Czy pamiętacie może o powstającym właśnie survivalu Rend, który ma nieco odmienić oblicze gier zaliczanych do tej kategorii?

Nawet jeśli nie pamiętacie, ale interesujecie się survivalami, to zachęcam do poczytania o frakcjach w tej grze. Jestem przekonana, że jeśli graliście w jakikolwiek survival, to z pewnością nie raz skończyliście martwi od ciosu zadanego Wam przez jednego z Waszych pobratymców. No, przynajmniej myśleliście, że jest on po Waszej stronie, ale okazało się, że nie do końca…

Rend planuje pozbyć się wszelkich zdrad, poprzez wprowadzenie do gry frakcji, a konkretnie to trzech: Order, Conclave i Revenant. I to właśnie o nich opowiadają twórcy tej gry w najnowszym dzienniku developerskim.

Jednym z głównych elementów przyciągających graczy do gier survivalowych, jest z pewnością społeczność. Wiem, że brzmi to dziwnie, bo pewnie wszyscy mieliśmy do czynienia z graczem, który tylko gdy odwrócimy się do niego plecami, próbuje nas zabić, aby zdobyć nasze rzeczy. Czasami jednak napotykamy graczy, którzy chcą osiągnąć wspólnie coś więcej, niż mogliby to zrobić w pojedynkę. Więc łączycie się i zaczyna powiększać się Wasza wspólnota. Po jakimś czasie jednak spotykasz inną grupę, a ponieważ są przyjacielscy, to dołączasz także i do nich. Wkrótce masz społeczność, która wspólnie próbuje przeżyć. Nie jesteś sam przeciwko światu, ale całą grupą przeciwko światu. Problem pojawia się dla gracza solo, który nie czuje się na siłach, aby do kogoś dołączyć. On nie ma społeczności z którą może grać. Z gotowymi frakcjami, widocznymi już w momencie tworzenia postaci, znajdzie on wspólnotę, bez konieczności zastanawiania się, kto go dźgnie w plecy chcąc zdobyć jego piękną strzelbę.

Zgodnie ze słowami Jordana Leinharta, jednego z projektantów gry, trzy frakcje działają bardzo dobrze w PvP. Jeśli jedna z frakcji wysuwa się na prowadzenie, to pozostałe dwie mogą zawiązać sojusz, aby ja zniszczyć. Dodatkowo, frakcje w Rend nie będą się różnić między sobą. Oznacza to, że jedyną dostępną rasą będzie człowiek, a do tego każda z frakcji będzie mieć dostęp do startowej doliny, której rozkład jest identyczny jak pozostałych dwóch frakcji. Dzięki takiemu podejściu, każda z frakcji będzie wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się baza przeciwników. Każda z dolin generować będzie te same surowce, poza składnikami potrzebnymi do wytworzenia brązu: miedzi, cyny i topnika. Aby zachęcić graczy do interakcji oraz odwiedzania wrogich stref, miedź znajdować będzie się jedynie w dolinie należącej do Orderu, cyna w strefie Conclave, a topnik na obszarach Revenantów.

Więcej na temat frakcji, a także pomysłów związanych z tymczasową zmianą przynależności frakcyjnej za pomocą trudnego do wytworzenia eliksiru, możecie przeczytać na oficjalnej stronie Rend.

Poprzedni artykułWzięło mnie na wspominki…
Następny artykułJeszcze tylko dzisiaj do zdobycia darmowa maska i skrzynka w H1Z1: King of the Kill