W piątkowy wieczór, a jakże – przecież to ostatnio ulubiony dzień i pora dla DayBreak Games, na serwer testowy PlanetSide 2 wprowadzono mnóstwo zmian. Naprawdę mnóstwo…

Oprócz nowości takich jak kilka rodzajów amunicji do nowej broni LA – Rocklet Rifle, na serwer testowy trafiły także zmiany, których zadaniem jest ułatwić start nowym graczom redukując barierę sprzętową pomiędzy nowicjuszami, a starymi wyjadaczami. Czy to się uda? Nie wiem, ale zerknijcie poniżej na listę zmian.

Rocklet Rifle

Karabin ten dodany został jako nowe narzędzie dla Lekkiego Szturmowca. Wykorzystuje ono unikalny system podwójnej amunicji, która może zostać wystrzelona bardzo dokładnie nawet z biodra, czy też podczas lotu.

Drugi rodzaj amunicji dostępny jest poprzez przytrzymanie Aim Down Sight i wystrzał. Domyślnie Rocket Rifle jest wyposażony w amunicję Armor Piercing (AP)/ Flak, ale można odblokować inne typy amunicji.

Obecnie dostępna amunicja:

  • AP/ Flash  – Armor Piercing i granat błyskowy oślepiający piechotę;
  • Flak / Flash – Flak (przeciw-lotnicze) oraz granat błyskowy;
  • NC: Sparrow / Flak – Amunicja Sparrow przeciwko pojazdom jest laserowo naprowadzana z biodra, Flak jest amunicją przeciw-lotniczą;
  • TR: CRAG/ Flak – CRAG to bliskiego zasięgu, łańcuchowo odpalane ładunki przeciwpancerne, które rozpraszają się na małej powierzchni; Flak jest amunicją przeci-lotniczą;
  • VS: Starfalla / Flak – Podwójnie wystrzeliwana amunicja Starfalla zadaje spore obrażenia pojazdom wroga; Flak jest amunicją przeci-lotniczą.

ZMIANY PRZYJAZNE NOWYM GRACZOM

W celu zmniejszenia bariery sprzętowej związanej z byciem nowym graczem, dokonano wiele ulepszeń w domyślnym ekwipunku (loadout), balansie broni oraz lepszym skalowaniem umiejętności.

Bronie startowe:

  • Nie-snajperki mają domyślny dostęp do darmowego celownika 1x
  • Startowe karabiny Starter (TRAC-5, Mercenary, Solstice) mają domyślnie odblokowany i załozony celownik laserowy (laser sight);
  • Startowe karabiny szturmowe (T1 Cycler, Gauss Rifle,  Pulsar) mają odblokowany i domyślne założoną przednia rączkę (forward grip);
  • Startowe LMGs(T9 CARV, Gauss SAW, Orion) mają odblokowany i domyślne założoną przednia rączkę (forward grip);
  • Startowe strzelby (Barrage, Mauler, Thanatos) mają odblokowany i domyślne wyposażony powiększony magazynek.
 Pół-automatyczne karabiny snajperskie
  • Iron Sights Recoil Recovery Rate zmieniono z 6 na 10
  • Dodano nowy załącznik „Ballistic Computer” dla 99SV, Gauss SPR oraz Spectre, który wyposażony wyeliminuje kołysanie;
  • „Ballistic Computer” jest domyślnie wyposażony w 99SV, Gauss SPR oraz Spectre.

Inne:

  • Kołysanie się broni zostało usunięte ze wszystkich nie snajperskich karabinów, które mają celownik 6x

KLASY

INFILTRATOR

Nano-Armor Cloak

  • Nie powstrzymuje błysku tarczy w czasie otrzymywania obrażeń;
  • Pasywnie zwiększą ilość punktów życia tarczy o 100;

Chameleon Moduł (Infiltrator)

  • Neutralizuje blask tarczy podczas otrzymywania obrażeń w czasie gdy infiltrator jest zakamuflowany.

