Tak jak zapowiadano, także na serwery H1Z1: Just Survive trafi wielka aktualizacja, która z pewnością nie ułatwi życia graczom. No przecież właśnie tego gracze oczekują, prawda? Ma być trudniej i zapowiada się, że tak właśnie będzie 🙂

Serwery H1Z1: Just Survive wyłączone zostaną o godzinie 10:00 czasu polskiego na około 4 godziny.

Część z wprowadzanych zmian- chodzi tutaj o zmiany w walce, trafiła w środę rano na serwery H1Z1: King of the Kill, więc poniżej zamieszczam te notki. Jest też kilka innych zmian, jak chociażby zmiany w odradzaniu, zapobieganiu masowego zbierania pojazdów, czy wprowadzenie serwery Nomad, czyli beż możliwości budowania. Informacje na temat tych nowości, znajdźcie poniżej.

ZMIANY W WALCE

Strzelba (shotgun)

Kontynuujemy pracę nad poprawą spójności strzelby, Naszym celem jest aby była ona dużym zagrożeniem na bliskim zasięgu. Ta aktualizacją dodatkowo redukuje rozrzut, czyniąc ją jeszcze mocniejszą na bliskim zasięgu. Dodatkowo obrażenie zadawane przez strzelbę będą zmniejszały się wraz z dystansem, a więc nie będzie ona zbyt mocna na dalszym dystansie. Opinie jakie od Was otrzymaliśmy do tej pory są pozytywne, więc naprawdę nie możemy doczekać się wprowadzenia tych zmian na serwery Live.

Cone of Fire (stożek celności)

Niedawno wprowadziliśmy korekty w CoF bazując na stanie ruchu postaci. Zrobiliśmy to, bo mówiąc prosto, bronie były zbyt celne podczas biegania i skoku. Filozoficznie, zawsze wierzyliśmy że tryb celowania (aim down sight) powinien być najbardziej dokładną metodą celowania – ta zmiana upewniła się, że tak się stało.

Jednakże, okazało się, że jest możliwe celowanie podczas skoku, co również pozwoliło na olbrzymią dokładność, a to nie miało sensu. Ta aktualizacja rozwiązuje tą kwestię poprzez uniemożliwienie ADS podczas skoku lub spadania. Ta zmiana pozwoliła nam na zmniejszenie niektórych wcześniejszych ograniczeń związanych z ruchem i od tej pory będzie możliwe, aby strzelać oraz celować w trakcie sprintu. Nie będziecie musieli już czekać na Waszą postać aby zwolniła, aby móc strzelić.

Co ciekawe, to w dniu dzisiejszym na serwery King of the Kill trafi Hotfix, który poprawia wprowadzone do CoF zmiany. Nie wiem niestety, czy na Just Survive trafi wersja pierwotna, czy już poprawiona.

Ogólne zmiany w broniach

Ta aktualizacja wprowadza także wiele ogólnych zmian w broniach. Oto czego możecie się spodziewać:

  • Bronie wręcz były rozczarowujące i mało użyteczne. Pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania tego problem jest zwiększenie obrażeń. To nie naprawi walki wręcz, ale powinno wprowadzić zauważalną poprawę:
    • Pięści: 4,5 -> 9 obrażeń
    • Nóż bojowy: 10  -> 21 obrażeń
    • Maczeta: 12  -> 25 obrażeń
    • Siekiera: 16,5  -> 34 obrażeń
  • Od czasu naszych ostatnich zmian w AK-47 słuchaliśmy opinii graczy i reakcje były dość jasne: nie jest wystarczająco mocny w porównaniu do AR15. Wewnętrznie testowaliśmy szybsze tempo wystrzału dla AK-47 i wprowadzone zostanie ono w dzisiejszej aktualizacji. Oto jakich zmian możecie się spodziewać:
    • AK-47 powinien strzelać szybciej niż AR15 w pełni automatycznym strzelaniu, ale będzie trudniejszy w kontroli;
    • AK-47 będzie mieć zbliżoną prędkość strzelania do AR15 w seriach;
    • Opóźnienie między strzałami zmniejszono ze 160ms na 145ms;

Myślimy, że zmiana ta stworzy kilka ładnych kompromisów i uczyni AK-47 ponownie ciekawym wyborem.

