Miscreated, to taka mała gierka survivalowa, która w ostatnim roku podbiła serca sporej ilości graczy. Nawet mnie ona skusiła, ale cóż było zrobić – świat prezentuje się dość ciekawie i jest co zwiedzać.

W związku z rozpoczęciem roku 2017, w krótkim komunikacie ekipa Entrada Intearctive podsumowała ubiegły rok prac nad grą i podzieliła się planami na ten nadchodzący.

Zacznijmy od tego, że na tą chwilę grę ta zakupiło ponad 600.000 osób, a ilość aktywnych graczy znacznie wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To naprawdę wspaniała wiadomość dla Miscreated!

20170106-miscreated_gracze

Na początku 2016 roku, projektanci z Entrada Interactive rozpoczęli współpracę z Moon Collider, aby wprowadzić do gry Kythera AI system. Zgodnie z ich słowami, domyślny system AI silnika CryEngine ma olbrzymie ograniczenia i jedynym rozsądnym rozwiązaniem była jego wymiana.

Wraz z wymianą tego systemu, wdrożono również własny system optymalizujący zwierzęta oraz zmodyfikowano Kytherę, aby także go używała. System ten całkowicie zastąpił standardową wersje CryEngine, dzięki czemu jest on o wiele szybszy i bardziej efektywny.

Na tą chwilę tylko mutanty nie są jeszcze przeniesione na nowy system AI, ale ma to się stać na początku 2017 roku, po naprawieniu kilku błędów jakie się pojawiły.

Niestety, CryEngine ma także spore ograniczenia związane z rozwiązaniami sieciowymi. O ile ekipa Entrada Interactive wprowadziła do tego systemu wiele poprawek, to i tak dużo jeszcze przed nią pracy. Obecnie trwają dyskusje, czy czasem nie wymienić systemu sieciowego na jakiś inny, jako że domyślny kod jest zgodnie ze słowami projektantów tej gry „antyczny”.

A może ekipa Entrada Interactive powinna zrobić tak jak Star Citizen i zmienić silnik na Lumberyard Amazona, który zbudowany został właśnie na bazie CryEngine?

20170106-miscreated

W ubiegłym roku projektanci spędzili także sporo czasu nad poprawą animacji jakie obecne są w grze. Dzięki wprowadzeniu własnego systemu animacji, mogli rozpocząć także prace nad takimi rzeczami jak emotki, możliwość wiązania postaci innych graczy oraz nad czołganiem.

W pierwszym kwartale 2017 roku w Miscreated pojawią się także postacie żeńskie. Model został już stworzony i działa, ale w tej chwili trwają prace nad ubiorem jaki dostępny jest w grze, tak aby działał on zarówno na modelu męskim, jak i żeńskim.

Wielbicieli systemu budowania baz w Miscreated, z pewnością ucieszy informacja, że do gry w niedługim czasie trafią niewielkie zmiany oraz poprawki. Dodane zostaną także nowe elementy, takie jak chociażby skrzynki do przechowywania rzeczy.

W styczniu rozpoczną się także prace związane z ulepszeniem dźwięku w grze, wliczając w to odgłosy natury oraz zmiany w ich brzemieniu w zależności od tego gdzie znajduje się postać. Poza tym poprawione zostaną dźwięki broni, a część dźwięków zostanie całkowicie wymieniona.

Jeśli chodzi o pojazdy, to w 2016 dodano do gry kilka interesujących, takich jak rower, czy autobus oraz 5-tonowa ciężarówka. Jeśli chodzi o rower, to zostanie on poprawiony, ale wpierw musi zostać dopracowana fizyka modeli dwu-kołowych. Jedyny pojazd, jaki planują dodać do gry w 2017 roku devsi, to motocykl crossowy. Z czasem pojawi się także możliwość zmiany wyglądu pojazdów.

Miscreated_20160804_18

Aspekt survivalowy Miscreated nadal nie jest do końca dopracowany i w tym roku devsi planują się tym zająć. Prócz istniejących już zwierząt i materiałów, w grze pojawią się bardziej rozbudowane systemy związane ze zwierzętami, ogniskami czy też suszeniem mięsa. Prócz tego spodziewać się można pułapek oraz nasion.

Zgodnie ze słowami projektantów gry, ich celem jest aby Miscreated stał się prawdziwą walką o przetrwanie.

20170106-miscreated-3

Niestety, w planach developerów na 2017 rok pojawił się także jeden punkt, który nie przypadł mi do gustu – wprowadzenie trybu Battle Royale.

O ile ekipa Entrada Interactive nie wykonała jeszcze żadnych prac związanych z wprowadzeniem tego trybu, to jednak plan jest taki, aby rozpocząć nad nim prace po poprawkach związanych z aspektem survivalowym tej gry.

Powiem Wam, że nie wiem czy jest to dobry pomysł. Według mnie ekipa Miscreated powinna skupić się na powiększaniu mapy oraz na wprowadzeniu większej różnorodności przeciwników w grze. Jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które mogłyby zostać dodane do gry i z których z pewnością ucieszyliby się fani tego tytułu.

Jakby nie patrzeć, trzeba powiedzieć, że Miscreated ładnie się rozrasta, zważywszy na to, że gra ta powstała jako projekt tworzony przez fanów DayZ. Widać także, że gra zdobywa coraz większe uznanie, a serwery oficjalne są dość mocno zapełnione.

No to jak – podekscytowani rzeczami, jakie trafia do Miscreated w tym roku?