W czasie piątkowego, nieco krótkiego streamu, ekipa H1Z1: Just Survive zaprezentowała społeczności tej gry, plany związane z ulepszeniem walki wręcz oraz systemu budowania, który to wygląda coraz bardziej interesująco.

Zacznijmy od prac związanych z ulepszeniem walki wręcz. Zgodnie ze słowami Bena Jonesa, przez ostatnie kilkanaście tygodni ekipa tej gry naprawiała ten system,  a teraz wprowadza poprawki, które mają go ulepszyć.

Gracze H1Z1: Just Survive z pewnością wiedzą, że walka wręcz w tej grze nie jest zbyt intuicyjna. Nieraz gracze wymachują siekierą czy inną bronią, a system nawet nie wykrywa zadawanych obrażeń. I właśnie nad tym pracują w tej chwili devsi. Postanowili oni bowiem zmienić ten system, który bazował na tym, że obrażenia lądują tam (albo powinny), gdzie jest celownik. Zamiast tego każda broń przypisaną będzie mieć niewidzialną „sferę obrażeń”, i jeśli sfera ta dotknie celu, to znaczy, że broń zada obrażenia. Dzięki tej zmianie, jednym zamachem broni, będzie można zadać obrażenia nawet kilku zombie.

Oczywiście system ten wymaga jeszcze dopracowania zanim trafi na serwer testowy.

Wraz ze ulepszonym systemem walki wręcz, wprowadzona zostanie także zmiana związana z broniami. Wszystkie bronie do walk wręcz podzielone zostaną na kategorie i przypisane im zostaną pewnego rodzaju statystyki, takie jak chociażby szybkość zamachu oraz ilość zadawanych obrażeń. Oznacza to, że maczeta może mieć szybszy zamach, ale zadawać będzie o wiele mniejsze obrażenia, niż na przykład powolna, dwuręczna siekiera.

Dobra wiadomość jest taka, że gracze wolący widok z pierwszej osoby w końcu będą w stanie zobaczyć broń i jej zachowanie. Niemożność jej zobaczenia jest błędem, nad naprawieniem którego devsi właśnie pracują.

Nowy, modularny system budowania baz, który został zapowiedziany jakiś czas temu, także jest już praktycznie gotowy. W tej chwili trwają prace przypisujące poszczególnym elementom statystyki, takie jak wytrzymałość. Nie powiedziano jeszcze o nim zbyt wiele, ale już teraz widać, że będzie on o wiele bardziej zaawansowany niż obecnie istniejący w grze.

Zgodnie z obecnymi założeniami devsów, gracze otrzymają do dyspozycji cztery wielkości fundamentów – najmniejszy z nich widoczny jest na poniższych zdjęciach. Fundamenty te będą także inne od obecnie istniejących w grze, gdyż nie będą za bardzo wystawać ponad ziemię. Wygląda na to, że nie będzie można ich także łączyć, gdyż zgodnie ze słowami Bena Jonesa, każdy fundament będzie mieć wokół obwód, na którym to będzie można umieścić różnego rodzaju pułapki, spowalniające przeciwników.

Ograniczenia związane z wielkością fundamentów, jak i wysokością baz (maksymalnie 3 poziomy), mają zapobiec powstawaniu mega baz, które to dość mocno obciążają serwery. W optymalizacji pomoże także to, że każdy element służący do budowania baz, nie będzie mieć ograniczeń co do miejsca gdzie może zostać uzyty. Oznacza to, że ten sam element ściany będzie mógł zostać użyty na parterze, jak i na trzecim piętrze.

Oprócz tego, wygląd baz budowanych w systemie modularnym, będzie można o wiele bardziej spersonalizować niż obecnie i to nie tylko na zewnątrz, ale także używając artykułów dekoracyjnych wewnątrz. Do dyspozycji graczy oddane zostaną także okiennice oraz przesuwane drzwi, które pozwolą na ostrzeliwanie przeciwników. Nie zapominajmy także, że bazy będą mogły być drewniane (tier 1), metalowe (tier 2) oraz betonowe (tier 3) – te ostatnie dość trudne do zdobycia.

Oto rozkład przykładowych baz, jakie będzie można zrobić, które to zaprezentowane zostały w oprogramowaniu używanym przez ekipę DayBreak Games. W grze oczywiście, każdy element będzie mieć swój unikalny wygląd stworzony przez artystów.

Niestety, na wprowadzenie tego systemu gracze H1Z1: Just Survive będą musieli poczekać jeszcze jakiś czas – zakładam, że kilka miesięcy. Dlaczego? Dlatego, że w trakcie streamu ekipa H1Z1: Just Survive ogłosiła, że gra ta otrzyma zupełnie nową mapę, nad która obecnie trwają prace.

Przykro mi Panie i Panowie, ale Z2, czyli Arena z H1Z1: King of the Kill, nie trafi do Just Survive. Zamiast niej będzie Z3, której oficjalnej nazwy jeszcze nie ujawniono.

No i co myślicie o nowym systemie budowania oraz o nowej mapie?

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułInicjatywa Połączonych Sił Zbrojnych w PlanetSide 2
Następny artykułZnamy datę rozpoczęcia otwartych beta testów Revelation Online!
8 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Joe Rachitynowy

ta gra wygląda już całkiem spoko. Jak z performance’m? To był wielki problem w dayz. Jak to jest w h1z1?

Daniel Dieselowski

Jak pozostaną przy tak małej mapie, gdzie pojazdy są wszędzie, i można budować bazy, to nie widzę sensu, też mi survival gdzie co chwile kogoś spotykasz i typek Ci wywala full auto na twarz.

Nevins

W styczniu 2016 słyszałem o wielkich planach w h1z1 survival i co z tego wyszlo?
Gra jest taka sama, a nawet gorsza niż była w 2015.

Przemo Kady

Od 2016 developerzy skupili się tylko na KOTK, więc JS było trochę zaniedbane. Od niedawna DB zatrudniło zespół rozwojowy, który ma się skupić tylko na JS. Póki co, zaczęli od bugfixów, które aktualnie testują na PST.
Anyway.. Ktoś jeszcze wierzy w przyszłość Early Accessów? 😀

Kinya Turbgroszka

To wszystko sa zapowiedzi, jak na razie gra sie az tak nie zmienila od czasu „premiery”

Kinya Turbgroszka

Możemy nie wierzyć, ale jak widać ludzie nadal to kupują 🙂

Salusik

Nwm… ja tam łapę laga za kazdym razem, jak naciskam któryś z klawiszy ruchu 😐 ( W A S D Shift)

Bryl4nt

rok przestoju na H1z1 Kotk ;x oby ten rok byl lepszy dla just survive 😉