O tym, że devsi obu gier H1Z1 pracują nad nową wersją mapy potocznie zwaną Z2, wiadomo już od dawna. Mam wrażenie, że pierwsze wzmianki o tym pojawiły się ponad rok temu.

Wygląda na to, że już niedługo mapa ta zostanie oddana do użytku, tak jak zapowiadano, w pierwszej kolejności graczom H1Z1: King of the Kill. Na serwerze testowym KotK został bowiem zaktualizowany i gracze odkryli, że wprowadzono sporo plików związanych właśnie z mapą Z2. Zapowiada się, że nowa wersja Pleasant Valley oraz okolice, zostanie udostępniona graczom jako nowa mapa Battle Royale.

  • Battle Royale New Map
  • Battle Royale Z2
  • Come test your might in Battle Royale on the new redesigned version of Pleasant Valley and its surrounding topography. Bigger Cities. Larger Scale. One King.
  • Test.Z2.BoxOfDestiny
  • Welcome to the Box of Destiny, where your ultimate fate will be decided.

To jeszcze nie koniec informacji dotyczących mapy Z2, gdyż już na ten piątek, na godzinę 20:00 czasu polskiego zapowiedziano livestream, na który to zaprezentowana zostanie właśnie ta nowa mapa.

To na dwa dni przed tym wydarzeniem, przypomnijmy sobie kilka rzeczy, jakie wiemy o nowej mapie.

Kiedyś, bardzo dawno temu, jeszcze przed premierą H1Z1 na Steam Early Access, John Smedley, ówczesny szef SOE (obecnie DBG), zapowiedział, że nowa wersja silnika Forgelight, na którym to powstaje gra, pozwoli na stworzenie mapy o wielkości 128×128 km. Informacja o tak wielkiej mapie była podtrzymywana przez wiele miesięcy i dopiero w sierpniu zeszłego roku wyjaśniono, jakie zmiany zobaczą gracze na nowej mapie Z2.

Chciałbym rozpocząć ten wyjaśniając jakie konkretnie zmiany zobaczycie. Jest wiele błędnych informacji, które chcielibyśmy wyjaśnić.

Wiele z naszych planów są sprzeczne z tym, co powiedziano Wam w przeszłości i nie mam zamiaru tego ukrywać. uwierzcie jednak kiedy mówię, że prezentując Wam nasz plan dotyczący mapy nie staramy się nic ukryć bądź zatuszować.

Wpierw zajmijmy się dużymi i niewygodnymi tematami:

  • Nowe miasto nad którym pracowaliśmy przestało istnieć i nie zostanie wprowadzone w tym miesiącu. Prace jakie włożyliśmy w to miejsce nie zostaną wyrzucone i zamierzamy je wprowadzić na mapie Z2.
  • Często omawiana mapa o wielkości 16.000 km kwadratowych także została skreślona z najbliższej przyszłości. Uważamy, że najlepiej jest zakończyć tworzenie obecnej mapy zanim stworzymy coś 1000x większe. Można spokojnie powiedzieć, że przez jakiś czas nie usłyszycie o tej wielkiej mapie. Czujemy, że najlepsze dla H1Z1 jest zakończenie tego co zaczęliśmy.
  • Ekspansja mapy także nie nastąpi w najbliższej przyszłości. Mamy zamiar dać Wam jedną, zabawną, dobrze działającą mapę ze zróżnicowanymi strefami. Potem będziemy dyskutować jak ja powiększyć. Wewnątrz zespołu mamy kilka pomysłów. W tej chwili jednak skupiamy się na mapie Z2.

h1z1-map-Z2-5

Porozmawiajmy o tym co zobaczycie na mapie Z2. Najlepiej myśleć o tej nowej mapie jako skończonej wersji, a ta do której macie dostęp obecnie jest po prostu szkicem. Oto lista:

  • Zamierzamy ukończyć prace nad istniejącymi lasami. Możecie oczekiwać lasów liściastych oraz odpowiedniej murawy. Koniec z polami jeżyn i samotnymi drzewami. W naszym planie były 3 różne biomy i teraz możemy popracować nad dwoma pozostałymi.
  • Góry i tereny będą wyglądać ładniej. Koniec z wypłowiałymi zielonymi wzgórzami i brązowymi górami. Powinniśmy być w stanie nadać im trochę charakteru, tak abyście mogli użyć wyglądu gór do określenia miejsca gdzie się znajdujecie.
  • Wszystkie trzy miasta zostaną ze skalowane do góry – niektóre bardziej, tak aby było czuć zabudowę miejską. Spodziewajcie się siatki ulic, alejek między budynkami i mnóstwo zakamarków.
  • Wszystkie punkty zainteresowań na mapie, takie jak przedmieścia i inne, zostaną zmienione z użyciem nowych shaderów, które opracowaliśmy dla strefy miejskiej. Oznacza to, że gra będzie lepiej wyglądać i działać.
  • Układ mapy jako całości będzie wyglądał lepiej. Jak wielu z Was w ogóle odwiedza Ranchito Taquito? Jest ono w dziwnym miejscu i je przeniesiemy, tak aby poprawić dynamikę pomiędzy trzema miastami.
  • Wykorzystując wspomniane shadery będziemy w stanie zrobić wszędzie odpowiednie znaki drogowe. Teraz będziecie w stanie powiedzieć znajomym, że spotkacie się na roku Ulicy 5-tej i Broadway.

