Minął już miesiąc odkąd polskie MMORPG Glora Victis zawitało na Steam i trzeba powiedzieć, że gra ta cieszy się niebywałym powodzeniem, co mnie osobiście bardzo cieszy.

Choć minione trzydzieści dni pełne było intensywnej pracy, hektolitrów kawy oraz znikomej ilości snu dla członków zespołu Black Eye Games, jesteśmy dumni z tego osiągnięcia i niecierpliwie wyczekujemy tego, co przyniesie przyszłość.

W ciągu ostatnich 30 dni wydaliśmy dziesięć regularnych aktualizacji oraz wiele pomniejszych poprawek. Znacznie usprawniliśmy, między innymi, stabilność i wydajność serwerów, balans walki, mechanikę gry oraz ochronę anty-cheatową. Dzięki tym wysiłkom w ciągu 30 dni sprzedanych zostało ponad 30.000 kopii gry! Zastrzyk finansowy, jaki w ten sposób uzyskamy, pozwoli nam powiększyć zespół i zwiększyć tempo prac nad nowymi aspektami rozgrywki, jak i szlifowania już istniejących systemów. Przenieśliśmy się również do świeżo otwartego biura – do tej pory pracowaliśmy zdalnie, co również przełoży się na naszą wydajność.

Zanim jednak zaczniecie obliczać ile kasy zasłużenie zarobiło studio Black Eye Games, to pamiętajcie, że Steam pobiera dość dużą prowizję od każdej sprzedaży, do tego dochodzi różnica w cenie z podziałem na regiony, no i oczywiście podatki. A to jeszcze nie koniec prac nad tą grą, bo zgodnie ze słowami twórców Gloria Victis, zarobione na Steam pieniądze, pozwolą na dalszy rozwój gry, a w szczególności na wprowadzenie takich rzeczy jak:

  • Wymianę modelu postaci oraz zatrudnienie studia motion capture, by poprawić animacje, szczególnie podczas walki;
  • Wprowadzenie grywalnych postaci kobiecych;
  • Ciągłe zwiększanie możliwości obciążeniowych serwerów, aż do momentu uzyskania pojedynczego serwera dla każdego wspieranego regionu świata (póki co możecie swobodnie poruszać się pomiędzy serwerami);
  • Wprowadzenie machin oblężniczych;
  • Wprowadzenie żeglugi oraz bitew morskich;
  • Wprowadzenie wierzchowców i walki z siodła;
  • Wprowadzenie housingu;
  • Wprowadzenie dynamicznych wydarzeń zmieniających w czasie rzeczywistym świat gry, zależnych od działań graczy;
  • Wprowadzenie kolejnych grywalnych nacji;
  • Rozwój dostępnego świata – obecnie otrzymujesz dostęp do dużego archipelagu, lecz świat zostanie rozbudowany o cały kontynent;
  • Liczne pomniejsze systemy, takie jak łowienie ryb, gry hazardowe i emotikony.

Jak widać studio Black Eye Games bardzo poważnie myśli o ulepszaniu świata Gloria Victis. Ostatni miesiąc to 10 aktualizacji ulepszających grę, co jest naprawdę sporym wyczynem jak na studio gdzie do niedawna pracowało 7 osób, a do końca roku ma zespół ma powiększyć się do 20 osób. Warto także dodać, że wszystkie te osoby zwolniły się niedawno z dotychczasowych posad i postawiły wszytko na jedna kartę, co jak widać było dobrym krokiem.

Gratuluję sukcesu i trzymam kciuki za dalszy, pomyślny rozwój!

Gloria-Victis_baner-zachod

Poprzedni artykułStudio NeuronHaze o wyborach, jakie będzie miał przed sobą gracz w Project Genom
Następny artykułŻebracy, nagrody i inne nowości w The Black Death
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anselmo

Zmienili już animacje postaci podczas walki czy dalej jest tak strasznie toporna ?

ghoulas

Jeszcze nie, ale zatrudnili zewnetrzne studio do tego.

ghoulas

Ale miło by było podać chociaż źródło newsa np tłumaczone z wypowiedzi devsów na reddit 😛

Kinya Turbgroszka

Podałam? Przecież są linki w tekście…

JXRaiv

Kliknąłem na link z „20” do forum steamowego gry. Pierwszy topic jaki mi się rzucił w oczy to „Why Archery Is Broken” i przez chwilę miałem wątpliwości czy przypadkiem nie trafiłem na forum ArcheAge.

Chalski

#SaveArchery o/

ghoulas

A przepraszam przeoczyłem w jakiś magiczny sposób 🙁