  • Zwiększono obrażenia R380 z 15 na 17, i zmniejszono w ten sposób ilość strzałów potrzebnych do zabicia o jeden;
  • Zmniejszono obrażenia M9 z 19 na 18, aby pozwolić na leczenie po przyjęciu 5 strzałów. Wcześniej nie było możliwe aby zastosować jakiekolwiek leczenie przed wykrwawieniem się na śmierć;
  • Wprowadziliśmy pewne zmiany w granacie gazowym M47, który powinien stać się bardziej pożądanym:
    • obrażenie zwiększono z 1 na 3 co sekundę;
    • czas trwania zredukowano z 60 sek na 20 sek.
  • W zależności od broni, do tej pory zmiana broni z jednaj na drugą  zajmowała pomiędzy 0,5 a 1 sekundę. Ten czas został zmniejszony do 0.15 sekundy dla wszystkich broni.
  • Sloty na broń będą zawsze przypisane pod ten sam numer, bez względu na to, czy znajduje się w tym slocie broń, czy też nie.

Dziennik obrażeń

Wierzymy, że kiedy gracz umiera to powinno być dla nich zawsze jasne, co ich zabiło. Tak się nie dzieje obecnie. Jako pierwszy krok w kierunku naprawienia tego problemu, dodaliśmy dziennik obrażeń do ekranu śmierci, który będzie pokazywać ile obrażeń zadano w ataku i czy był to strzał w głowę. W przyszłości, naszym planem jest zmienienie ekranu śmierci, tak aby znalazło się na nim więcej informacji o przyczynie śmierci.

Body Armor

Wprowadziliśmy kilka zmian w sposobie funkcjonowania kamizelek kuloodpornych, który powinien stać się bardziej niezawodny:

  • Górna część ciała, włączając w to ramiona, jest chroniona;
  • Nogi mają zmniejszone obrażenia, ale nie są chronione przez kamizelkę;
  • Kaski nadal chronią głowę.

Reakcja na obrażenia

Animacja zadanych obrażeń powodowała, że głowa innych postaci poruszała się, co uniemożliwiało zarejestrowanie kolejnego szybkiego strzało jako strzał w głowę, podczas gdy powinno. Inne postacie nie będą od tej pory odchylać się po strzale.

Kamera i ulepszenia w siatce

Wprowadzono kilka zmian w siatce (reticle):

  • Dodaliśmy nowy element do siatki, który zwiększa rozmiar aby wyświetlić zmiany w CoF w oparciu o ruch gracza.
  • Poprawiono nasycenie kolorów i dodano wyraźniejszy zarys, który powinien ułatwić widoczność siatki;
  • W większości przypadków, pociski pochodzą teraz z kamery a nie z modelu broni. Zmiana ta znacznie zmniejsza kolizję pocisku z płotami, skałami, samochodami i innymi podobnymi obiektami, a także poprawia wydajność pocisku podczas walki na w górę lub przeciwko graczom stojącym na szczycie budynków.

W niektórych przypadkach, dzięki przesunięciu kamery nad głowę, było możliwe, aby jeden gracz miał wyraźne pole widzenia na innego gracza, podczas gdy w rzeczywistości był zasłonięty przed jego wzrokiem. Czuliśmy, że było to niesprawiedliwe i w tych przypadkach, gdy postać jest blisko średniej wielkości osłony, strzały nadal będą pochodzić z modelu broni. Dodaliśmy informację o tym siatki, aby było jasne gdy dzieje się coś takiego.

To by było na tyle, jeśli chodzi o zmiany dotyczące walki, jednakże to nie koniec nowości jakie trafią w dniu dzisiejszym na serwery H1Z1:Just Survive.

ZMIANY OGÓLNE

Odradzanie

Od teraz po śmierci gracze zobaczą interfejs odradzania. Na ekranie tym będą mogli wybrać kwadrat, w którym chcą się odrodzić. Ostateczne miejsce odrodzenia będzie losowe, ale w obrębie wybranego regionu.

20160615-h1z1-js-test-respawn-m

Zapobieganie gromadzeniu pojazdów

W celu przeciwdziałania nadmiernemu gromadzeniu pojazdów i aby dać graczom większą możliwość zdobycia pojazdu, wprowadzonych zostanie kilka zmian. Zmiany te maja na celu uczynić pojazdy elementami przejściowymi, co oznacza, że będzie można go znaleźć, poużywać i szukać kolejnego.

  • Pojazdy będą się od teraz powoli rozkładać/ psuć. Całkowicie znikną w nieco ponad 2 dni;
  • Klucze nadal pojawiać się będą w świecie, ale będą o wiele rzadsze. Zawsze będą mieć pełna wytrzymałość.
  • Klucze tracić będą 100 punktów trwałości przy jednym uderzeniu podczas naprawy, Klucze mają wytrzymałość na poziomie 2500, więc podczas naprawy można ich użyć tylko 25 razy. Każde uderzenie/ zamach to naprawa 2% HP pojazdu;
  • Kluczy nie będzie można już wytworzyć;
  • Na mapie pojawiać się będzie 25% więcej pojazdów;
  • Pojazdy pojawiać się będą losowo wokół największych lokacji.

