Tom Clancy’s The Division ma problemy już praktycznie od dnia premiery, ale nadszedł takie moment, że devsi z Massive Entertainment postanowili skupić się na naprawieniu tej gry, zamiast wprowadzać do niej kolejne nowości.

Właśnie dlatego zdecydowano się opóźnić premiery kolejnych zaplanowanych rozszerzeń, a zamiast wprowadzić wiele zmian mających poprawić rozgrywkę. Zmiany te pod postacią aktualizacji 1.4 mają trafić do gry już w październiku i aby móc je dogłębnie przetestować uruchomiono nawet serwer testowy. Pierwszą nowość jaka trafi do gry, czyli podział świata na poziomy, ujawniono już w zeszłym tygodniu. Kilka dni temu natomiast opublikowano długą listę zmian dotyczącą balansu postaci, a co za tym idzie broni oraz umiejętności.

Rożne poziomy Nowego Jorku w The Division

Zmian jest tak wiele, że poniżej wyliczę tylko te najważniejsze.

Ekwipunek

  • Stamina będzie głównym źródłem „twardości” gracza (toughness);
  • Wartość pancerza będzie mieć różną odporność na obrażenia w zależności od poziomu strefy w jakiej znajduje się gracz;
  • Zbalansowano bonusy zestawów złożonych z czterech części;
  • Sety złożone z dwóch elementów będą miały bonusy odpowiadające bardziej za wsparcie, a nie statystyki;
  • Usunięto sety złożone z 5 elementów;
  • Każdy element ekwipunku od poziomu stref II i wyżej będzie mieć trzy statystyki: firearms, stamine i electronics, a czego jedna z tych statystyk będzie zawsze wyższa od pozostałych;
  • Obniżono wartość takich statystyk jak headshot i crit chance;
  • Usunięto bonusy do umiejętność z wyposażenia gracza, a zamiast tego dodano sloty modyfikujące na plecaki, kabury i nakolanniki;
  • Zmieniono poziomy ekwipunku (gear score):
    • ekwipunek o wartości 191 zmieni sie na 163;
    • 214 na 182
    • 240 na 204
    • 268 na 229
  • Usunięto statystykę Scavanging;
  • Zbalansowano talenty na wysokopoziomowym ekwipunku.

20160925_the-division-1-4-1

Umiejętności

  • Electronics będzie głównym źródłem siły umiejętności;
  • Siła umiejętności  nie będzie się już skalować liniowo;
  • Zbalansowano wiele umiejętności – niektóre ulepszono, inne znerfowano;
    • Pierwsza Pomoc nie pozwala już na wielokrotne leczenie (naprawiono błąd), ale za to zwiększono jej wartość;
    • Smart Cover oraz Pulse zostały zmienione. Smart Cover jest bardziej defensywne, a boost do obrażeń jaki daje Pulse został zmniejszony;
    • Ballistic Shiled, Support Station oraz wieżyczki mają więcej punktów życia;
    • Wieżyczki, Sticky Bomb i Seeker Mine będą zadawać więcej obrażeń w PvE;
  • Naprawiono wiele błędów związanych z umiejętnościami;
  • Wszystkie umiejętności sygnaturalne otrzymają zmiany;
    • Najpopularniejszą był Survivor Link, w którym zmniejszono mitygację obrażeń z 80% na 50% oraz czas trwania z 15 na 12 sek;
    • Recovery Link ma zwiększony zasięg i może byc użyty do odradzania martwych graczy (poza Mroczna Strefą) oraz zwiększa ilość leczenia. Dodano także nową funkcjonalność dla graczy solo – jeśli jest on na cooldown i macie umrzeć, to ma on szansę ochronić Was przed śmiercią;
    • Tactical Link – zmniejszono buff do obrażeń z 50% na 30% i usunięto buff do crit chance. Dodano trzy nowe buffy: RPM dla broni, a także przeładowanie i stabilność.

20160925_the-division-1-4-skill

Broń

  • The Division ma powrócić do bycia strzelanką i mieć podobne doświadczenia jak na poziomach 1-30;
  • Wprowadzono nową formułę DPS, ale jest to praca w toku i z pewnością będzie zmieniana podczas najbliższych testów;
  • Obrażenia oraz role niektórych broni zostały zmienione;
  • Mody dla broni będą mieć teraz jeden duży bonus i kilka mniejszych zależnych od jego jakości;
  • Bonusy zwiększające obrażenie będą działać dodająco, a nie mnożnikowo, co znacznie zmniejszy obecne duże zmiany w wartości zadawanych obrażeń;
  • Statystyka firearm stanie się głównym źródłem zadawanych obrażeń;
  • Zbalansowano talenty poszczególnych broni.

20160925_the-division-1-4-stat

Zapowiada się, że po wprowadzeniu tych zmian, The Division będzie praktycznie nową grą.

Mam jednak mieszane uczucia co do tej aktualizacji. Nie jestem pewna, czy wprowadzenie tych zmian przyciągnie graczy, którzy z różnych względów przestali się logować do tej gry. Wydaje mi się, że bardziej jest to testowanie zmian, jakie mogą się pojawić w kolejnej wersji The Division, nad która to pewnie trwają już prace.

Co o tym myślicie?

Poprzedni artykułEdengrad jeszcze ładniejszy
Następny artykułSystem Bounty w H1Z1 King of the Kill
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł J

Przyznali sie do tego ze gra po paru miesiacach od premiery po prostu jest kiepska – super. Poprawiaja rażące błędy – rewelacja. Tyle ze gameplay nadal leży i załośnie pokwikuje. Robienie w kółko kilku instancji zeby w koncu dropnęło cos 'wymarzonego’.. dobre dla masochistów.
Problemem jest ignorowanie głosu wielkiej ilości graczy na rzecz słuchania paru yt-sławnych ludzikow grajacych w to po 12 h na dobe i farmiących sprzęt – taki SkiilUp, czy jak mu tam, przyznal w ktoryms filmiku ze robił ponad 200 razy wg. niego piekielnie nudna instancje Falcon Lost. Po to zeby zdobyc jakies czesci setu. To normalne nie jest. I w kółko bredzenie o 'dropie’. Na cholere komu drop, jak gameplay jest słaby? Owszem, mozna isc na Dark Zone. Ale chyba tylko po to zeby po znudzeniu w aktualnym PvE dodatkowo sie wkurzyc w tzw. PvP
A tym czasem spora, ładnie zrobiona mapa tzw 'Light Zone’ jest praktycznie pusta. Jedyne co tam mozna robic to nudnawe HVT. I w patchu nowym maja byc tzw 'roaming bosses’ ktore sie odradzaja raz na .. 24h (niby maja to zmienic na 4h). Powod tak długiego respawnu – bo ludzie beda je w kółko farmic.
Wiele osob chce po prostu fajnej, dynamicznej strzelaniny. A Massive w kólko – drop, PvP i 'kazdy wasz głos jest dla nas ważny’… bla bla. A ludzi w Division ubywa.