W najnowszym, długaśnym liście producenckim H1Z1: King of the Kill, Chris Wynn koncentruje swoja uwagę na zasadach Fair Play oraz ogólnej poprawie rozgrywki.

Zacznijmy od kolejnej aktualizacji, która to kilka dni temu trafiła na serwery testowe i jeśli wszystko pójdzie tak jak planowano, to na serwery Live trafi już za kilka dni. Obejmuje to wszystkie zmiany w Battle Royale oraz te dotyczące pojazdów, o których była mowa kilka tygodni temu. Nie wspominano do tej pory o sporej optymalizacji, która skoncentrowała się na lepszym wykorzystaniu procesora, co powinno poprawić ilość klatek. I rzeczywiście – na serwerach testowych zaobserwowano sporą poprawę w wydajności gry, co z pewnością ucieszy sporą część graczy. To nie koniec jednak prac związanych z optymalizacją i można oczekiwać kolejnych usprawnień.

20160801_h1z1-js_bron

Chris Wynn skoncentrował się w swoim liście producenckim na wyjaśnieniu zasad Fair Play, czyli co można, a czego nie można robić w grze jeśli nie chcecie aby Wasze konto zostało zawieszone lub też zbanowane. DayBreak Games traktuje H1Z1: King of the Kill jako grę kompetytywną , a to oznacza, że każdy gracz powinien miec takie same szanse na wygranie. Dlatego też aby upewnić się, że każdy ma dobrą zabawę, gra ta jest monitorowana.  Oto lista najważniejszych rzeczy, jakie nie będą tolerowane przez ekipą H1Z1: King of the Kill i grożą ukaraniem:

  • Używanie oprogramowania, które daje przewagę;
  • Granie w grupie w rozgrywkach solo – stworzony został nowy system monitorujący takowe zachowanie i w najbliższym czasie trafi on do gry. Jeśli system wykryje nieprawidłowość, to gracz zostanie ostrzeżony. Brak poprawy będzie skutkować usunięciem z meczu i karą.
  • „Stream sniping”, czyli polowanie na streamerów wykorzystując podgląd na ich stream lub też pomoc. To samo dotyczy streamerów, którzy zostaną przyłapani na korzystaniu z pomocy swoich widzów.
  • Zachowanie w grze – DBG nie będzie tolerować rozmów mających podłoże rasistowskie i seksistowskie. W tym przypadku jest wprowadzona została reguła „zero tolerancji” co oznacza zbanowanie konta.

Wszystkie raporty związane z Fair Play można wysyłać na maila h1z1cheater@daybreakgames.com. Należy podać nazwę postaci, lokację, czas wydarzenia oraz można dołączyć zrzuty z ekranu lub film.

Z innych tematów jakie poruszył Chris Wynn to serwery regionalne dla Azji i innych regionów, czas na wylogowanie postaci z gry oraz restrykcję związane z pingiem.

Log Out Timer

Zgodnie ze słowami Chrisa, wylogowywanie się z gry przed śmiercią, także jest zaburzeniem integralności rzetelnego meczu. Aby to rozwiązać, devsi są w trakcie wdrażania do gry timera wylogowywania. Jeśli gracz wyloguje się zanim zginie w King of the Kill, będzie musiał stawić czoła 10 sekundom oczekiwania. Po zakończeniu odliczania tego czasu, łupy gracza spadną na ziemię w postaci torby z łupami, a śmierć zostanie przypisana ostatniej osobie z którą toczona była walka.

DayBreak Games będzie także śledzić ilość wylogowań na kontach. Zbyt wiele wylogowań w określonym czasie oznacza cooldown na dołączenie do meczy, a kontynuacja tego typu zachowania spowoduje, że może zostać zastosowana inna kara.

Ping oraz opóźnienia

Dla niektórych osób jest bardzo frustrujące walczyć z graczami ze słabym połączeniem sieciowym i desynchronizacją. Jest to także ważna kwestia dla ekipy H1Z1: King of the Kill. Trwaja prace nad rozwiązaniem tego problemu i już niedługo do gry wprowadzony zostanie nowy system, który monitoruje ping oraz opóźnienia i aby zapewnić odpowiednie doświadczenia dla wszystkich uczestników gry, gracz taki zostanie natychmiast ukarany.

Jest to system eskalujący stosowane kary. Poziom I blokuje broń i po poprawieniu łączności, blokada ta zostaje cofnięta. Poziom II zostaje wprowadzony gdy gracz kontynuuje rozgrywkę ze złym połączeniem i karą za to jest zamrożenie postaci w miejscu oraz blokada broni. Poziom III natomiast to połączenie poprzednich kar, a do tego jeśli gracz znajduje się w pojeździe to zostanie z niego wyrzucony.

Zasadniczo oznacza to, że gracz posiadający słabe połączenie będzie bardzo łatwym celem.

Wprowadzenie tego systemu oznacza także, że gracze z Azji i Połudiowej Ameryki doczekają się swoich własnych regionalnych serwerów.

20160801_h1z1-js-network

No i na koniec…

Sierpniowe Potyczki.

Tym razem Skirmishe skierowane są do ekip 2-osobowych i gracze nie będą mieć do czynienia tylko z innymi graczami, ale także z zombie – i to nie byle jakimi.
Gdy któryś z graczy umrze, jego postać odrodzi się jako zombie-exploder! Oznacza to, że będziecie musieli zwracać uwagę nie tylko na innych graczy, ale i manewrować pomiędzy hordą wybuchających zombie.

A do zdobycia są następujące nagrody:

h1z1-kotk-skirmish-reanimated

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Im więcej komentarzy zostawiacie tutaj na stronie, tym większa szansa na rozdawnictwa na blogu.

Poprzedni artykułCzas podbić miasta w Cyrodill
Następny artykułDual Universe o śmierci, ekonomii i wokselach