To jest pierwsze podejście w zapobieganiu gromadzeniu pojazdów. Będziemy obserwować te zmiany i dokonywać korekt.

Nomad Serwer

Jest to nowy zestaw reguł i na serwerach tych nie można budować baz. Na tą chwilę uruchomione zostaną po dwa serwery dla każdego regionu (NA/EU)

  • Deathlinger,
  • Gravelands,
  • Crazed,
  • Elysium

Inne zmiany

  • Usunięto konwersję naboi z gry;
  • Mapa pokazuje obecną pozycję gracza. Będąc w grupie będziecie widzieć także wskaźniki innych osób;
  • Na wszystkie istniejące serwery (prócz Nomad) trafią zmiany dotyczące budowania baz, czyli miejsce w których nie można ich budować.
  • Więcej zombie. Rozwiązano wiele problemów z pojawianiem się zombie/ zwierzyny.
  • Postacie są teraz domyślnie wyposażone w nóż do skórowania. Ten nóż jest konieczny do oprawiania zwierzyny i zombie. Skierujcie postać w stronę martwego zwierzaka. zombie i naciśnijcie [E] aby móc go oprawić. Zastępuje to starą metodę atakowania ciał nożem myśliwskim.

Oprócz tego ekipie H1Z1 udało się naprawić wiele błędów.

Interakcje

Od dawna mamy problemy z opóźnieniami w momencie zbierania przedmiotów. Nie jest to związane z walka, ale jest to wystarczająco duży problem abyśmy wprowadzili poprawki z nim związane.

Czas potrzebny aby podnieść przedmioty, otworzyć drzwi i wykonać inne interakcje został znacznie ulepszony i jest niemal natychmiastowy.

Inne zmiany:

  • Przedmioty powinny być bardziej konsekwentnie podświetlane podczas grabieży;
  • Usunięto dynamiczne numery slotów na broń z UI;
  • Naprawiono błąd, gdzie znacznik uderzenia nie znikał;
  • Naprawiono błąd gdzie gracze nie mogli zadać obrażeń wręcz innym graczom siedzącym na ATV;
  • Naprawiono błąd gdzie eksplozje mogły zadawać obrażenia przez struktury;
  • naprawiono błąd gdzie efekt ognia po rzuceniu koktajlu Mołotowa był niewidoczny;
  • Poprawiono koktajle Mołotowa, aby uszkadzały pojazdy, ale nie powodowały ich spalenia;
  • Naprawiono błąd gdzie gracze nie renderowali się poprawnie jeśli opuścili pojazd na pewnym dystansie;
  • Naprawiono błąd gdzie rzucany granat przenikał przez postacie;
  • Naprawiono błąd, gdzie wyposażając broń podczas gdy ekwipunek jest pełen, gracz tracił tą broń;
  • Naprawiono exploit gdzie zamiana plecaków w pewien sposób mogła tworzyć „torbę bez dna”;
  • Naprawiono błąd, gdzie UI wyglądało, jakby rejestrowało wielokrotne trafienia w jednym momencie;
  • Naprawiono błąd, gdzie wydawało się, że postać spadała podczas biegu naprzeciwko betonowych barier;
  • Naprawiono błąd, gdzie przeładowanie AK-47 podczas strzału mogło zapobiec animacji przeładowania.

I co sądzicie o tych zmianach?

 

P.S. Jeśli doceniacie moją pracę włożoną w to tłumaczenie, to bardzo proszę zostawcie poniżej komentarz i polubcie stronę BabaGra.pl na FB.  Im więcej komentarzy zostawiacie, tym większa szansa na rozdawnictwa na blogu.  Poza tym zapraszam do zapoznania się informacjami o innych grach, takich jak na przykład PlanetSide 2, strzelance Escape from Tarkov, polskie Gloria Victis oraz innych tytułach survivalowych o jakich piszę.

Poprzedni artykułRevelation Online: Wywiad z My.com o PvE, PvP oraz monetyzacji
Następny artykułZgarnijcie darmową kopię Elite Dangerous: Arena!!
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Lord Nocarz

Gratuluję! Odwaliłeś kawał dobrej roboty tłumacząc to.

Paweł Ceryni

jesli komy maja takie znaczenie to zaczne to robic :3