Jak można się było tego spodziewać, także i w tym roku na Gamescom 2016 odbyła się wielka prezentacja Star Citizen, która pokazała jakie plany względem tej gry mają twórcy na najbliższe kilka miesięcy.

Prace nad Star Citizen trwają, i mimo że pierwotnie gra miała zostać wydana w 2014 roku, to nadal znajduje się w fazie Alpha. Dzięki olbrzymiemu poparciu fanów, twórcom gry udało się dotychczas zebrać ponad 118 milionów $, dzięki czemu mogą pozwolić na dodanie coraz większej ilości funkcji.

Przed sceną w Kolonii zebrała się rzesza fanów Star Citizen, która z wielkimi oklaskami przyjmowała informacje podawane przez Chrisa Robertsa. Zacznijmy od tego, że w bliżej nieokreślonym czasie (ale „niedługo”), do dyspozycji graczy oddana zostanie Alpha wersja 2.5 i poniżej zamieszcam jej zwiastun.

Wersja 2.5 doda do gry między innymi:

  • Stacja kosmiczna dla wyrzutków Grim Hex – nowe miejsce dla postaci moralnie dwuznacznych oraz miejsce odradzania dla graczy poszukiwanych;
  • Lądowania statków;
  • Ulepszenia dźwięku i grafiki;
  • Działo laserowe;
  • Statek Reliant;
  • Statek Argo.

Roberts wspomniał także kilka słów o wersji Alpha 2.6, w której to udostępniony ma zostać tryb strzelanki Star Marine, a także ulepszony tryb Arena Commander, wliczając w to trasę wyścigową między asteroidami znajdującymi się niedaleko stacji kosmicznej Grim Hex oraz nową wieloosobową arenę deathmatch. jeśli chodzi o statki jakie zostaną dodane do gry wraz z wersją 2.5 to w planach jest Drake herald oraz Aegis Vanguard Hoplite.

Star Marine i spektakularne eksplozje

star-citizen-gamescom-2016-1

Oprócz tego ogłoszono sprzedaż kolejnego statku kosmicznego, a raczej konceptu, który kiedyś tam w przyszłości dodany zostanie do gry. Oczywiście dopiero po tym gdy dodane zostaną wszelkie inne ogłoszone i sprzedane wcześniej modele statków. Terrapin można zakupić jeszcze przez kilka dni w okazyjnej cenie 240$ lub też za jedyne 1100$ można nabyć pakiet eksploracyjny składający się z sześciu statków, w tym Terrapin.

Car Citizen: Zachwyć się wizją!

Kolejnym punktem programu była prezentacja wersji Alpha 3.0, na którą to gracze poczekają jeszcze dobre kilka miesięcy, ale będzie warto – przynajmniej tyle wynika ze słów Robertsa oraz po obejrzeniu 50-minutowego demo tej wersji. Alpha 3.0 powiększy system Stanton oraz doda do gry takie profesje jak handlarz, pirat, transport towarów, najemnik oraz łowca nagród. Oprócz tego dodane zostaną wszystkie główne planety, 40 nowych stacji kosmicznych, kilka księżyców oraz pasy asteroidów.

Zgodnie ze słowami Robertsa, ekipa Star Citizen jest bardziej skupiona na tworzeniu wszechświata i poszczególnych światów, poprzez dodanie historii i lore, co jest zupełnie odmiennym podejściem od twórców takich gier jak Elite Dangerous, czy No Man’s Sky.

Jesli chodzi o pokazane demo, to mieliśmy szansę obejrzeć rozgrywkę w wykonaniu kilku devsów z ekipy RSI, którzy otrzymali misję dotarcia na stację Levski położoną na planecie Delamar. W trakcie tego przelotu można zobaczyć efekty jakie towarzyszyć będą pokonywaniu atmosfery, jak wygląda lądowanie w dowolnym miejscu na planecie oraz kontakt kontrolerem lądowania na stacji. Trzeba powiedzieć, że stacja zachwyca ilością detali, działającymi windami oraz interakcją ze znajdującymi się tam NPC. Po zdobyciu Dragonfly, ekipa RSI udała się na powierzchnie planety aby zademonstrować walkę pomiędzy pojazdami zarówno statkiem kosmicznym, jak i tymi naziemnymi. Przed devsami jeszcze wiele pracy, ale pomysł jest całkiem interesujący.

Poniżej zamieszam wspomniane demo, ale pamiętajcie, że w wielu przypadkach demo gier na takich konwencjach jest bardzo dopracowane i tak naprawdę w momencie premiery gry, funkcje te mogą wyglądać zupełnie inaczej.

Jak wyglądać będą animacje w przestrzeni kosmicznej w Star Citizen

Niestety w trakcie tej 90-minutowej prezentacji, nie pokazano nic związanego ze linią fabularną Squadron 42, ale za to uruchomiono kolejną, wielką sprzedaż statków oraz pojazdów naziemnych jakimi może kiedyś w przyszłości będą mogli pobawić się gracze Star Citizen.

star-citizen-gamescom-2016-sale

Poprzedni artykułChris Wynn o planach względem H1Z1: Just Survive
Następny artykułBriana Burnessa zabawy z siłą uderzenia
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin M

co roku prezentacja,co roku zapowiedzi,co roku trzepią kasę….a jak gra wyjdzie to okaze sie ze grafika juz przestarzała…jesli gra wyjdzie.
Szczerze mówiąc nastawiałem się na tą grę mam nawet newsletter ale juz mi przeszło

AndyAsh

Szczerze mówiąc dziwię się, że ktoś się jeszcze na Star Citizen nabiera 🙂 Ewidentnie od jakiegoś czasu to takie „Amber Gold” rynku MMORPG.

Kinya Turbgroszka

Ale pięknie powiedziane 🙂