace nad jego ulepszeniem. Devsi myślą nad dodaniem widocznego na czacie nazwiska rodziny.

  • Nocni kupcy

Będą wprowadzeni, ale nie wiadomo jeszcze kiedy.

  • Bronie Awakening

Prawdopodobnie wprowadzona zostaną wraz z Valencia, cz. II (instancje, opis). Można spodziewać się wprowadzenia wszystkich dostępnych broni, a z czasem dodane zostaną brakujące (Wizard, Ninja, Kunoichi).

  • Czy w końcu odsłonięte zostaną ukryte statystyki?

Nie. Ujawnienie tych informacji mogło by narazić twórców na dużą krytykę. BDO promuję odkrywanie nieznanych mechanik, takich jak na przykład „amity” u NPC.

  • Ninja/ Kunoichi

Dopiero po zmianach w balansie w wersji KR.

  • Dlaczego wprowadzono brak utraty XP w walkach PvP?

Aby śmierć nie była aż tak karząca, szczególnie dla niżej levelowych graczy, którzy często napadani byli przez postacie na wysokim poziomie.  Otwarte PvP będzie dostępne w rejonie Valencia.

  • Dlaczego zmodyfikowano system ulepszania kamieniami z alchemii.

Ogólnie rzecz biorąc, nie ma funkcji w grze, która gwarantuje łatwy zarobek, poza grindowaniem przeciwników NPC. Nawet na rzemiosło potrzeba dużo czasu. Gra jest zaprojektowana w ten sposób aby gracze mieli kilka dróg rozwoju postaci, ale bez żadnej „prostej i łatwej” drogi.