Indianie i Piraci – czy może być coś bardziej intrygującego w świecie gier survivalowaych? Zapowiedź New Dawn mnie zaciekawiła, dlatego tez postanowiłam zadać kilka pytań twórcom tej gry – studiu e-Visualsoft.

.

Cześć! Czy mógłbyś przedstawić się moim czytelnikom?

Witam. Nazywam się Giorgio Tedesco i jestem dyrektorem w studio e-Visualsoft. Od roku pracujemy nad survivalową grą z elementami sandboxowymi, w której opowiedziana zostanie historia walki pomiędzy piratami a Indianami. To wszystko dziać się będzie w na wyspie i do tworzenia świata używamy silnika Unreal 4.

Skąd pomysł na New Dawn i co zainspirowało rozwój gry?

Pomysł na New Dawn zrodził się po badaniach na temat plemion indian, ich znaków oraz zwyczajów, i to właśnie na tym bazujemy. Podobnie jeśli chodzi i piratów. Wgłębiliśmy się w świat, który dopiero powstawał i szukaliśmy wszystkiego co mogłoby się okazać wciągające i absorbujące. Wraz z tymi ogólnymi zarysami i olbrzymia ilością informacji, koncepcja gry stawała się coraz bardziej krystaliczna. Dodać należy, że dzięki tej wiedzy proces tworzenia wyjątkowo wyglądającego świata był dużo łatwiejszy.

Inspiracja tego wszystkiego było wiele artykułów i książek na temat Indian jakie przeczytałem, ale także liczne historie opowiedziane przez tubylców aby zaznajomić się z ich kulturą. O wiele mniej problemów było z piratami, bo zaczytywałem się książkami o tej tematyce, a dzięki filmowi „Piraci z Karaibów” temat ten jest dość popularny. Dodatkowo wzorowałem się na serialu „Black Sails„, ale w tym przypadku interesowało mnie głównie tło. Jeśli chodzi o narzędzia prymitywne, to pomogły nam zbiory muzealne – nauczyłem się nawet robić gliniany piec.

Podsumowując, to mogę powiedzieć, że inspiracją dla tej gry była historia, ale survival oraz archeologia dostarczyły mi wiele informacji.

Możesz powiedzieć coś o lokacji – gdzie dokładnie w Ameryce Południowej osadzona została akcja gry?

Staraliśmy się połączyć kilka obszarów Ameryki Południowej i dlatego też nasza mapa odzwierciedlać będzie krajobrazy kilku krajów: Meksyk, Chile, Peru i Kolumbia.

Dlaczego akurat piraci?

Chcieliśmy aby gracze mogli przeżyć historię. Indianie są bardzo harmonijnymi ludźmi z różnymi legendami i wierzeniami. jeśli chodzi o piratów, to będą to okrutni i bezwzględni najeźdźcy.

new-dawn-pirat

Kiedy gracze zaczną budować swoje tipi i osady, to mogą to robić w dowolnym miejscu, czy też są jakieś ograniczenia?

Gracze będą mogli wybudować swoje schronienia gdziekolwiek zechcą – nie będzie żadnych ograniczeń.

Zakładam, że jak w każdej tego typu grze gracze będą mogli zbierać surowce, polować i łowić ryby. Czy zapomniałam o czymś?

Gracze będą musieli także szukać nowe bronie, przepisy oraz przedmioty, które pomogą im udaremnić ataki piratów i obronić ich wioski. Oprócz tego będzie można oswoić konie, wspinać się na drzewa, a nawet posiadać niewolników.

Jakie systemy będą obecne w grze, które zachęcać będą do współpracy pomiędzy graczami, a nie do natychmiastowego zabijania, tak jak to jest w innych tytułach survivalowych?

New Dawn nie będzie klasyczną survivalową strzelanką. Celem tej gry jest stworzenie środowiska czysto survivalowego oraz wprowadzenie zaawansowanego AI przeciwników. Piraci (NPC) nie tylko będą atakować wioski Indian, ale także tworzyć własne obozy oraz będą mieć dostęp do różnych broni. W tym momencie nie martwiłbym się o innych graczy. Flinta i muszkiet to broń na pojedynczy wystrzał, więc trzeba mieć pewność, że trafiło się w cel.

A co jeśli chodzi o model biznesowy i kiedy zobaczymy ten tytuł na Steam?

W założeniach New Dawn ma być Buy-to-Play i niedługo tytuł ten pojawi się na Steam Greenlight.

Dziękuję serdecznie za rozmowę. Czy chciałbyś coś jeszcze dodać?

Dziękuje i zachęcam do odwiedzenie strony głównej New Dawn oraz śledzenia nas na profilach społecznościowych.

NewDawn16