LIGHT ASSAULT

Flight Suit

  • Zwiększa pojemność paliwa w plecaku odrzutowym o 10/13/16/20%

Jump Jets

  • Zmieniono nazwę na Skirmisher Jump Jets
  • Skorygowano skalowanie umiejętności, co sprawia, że niższe rangi będą bardziej skuteczne;
  • Linia certyfikacji zwiększa paliwo oraz szybkość odświeżania o 8/11/14/17/20%, korzyść z maksymalnej rangi nie została zmieniona.

Drifter Jump Jets

  • Szybkość odświeżania ujednolicona dla wszystkich poziomów;
  • Czas lotu na randze I zmieniono z 7 na 15 sek
  • Certyfikacja zwiększa czas lotu o 0/3/7/11/15 sekund;
  • Nieco zmniejszono opad spowodowany ruchem w bok.

COMBAT MEDIC

 Field Dressing

  • Zwiększa szybkość ładowania urządzenia Nano-Regen o 20%

Triage

  • Ranga 1 została odblokowana domyślnie;
  • Leczenie wraz z upływam czasu zmienione z 2/4/7/10/14 na 10/15/20/25/30 punktów życia na sekundę;

Nano-Regen Device

  • Skorygowano skalowanie umiejętności, co sprawia, że będzie ona bardziej skuteczna;
  • Ujednolicono pojemność energetyczną dla wszystkich poziomów;
  • Linia certyfikacji przyspiesza szybkość odświeżania o 8/11/14/17/20%, korzyść z maksymalnej rangi nie została zmieniona;

Inne

Auxiliary Shield (Utility slot)

  • Pasywnie zwiększa punkty życia tarczy o 50;

EKWIPUNEK STARTOWY

  • Stworzono wiele konfiguracji i jeden kombinezon (suit) na max poziomie dano jażdej klasie
  • Z PS4 usunięto wymaganie BR8 aby odblokować sloty na kombinezony piechoty oraz BR9 aby odblokować sloty na Utility dla piechoty.

Ekwipunki domyślne:

  • Infiltrator
    • LONG RANGE SNIPER
      • Primary: domyślny karabin snajperski
      • Suit: Chameleon Module
      • Tool: Recon Detect Device
      • Ability: Hunter Cloak
      • Utility: Auxiliary Shield
    • SPEC-OPS HACKER
      • Primary: domyślny karabin snajperski (niedostępny w Stalker Cloak)
      • Suit: Chameleon Module
      • Tool: Motion Spotter
      • Ability: Stalker Cloak
      • Utility: Auxiliary Shield
  • Light Assault
    • ROOFTOP SKIRMISHER
      • Primary: domyslny karabin
      • Suit: Advanced Shield Capacitor
      • Tool: Rocklet Rifle
      • Ability: Skirmisher Jump Jets
      • Utility: Auxiliary Shield
    • CLOSE-RANGE AMBUSHER
      • Primary: domyślna strzelba
      • Suit: Ammunition Belt
      • Tool: Rocklet Rifle
      • Ability: Skirmisher Jump Jets
      • Utility: Auxiliary Shield
  • Combat Medic
    • MID-RANGE SUPPORT
      • Primary: domyślny karabin szturmowy
      • Suit: Surgeon’s Kit
      • Tool: Medical Applicator
      • Ability: Nano-Regen Device
      • Utility: Auxiliary Shield
    • CLOSE-RANGE DEFENDER
      • Primary: domyślna strzelba
      • Suit: Nanoweave Armor
      • Tool: Medical Applicator
      • Ability: Nano-Regen Device
      • Utility: Auxiliary Shield
  • Engineer
    • REPAIR & RESUPPLY
      • Primary: domyślny karabin
      • Suit: Flak Armor
      • Tool: Nano-Armor Kit
      • Ability: AI MANA Turret
      • Utility: Auxiliary Shield
    • CLOSE-RANGE DEFENDER
      • Primary: domyślna strzelba
      • Suit: Advanced Shield Capacitor
      • Tool: Nano-Armor Kit
      • Ability: AI MANA Turret
      • Utility: Auxiliary Shield
  • Heavy Assault
    • FRONT-LINE FIGHTER
      • Primary: Default LMG
      • Suit: Nanoweave Armor
      • Ability: NMG
      • Tool: Default Dumbfire
      • Utility: Auxiliary Shield
    • ANTI-VEHICLE
      • Primary: Default LMG
      • Suit: Munitions Pouch
      • Ability: NMG
      • Tool: Default Dumbfire
      • Utility: Auxiliary Shield

