Fani The Elder Scrolls Online – radujcie się, bo oto nadchodzą olbrzymie i dobre zmiany!

Podczas prezentacji Bethesdy na konferencji E3, ogłoszono, że dotychczas 7 milionów graczy zakupiło The Elder Scrolls Online zarówno na PC, PS4 i Xbox One. Ostatnie miesiące to także wprowadzenie trzech dużych rozszerzeń, a to jeszcze nie koniec niespodzianek przygotowanych na ten rok.

Ekipa ZeniMax ogłosiła, że jeszcze tej jesieni The Elder Scrolls Online – Tamriel Unlimited, zmieni swoją nazwę na The Elder Scrolls Online – One Tamriel, a co za tym idzie gra po raz kolejny zmieni swe oblicze. I to na lepsze!

tamriel-1

One Tamriel ma na celu przełamać wszystkie bariery jakie napotykają obecnie gracze PvE w The Elder Scrolls Online, dzięki czemu będą oni mogli doświadczyć wszystkiego tego, co ma do zaoferowania ta gra, bez względu na to na jakim poziomie jest dana postać. Koniec ograniczeń związanych z wykonywaniem questów i podróżowaniem do innych regionów. Po wprowadzeniu One Tamriel, gracze będą mogli grupować się z postaciami na różnym poziomie oraz odkrywać dotychczas niedostępne krainy, a świat Tamriel dostosuje się odpowiednio.

W jaki sposób będzie to działało? Poprzez zastosowanie tej samej technologii poziomowania postaci, jaka używana jest w rozszerzeniach.

Oto podstawowe zmiany, jakie wprowadzone zostaną wraz z One Tamriel:

  • Postacie będą mieć swój poziom zeskalowany w ten sam sposób, jak obecnie jest to wykorzystywany w rozszerzeniach.
  • Będzie można zwiedzać cały świat Tamriel w dowolnej kolejności i gracz z pewnością znajdzie zawsze coś do zrobienia.
  • Będzie można grać i grupować się z każdą postacią w grze w każdym momencie (poza PvP). Koniec z tworzeniem nowych postaci aby móc grać ze znajomym, który właśnie rozpoczął grę. Będzie można grupować się z nową postacią, zaraz po tym gdy skończy ona samouczek i bez względu na to, do której frakcji należy!
  • Koniec z restrykcjami związanymi z frakcjami w PvE. Możne zwiedzać wszystkie strefy, łącznie z tymi należącymi do innych frakcji. „Srebrne” i „Złote” wersje stref zostaną zastąpione nowymi misjami od Cadwella, które będzie można robić w dowolnej kolejności.
  • Zmiany te oznaczają, że gracze na wyższym poziomie będą mieć dokładnie ten sam „poziom” jak postacie na niższym poziomie, ale będą wyróżniać się większą ilością dostępnych narzędzi: lepszy sprzęt, więcej umiejętności, no i oczywiście punktami champion.
  • Nagrody zostaną odpowiednie zeskalowane.
  • Wszystkie Próby i Instancje nadal będą mieć wersje normalne i Weteran, i aby móc wejść do instancji Weteren trzeba mieć maksymalny poziom postaci.
  • Zmiany te wprowadzone będą tylko w zawartości PvE. PvP pozostaje bez zmian.

No i co myślicie o tych zmianach? Bo jeśli o mnie chodzi, to uważam, że są one naprawdę dobre. Do wprowadzenie One Tamriel jest jeszcze kilka miesięcy i wydaje mi się, że do tego czasu czeka nas co najmniej jedno rozszerzenie.

tamriel-2

Poprzedni artykułIlość graczy The Division spadła o 93%
Następny artykułOkrutna Akonita zasieje strach w Skyforge
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pikiel

Pozytywnie, szczegolnie ze wzgleda na szybko rosnaca ilosc szarych questow… Szkoda ze dopiero na jesieni 🙁

PolicMajster

Koniec z samotnym zwiedzaniem Tamriel. Nareszcie pogram ze znajomymi, a nie obok nich. TESO- najbardziej aspołeczne MMO może zmienić się w grę fabularną ze znajomymi. Trzymam kciuki(I believe! I believe!…)

Khaleed

A nie macie wrażenia że trochę za bardzo uprości to grę? Gdzie nie pójdę to dopasuje mi poziom i git, będę tłuc wszystko niezależnie czy tak naprawdę mam 1 czy 50 level… Wydaje mi się że to skalowanie poziomu w jakimś sensie zredukuje znaczenie rozwoju postaci.

Ale może po prostu wyłazi ze mnie stary zgred i zrzędzi „a kedyś było lepiej” 😀

Kinya

Mnie się ten pomysł podoba – od wielu lat gracze proszą o takiego typu MMO gdzie postac na poziomie 1 bedzie mogla grac z ta na poziomie 50. Otwiera to naprawde duze mozliwosci 🙂

Khaleed

Masz oczywiście rację jeśli chodzi o aspekt interpersonalny 🙂 a te wątpliwości wynikają raczej ze spaczonego postrzegania świata przez (jeszcze papierowego) RPGowca, dla którego progres mierzył się kiedyś w poziomach, HP, skillach i.t.p 😛

Zastanawiam się też jak przy takich akcjach da się zachować ciągłość (w TESO dość rozbudowanej) fabuły. Świeży gracz w wysokopoziomowej strefie trafi na zadania które będą wyjęte ze środka historii. Przypomina mi to czytanie książki od środka, akcja wyrwana z kontekstu może być ciekawa ale zwykle tracimy nie zaczynając lektury od pierwszej strony.

Mam nadzieję że uda się im to wszystko pogodzić.

VIRUZ

O ile dobrze pamiętam, to chyba w GW2 było podobne skalowanie (Nie chce mi się instalować żeby sprawdzić). Ale widzę że idzie burza zmian, na jesieni będzie co grać, tylko teraz dylemat BDO czy TESO …..

Kinya

TESO, no chyba ze lubisz masakryczny grind i hackerów, to wtedy BDO 🙂