Wygląda na to, że studio Wildcard w końcu rozpoczęło prace nad zwiększeniem wydajności ARK: Survival Evolved i w niedalekiej przyszłości gracze powinni zobaczyć pierwsze zmiany.

Współzałożyciel studia i główny projektant gry Jeremy Stieglitz ujawnił, że już niedługo gracze powinni zauważyć spory wzrost wydajności związany z renderingiem obiektów w grze.

Wreszcie zabieramy się za poprawę wydajności po stronie klienta gry. Spodziewam się sporego wzrostu w wydajności renderowanie i to już wkrótce.

Gracze ARK: Survival Evolved na PC z pewnością dobrze wiedza o tym, że optymalizacja tej gry pozostawia wiele do życzenia, a z tego co słyszałam to na konsolach jest jeszcze gorzej. Oczywiście studio WildCard już od jakiegoś czasu wprowadza małe zmiany mające poprawić optymalizację, ale jak do tej pory nie sprawiły one, żeby gra ta działała płynnie. Czas najwyższy aby twórcy ARK: Survival Evolved skupili sie na poprawie wydajności, tym bardziej, że oficjalna premiera tej gry zapowiedziana została na wiosnę tego roku.

Tymczasem gracze wersji na PC z niecierpliwością oczekują kolejnej, zapowiedzianej na 20 lutego aktualizacji, która to dodać ma do gry cztery nowe stworzenia, fryzury, a także podwodne bazy, oraz generatory osłon i drzwi. Niestety, na ten moment w zapowiedzi tej aktualizacji, nie ma słowa o ewentualnych zmianach związanych z optymalizacją gry.

A co Wy myślicie o tej zapowiedzi?