Wczoraj wieczorem fani H1Z1 mieli okazję obejrzeć prezentację, zapowiadanej od dawna, mapy Z2, a już dzisiaj mogą na niej zagrać na serwerze testowym King of the Kill.

Pokazana fanom H1z1 mapa Z2, zdecydowanie nie była wersją końcową i ewidentnie widać było, że przez devsami jeszcze wiele pracy. Zresztą i oni sami podkreślali, że liczne błędy, roślinność w budynkach i na ulicach oraz brak dróg – to wszystko zniknie, kiedy w końcu wezmą się za poprawę błędów oraz optymalizację. Rozpoczynając tworzenie nowej wersji mapy najważniejsze dla nich było prawidłowe rozmieszczenie poszczególnych lokacji, począwszy od tych największych takich jak miasta, a skończywszy na obozach oraz dokach myśliwskich. Oglądając stream warto także pamiętać, że na prezentowanej wersji mapy nie była włączone oprogramowanie Umbra, czyli funkcja wpływająca na widzialność struktur w grze, co znacznie pogorszyło wydajność H1Z1 w trakcie streamu. Jeśli zastanawiacie się jak konkretnie działa Umbra, to proponuję przeczytać informacje dotyczące prac nad optymalizacją Planetside 2, gdyż jestem przekonana, że podobne rozwiązania zostaną zastosowane przez Daybreak Games także w tej grze.

20160624-h1z1-z2-centrum
Środek nowej mapy – miejsce, gdzie obecnie znajduje się Veeshan’s Peak

Tak jak już wspominałam na początku – jeśli chcielibyście zobaczyć obecną, niewykończoną jeszcze wersję mapy Z2, to należy zalogować się na serwer testowy H1Z1: King of the Kill. To właśnie tutaj mapa ta będzie dostępna dla graczy w czasie weekendów i dopracowywana przez ekipą H1Z1 w tygodniu. Niestety, jeśli zainteresowani jesteście jedynie wersją Just Survive, to musicie uzbroić się w cierpliwość, gdyż zgodnie ze słowami devsów, przystosowanie jej do tego tryby zajmie o wiele dłużej. Chodzi tu w dużej mierze o różnego rodzaju systemy, jakie występują w Just Survive, a jakich brakuje w King of the Kill i właśnie dlatego nowa mapa będzie szybciej wprowadzona w King of the Kill.

Nowe, znacznie większe Pleasant Valley z parkiem pośrodku
Widok na nowe, znacznie większe Pleasant Valley z parkiem pośrodku

Z2 będzie mapą nieco większą od dotychczasowej wersji i jej wielkość to 10×10 km (widok). Nie cieszcie się jednak jeszcze, że do Waszej dyspozycji oddane zostanie aż 100km2 terenów, bo z powierzchni tej należy odliczyć zewnętrzny, kilometrowy pas mapy, na którym znajdą się ośnieżone i niedostępne dla graczy góry stanowiące granicę mapy. 64 km2 – tyle w rzeczywistości terenu zostanie oddanych graczom do zwiedzania i, co Was może zaskoczyć, będzie to 28km2 więcej niż obecnie! Nie wiem czy wiecie, ale obecna mapa może i ma wymiary 8x8km, co daje 64km2, ale w rzeczywistości grywalna część to tylko 6×6 km (36 km2).

Mapa ta będzie się różnić od starszej wersji, nie tylko wielkością, ale także ilość lokacji (PoI – Point of Interests), gdyż ma być ich 61. Chodzi tutaj o takie lokacje jak miasta, szpital, baza wojskowa, obozy, wieża radiowa, aż po malutkie domki myśliwskie, sady i farmy. Założenia ekipy H1Z1 są proste – bez względu na to, gdzie wylądujecie na spadochronie, wszędzie będą miejsca skąd będziecie mogli znaleźć jakiś łup.

Widok na nowe miasto - Harris Bluffs
Widok na nowe miasto – Harris Bluffs

Poniżej zamieszczam najważniejsze informacje przekazane w trakcie streamu przez ekipę DayBreak Games, a które dotyczą mapy Z2:

  • Nadal w trakcie prac – wiele błędów;
  • O wiele większa i nadal funkcjonująca, czyli generująca prąd zapora.
20160624-h1z1-z2-tama
Nowa, znacznie większa zapora
  • Na mapie pojawi się mnóstwo nowego oświetlenia (elektryczność dzięki funkcjonującej zaporze) i niektóre jego elementy, będzie można zniszczyć (np. lampy).
  • Na mapie Z2 znajdą się 4 miasta: największe i leżące pośrodku mapy Pleasant Valley, lewy górny róg – Harris Bluffs, prawy górny róg – Taquita, oraz dół mapy – Cranberry.
    • Dookoła Pleasant Valley umieszczone zostały tury kolejowe, na które będzie można wjechać pojazdem
    • Pleasant Valley podzielone zostało na trzy dzielnice: komercyjna, mieszkalna oraz przemysłowa.
20160624-h1z1-z2-szyny
Tory kolejowe w Pleasant Valley
  • Dodano wiele nowych modeli pojazdów, takich jak ciężarówki i inne.
  • Nowe lokacje to: sady, farmy, domki myśliwskie, targ, miejsce kwarantanny, składowisko odpadów toksycznych.
  • Ze starych, niezmienionych lokaci pozostanie jedynie szpital Kurama.
  • Usunięto jaskinie.
  • Klatki schodowe w budynkach, jak i drzwi zostały powiększone.
20160624-h1z1-z2-baza-2
Obóz kwarantanny
  • Trwają prace nad nową komendą pozwalającą na obrócenie przewróconych pojazdów.
  • Rzeka i jeziora będą płytkie.
  • Nowy rodzaj ścian w budynkach, które będzie można wyburzyć (pęknięcia będą wskazywać gdzie).
20160624-h1z1-z2-sciana
Ściany, które będzie można niszczyć pozwalające na ucieczkę lub też atak z zaskoczenia

Wydaje mi się, że zamieściłam wszystkie najważniejsze informacje. Jeśli jednak coś mi umknęło to mam nadzieję, że mi wybaczycie.

Nie zapomnijcie polubić moją stronę na FB – BabaGra.pl, aby dowiadywać się także o innych grach w jakie gram i którymi jestem zainteresowana. A jest tego sporo…

Poniżej zamieszczam wczorajszy stream, więc jeśli chcecie, możecie go obejrzeć po raz kolejny lub po prostu możecie zalogować się na serwer testowy H1Z1: King of the Kill i samodzielnie zwiedzić mapę Z2 🙂

Poprzedni artykułUmiejętności pełne nienawiści w ArcheAge
Następny artykułPantheon: Rise of the Fallen prezentuje się coraz lepiej