W piątkowy wieczór na serwer testowy H1Z1: Just Survive trafiła spora aktualizacja naprawiająca mnóstwo błędów oraz ulepszająca dotychczasowy system poruszania się przeciwników NPC w tej grze.

Devsi pracują nad efektami pogodowymi

Dzisiaj miałam w końcu okazję pobiegać troszkę na serwerze testowym, ale zanim opisze Wam wprowadzone zmiany, to zamieszczam listę naprawionych błędów:

  • Naprawiono trzy oddzielne exploity związane z rajdowaniem bazy.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących wyłączanie się klienta gry.
  • Naprawiono błąd z brakiem listy uprawnień w dostępie do bazy.
  • Naprawiono exploit związany z air dropami na terenie szpitala.
  • Naprawiono błąd z zacierem z kukurydzy nie zmieniającym się w bimber.
  • Naprawiono błąd z adminami usuwanymi z bazy jeśli nie mieli uprawnień odwiedzającego.
  • Naprawiono błąd z wyrzuceniem notatki, która tajemniczo zamieniała się w pojemnik na śmieci.
  • Czas trwania gotowania w piecach powinien zostać naprawiony.
  • Pojazdy będące w wodzie nie powinny się w niej już poruszać gdy nie ma w nich kierowcy.
  • Poprawiono efekty naziemne śniegu i deszczu.
  • Ulepszono wydajność poprzez zmianę sposobu renderowania niektórych obiektów oraz zaktualizowanie elementów baz.
  • Uprawnienia odwiedzającego są automatycznie nadawane wszystkim postaciom, które wprowadzą poprawny kod na bramie.
  • Usunięto noktowizory.
  • Różne inne mniejsze poprawki.

Z nieudokumentowanych zmian warto wspomnieć o wprowadzeniu limitu wagi dla pieców, podobnie jak to jest obecnie z plecakami, czy też innymi elementami ubioru. Koniec z wykorzystywaniem tego przedmiotu jako skrytki do przechowywania rzeczy.

Jak widzicie devsi H1Z1: Just Survive skupili się na poprawie jakości rozgrywki. Oprócz tego, zgodnie ze słowami producenta gry, poza tymi poprawkami trwają prace nad zwiększeniem wydajności oraz ulepszenie systemu wyłapującego oszustów.

Nie mogę tego powiedzieć już dobitniej, ale przez ostatnie dwa tygodnie exploity były głównym celem, ale nie możemy opisać Wam w jaki sposób z nimi walczymy. Jeśli spadnie ilość raportów z nimi związana, to znaczy że odnieśliśmy sukces.

Warto dodać, że ekipa H1Z1: Just Survive nie wprowadzi tej aktualizacji na serwery Live, dopóki nie będzie pewna, że nie doda ona żadnych nowych błędów. Ewidentnie nie chcą oni powtarzać zeszłorocznych błędów

20170124-h1z1-js-test-1

Prócz tych zmian, na eksperymentalny serwer testowy, czyli na ten na którym nie można budować baz, wprowadzono poprawiony system poruszania się przeciwników NPC. I od razu powiem, że jest nieco lepiej niż w obecnym momencie.

Zacznę od tego, że w zdecydowanej większości przypadków zombie znajdują drogę do swojego celu. Gdy przeskakiwałam swoja postacią płot, to nie utykały po jego drugiej stronie, ale natychmiast odnajdywały drogę prowadzącą do miejsca gdzie się znajdowałam. Nie pomagało także stanie na wzgórzu, czy tez na murku – 90% zombie znalazło prawidłową drogę. Niesttey nadal jest kilka upartych, które utykają w dziwnych miejscach. Zmiana ta oznacza także, że przeszukując domy, trzeba będzie zamykać drzwi aby nie mieć żadnych niespodzianek.

Także i wilki doczekały się lekkiej poprawki. Nadal w momencie gdy zauważą postać gracza biegną w losową stronę, ale teraz trwa to o wiele krócej i szybciej dopadają swojej ofiary. Nadal pamiętam o tym, iż obiecano nam wilcze stada – ciekawe czy devsi nadal o tym pamiętają.

Oto jak wyglądać będzie nowy system budowania baz w H1Z1: Just Survive

Dotychczas można się było schronić przed atakiem zombie i wilków w wodzie. No cóż – w nowym systemie już nie można, bo także i tam potrafią dopaść niewinnego gracza.

No i niedźwiedzie, które stały się teraz potwornie szybkie i super mocne. Znowu trzeba będzie zacząć się ich bać…

Nie wiadomo obecnie kiedy i czy zmiany te trafią na serwery Live, ale widać, że w końcu coś zaczyna się dziać wokół H1Z1: Just Survive.

Co myślicie o tych poprawkach, jakie trafiły na serwer testowy? Wolicie aby devsi skupili się na naprawieniu tego co jest zepsute, czy też chcecie zobaczyć w końcu jak do gry jest dodawane coś nowego?

20170124-h1z1-js-test-2

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

 

Poprzedni artykułReligia i boskie awatary w Conan Exiles
Następny artykułPre-sezon 3, licznik śmierci i nowa infrastruktura serwerowa dla Europy
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Post Comment

Mam nadzieję że to zwiastun pozytywnych zmian?