Broń dla pojazdów

  • Domyślnie odblokowano i wyposażono celowniki 1,25x

ANT

  • WLT-Howler to nowy laser wydobywczy dla ANT, który szybko wydobywa Cortium z mniejszych złóż, ale może przegrzać się podczas długotrwałego używania;
  • Niektóre z elementów zostały przeniesione do innych kategorii w terminalu ANT aby otrzymać lepszą organizację.

Zmiany w granatach

  • Opisy granatów zostały zaktualizowane;
  • Granat błyskowy
    • Bezpiecznik czasowy powrócił na 3 sek;
    • Zwiększa minimalny CF przeciwnika o 30% na 4 sek;
  • EMP
    • Nie usuwa energii z umiejętności, poza zamaskowanymi infiltratorami;
    • Koszt z 25 nanitów na 75;
  • Granat leczący
    • Leczenie na sekundę ze 100 na 150

Nowe granaty:

  • Weighted Frag Grenade
    • dla wszystkich klas;
    • cięższa wersja standardowego Frag Grenade, który zadaje tyle samo obrażeń, ale mniej się odbija i jest bardziej dokładny;
  • Quick-Det Flash Grenade
    • dla Light Assault
    • bezpiecznik 1.5 sek
    • krótszy czas trwania i bez wpływu na CoF przeciwnika

KONSTRUKCJE

Schematy

  • Vehicle Ramp – rampa dla pojazdów
  • Infantry Tower – wieża dla piechoty
  • Lumifiber Rampart Walls – wariant kosmetyczny ścian
  • Towerless Spear Turret – nisko osadzona wieżyczka
  • Reinforcements Module – moduł umożliwiający rozmieszczonym w okolicy Sundererom stać się międzykontynentalnym punktem odradzania;
  • Faction Banner – baner wyświetlający logo frakcji.

Niektóre przedmioty konstrukcyjne zostały pogrupowane aby dzielić wspólną czas budowania. Na tą chwilę obejmuje to wieżyczki AV i ściany.

INNE

  • Mnóstwo nowych przedmiotów z Player Studio;
  • Zmieniono nazwę Rusty Bent Glaive na Johari Cove.

POPRAWKI

  • (Prawdopodobnie) Naprawiono problemy z renderowaniem min przeciwpancernych;
  • Oznaczono Crimson October Armor Decal jako decal outfitowy;
  • Poprawiono błąd kiedy gracze znajdujący się w skonstruowanych wieżyczkach nie słyszeli prawidłowo dźwięku, gdy wieżyczka jest trafiona;
  • Naprawiono nieprawidłowy krzyżyk dla NC Spear Anti-Vehicle Phalanx ;
  • Naprawiono nieprawidłowy ekran śmierci dla NC Aspis Anti-Air Phalanx Tower;
  • Naprawiono problem z radarem ANT;
  • Naprawiono błąd z loadoutami ANT;
  • i inne.

Jeśli spodziewacie się refundacji punktów CERT w związku z wprowadzanymi zmianami, to możecie o tym zapomnieć. Oto co powiedział Wrel:

Yes, Starfall will get adjustments. No, you’re not getting refunded certs for the free stuff we’re giving you. No, EMP Grenades are not worthless.