Studio Rare chce zbudować hype na ich najnowszą produkcję – Sea of Thieves, ale chce też aby hype ten był z „właściwych powodów”. Tak przynajmniej wynika z serii filmów prezentujących różnego rodzaju efekty, jakie obecne będą w tej grze.

W miarę postępu prac nad tą grą, studio Rare omawia poszczególne elementy jakie znajdą się w Sea of Thieves. Studio to używa wieloaspektowego podejścia rozmawiając ze swoja społecznością, udzielając odpowiedzi, jak i publikując wiele filmów. Zgodnie ze słowami zespołu chcą oni pokazać i omówić każdy z elementów, który wpłynie na atmosferę gry, ale z drugiej strony wstrzymają się z tym do momentu kiedy element ten będzie gotowy aby zostać zaprezentowany. W skrócie oznacza to, że nie chcą pokazywać czegoś, co może nie trafić do końcowej wersji Sea of Thives.

No cóż, jeśli mowa o piratach, to wiadome jest, że prócz rumu i śpiewu, bardzo ważnym elementem jest woda. I trzeba powiedzieć, że ten wcale nie taki drobny szczegół został bardzo dopracowany przez studio Rare. Zarówno zachody, jak i wschody słońca, będą urzekały swoim pięknem. Coś dla romantyków – prawda?

No dobrze, po morzu warto przyjrzeć się temu jak wyglądać będzie niebo w tej grze. W skrócie: ma nas zachwycać.

Okazuje się, że chmury w Sea of Thives są rzeczywistymi obiektami 3D, które będą przesuwać się po niebie, a do tego wyglądają pięknie. A dzięki temu, że są obiektami, to studio Rare może stworzyć chmury wglądające jak pirackie czaszki, czy nawet statki.

Tak, jako gracze wiemy jak wielkie znaczenie mają odpowiednie efekty wizualne. Prócz morza, chmur, studio rare ma zamiar dopracować także i inne efekty takie jak chociażby strzał z dział. Jakby nie patrzeć, to zadaniem pirata jest polować na inne, nie spodziewające się niczego, statki. A z tym związana jest walka, która ma być niesamowitym doświadczeniem.

No to mamy wodę, niebo i inne efekty wizualne. Czas na te dźwiękowe.

Część ekipy Sea of Thives odpowiedzialna jest za stworzenie dźwięków, jakie usłyszymy w tej grze. Każdy element obecny w grze ma mieć przypisany dźwięk, przez co świat ten ma być bardzo realistyczny. Zobaczcie poniżej jak nagrywane są takie dźwięki i to zarówno w studiu, jak i w basenie 🙂

Tworzenie „autentycznych” dźwięków związanych z piratami, może być jednak prawdziwym wyzwaniem. Ścieżka dźwiękowa tej gry będzie naprawdę unikalna, a to chociażby dlatego, że jednym z wykorzystywanych przez kompozytora instrumentów jest „hurdy gurdy”, czyli lira korbowa. Widzieliście kiedyś taki instrument? No cóż, nawet jeśli go nie widzieliście, to będziecie mieć okazję posłuchać jego brzemienia w Sea of Thieves.

 

No to właśnie takie cuda dzieją się obecnie w studiu Rare, a z ich połączenia otrzymać mamy unikalną produkcję – Sea of Thieves.