20150812_h1z1_z2-6

W grudniu zaprezentowano możliwości nowego edytora terenów wykorzystywanego do tworzenia tej mapy i do tematu mapy Z2 powrócono w kwietniowym liście producenta H1Z1: King of the Kill, ujawniając, że to użytkownicy właśnie tej gry jako pierwsi będą mogli wypróbować nową wersję mapy.

Obiecałem, że powiem Wam co nieco o Z2, więc zaczynajmy. Z2 to kod nowej mapy, jaka jest obecnie tworzona i która zastąpi istniejącą. O ile ten list producencki dotyczy King of the Kill, to Z2 będzie użyta także w Just Survive.

W porównaniu do innych funkcji, prace nad Z2 pochłaniają najwięcej zasobów. Pracuje nad nią największy zespół i to przez kilka miesięcy. Zważywszy na wielkość 8 x 8 km (64km kw. – tak jak i obecna), z pewnością zrozumiecie dlaczego wkładamy w nią tak wiele wysiłku. Każda część mapy musi być wypełniona terenem, drzewami, trawą, pniami, kamieniami, żwirem, domami, budynkami, drogami, itd. Każdy z tych elementów został przez nas stworzony od nowa.

Porównując do Z1 zmieniona zostanie także jej architektura, tak aby dzięki optymalizacji miała większa wydajność. Wraz z nią wprowadzone zostaną także zmiany w oświetleniu oraz systemie rendering, a także znaczny wzrost jakości wizualnej.

Każdy sektor mapy został zaprojektowany w taki sposób aby mieć punkt orientacyjny, które dodane są do tych istniejących takich jak zapora, czy Pleasant Valley. Jest to robione po to, aby w każdym sektorze było coś ciekawego, coś co zapewni dużo zabawy i odkrywania. W king of the Kill, bez względu na to gdzie pojawicie się w świecie będziecie niedaleko jakiegoś miejsca wartego zainteresowania, gdzie będziecie mogli udać sie na zwiedzanie i szukanie łupów.

Wiele wczesnych prac nad Z2 było pokazywanych publicznie, podobnie jak testy nowych systemów i narzędzi, które przygotowywaliśmy na moment ruszenia z pełna produkcją (czyli, na ten moment w którym jesteśmy). Mogę zrozumieć Waszą frustrację związaną z tym, że jakiś czas temu rozmawialiśmy o nowej mapie i na ten moment wszystko ucichło. Bądźcie pewni, że ciężko nad nią pracujemy, weryfikując i dokonując zmian na podstawie Waszych opinii.

Jestem pewien, że najbardziej chcielibyście wiedzieć kiedy ją zobaczycie. Opracowujemy obecnie plan aby wprowadzić ja prędzej niz później. Skorzystamy z tego, że jesteśmy w fazie „wczesnego dostępu” i mapa zostanie wprowadzona zanim będzie ukończona. Oznacza to, że w momencie kiedy trafi na serwery, niektóre z budynków będą białe (klocki, które stawiamy zanim artyści umieszczą opracowane przez nich budynki), a pozostałe obszary mogą nie być w pełni wykończone. W zamian będziecie widzieć w czasie rzeczywistym postęp prac nad nową mapą w miarę jak będziemy ja aktualizować. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli zebrać Wasze opinie i dokonywać zmian na bieżąco.

I specjalna wiadomość dla graczy Just Survive – zanim wprowadzimy nową mapę na serwery tej gry, będziemy musieli wykonać nad nią kilka dodatkowych prac. Oznacza to, że mapa Z2 w pierwszej kolejności trafi na serwery King of the Kill, a potem dopiero na Just Survive.

W filmie podsumowującym prace w kwietniu oraz w maju mieliśmy rzut oka na to jak wyglądać może nowa mapa. Dodatkowo w maju zamieszczono informacje opisujące postęp prac nad tą mapą, a do tego mogliśmy obejrzeć kilkanaście nowych screenshotów oraz krótkich klipów wideo, które zamieszczam poniżej.

To powiedzcie, co byście chcieli zobaczyć na nowej mapie Z2?

 

Poprzedni artykułNowy biom i czas na ryby!
Następny artykułRozdajemy pakiety Discord do Skyforge!